email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anumite categorii sunt obligate sa plateasca de la 1 septembrie fondul de tranzitie energetica

Anumite categorii sunt obligate sa plateasca de la 1 septembrie fondul de tranzitie energetica
declaratia 100nomenclator obligatiienergie electrica

Incepand cu data de 1 septembrie 2022 , producatorii, traderii si furnizorii de energie electrica vor plati o noua taxa denumita fondul de tranzitie energetica, dupa cum prevede OUG 27/2022.

ANAF a publicat in Monitor  Ordinul 1635/2022 care introduce taxa in Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, dar si instructiunile de completare ale Declaratiei 100

Reamintim ca Ordonanta de urgenta nr. 27/2022 prevede ca "Incepand cu data de 1 septembrie 2022, pe perioada de aplicare a dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta, producatorii de energie electrica, entitatile agregate de producere a energiei electrice, traderii, furnizorii care desfasoara activitatea de trading si agregatorii care tranzactioneaza cantitati de energie electrica si/sau gaze naturale pe piata angro platesc o contributie la Fondul de Tranzitie Energetica". 

Recent, Ordinul 1635/2022 a modificat si completat OPANAF nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa (M.O. nr.  897 din 12 septembrie 2022).

Ordinul 1635/2022 – modificari privind  fondul de tranzitie energetica

In temeiul prevederilor art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,avand in vedere prevederile art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 1^2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 101 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor, comunicat prin Adresa nr. 742.498 din 9.09.2022,presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Articolul I

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 94 din 8 februarie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Anexa nr. 2 - formular 710 „Declaratie rectificativa“ se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

2. La anexa nr. 3 „Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat“, dupa pozitia 86 se introduce o noua pozitie, pozitia 87, cu urmatorul cuprins: 

3. Anexa nr. 4 „Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat»“ se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:

a) La capitolul I „Depunerea declaratiei“, punctul 1 „Termenul de depunere a declaratiei“ se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:– La subpunctul 1.1 „Lunar, pentru obligatiile de plata reprezentand:“, dupa litera r) se introduce o noua litera, lit. s), cu urmatorul cuprins:s) contributie la Fondul de Tranzitie Energetica.– La subpunctul 1.3 „Alte termene“, litera l) se modifica si va avea urmatorul cuprins:l) pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care organizatorul de jocuri de noroc sau, dupa caz, prestatorul serviciilor de publicitate a incheiat un contract de publicitate. In cazul contractelor care prevad plati periodice catre prestator, declaratia se depune pana in ultima zi a lunii in care este scadenta rata contractuala periodica

.b) La capitolul II „Completarea declaratiei“, punctul 3 „Sectiunea B «Date privind creanta fiscala»“, subpunctul 3.2 se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
– Primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

3.2. Tabelul de la pct. II «Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic» din anexa nr. 1 la ordin se completeaza pentru declararea obligatiilor de plata prevazute la pozitiile 11, 25-27, 29-51, 57-63, 65-71, 74-77, 80-87 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 3 la ordin.“;

– Dupa subpunctul 3.2.11 se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.2.12, cu urmatorul cuprins:

3.2.12. Obligatia prevazuta la pozitia 87 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat se declara, de catre producatorii de energie electrica, entitatile agregate de producere a energiei electrice, traderii, furnizorii care desfasoara activitatea de trading si agregatorii care tranzactioneaza, incepand cu 1 septembrie 2022, cantitati de energie electrica si/sau gaze naturale pe piata angro, in conformitate cu dispozitiile art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare. Capacitatilor de productie puse in functiune dupa data de 1 septembrie 2022, precum si companiilor care furnizeaza servicii publice de termie care produc energie electrica prin cogenerare nu le sunt aplicabile prevederile art. 15 alin. (1) dinOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.

4. La anexa nr. 5 „Instructiuni de completare a formularului 710 «Declaratie rectificativa»“, capitolul I „Depunerea declaratiei“, dupa al cincilea paragraf se introduce un nou paragraf, cu urmatorul cuprins:

Rubrica «Declaratie depusa potrivit art. 9 din anexa nr. 6 laOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022» se bifeaza in situatia in care producatorii de energie electrica depun declaratia la 15 zile de la publicarea de catre OPCOM a preturilor finale aferente pietei de echilibrare pentru luna de decontare, potrivit art. 9 din anexa nr. 6 laOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2022 privind masurile aplicabile clientilor finali din piata de energie electrica si gaze naturale in perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 206/2022, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul II

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Articolul III

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 100nomenclator obligatiienergie electrica


Data aparitiei: 20 Septembrie 2022

Votati articolul "Anumite categorii sunt obligate sa plateasca de la 1 septembrie fondul de tranzitie energetica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X