Incepand cu 1 ianuarie 2024, angajatorii pot suporta cheltuielile pentru plasarea copiilor angajatilor lor in unitati de educatie timpurie conform legii. Suma suportata de angajator nu poate depasi 1.500 lei lunar pentru fiecare copil, dar poate fi mai mica, in functie de hotararea angajatorului.
Daca parintii achita direct sumele pentru cresa/gradinita, angajatorul poate rambursa aceste cheltuieli, avand totusi o limita de 1.500 lei lunar pentru fiecare copil. Rambursarea se face pe baza documentelor justificative prezentate de catre parinte.
Aceasta facilitate se acorda unui singur parinte, in cadrul unui singur loc de munca, prin intermediul unei declaratii pe propria raspundere din partea parintelui. Daca parintele lucreaza la mai multi angajatori, acesta trebuie sa declare ca nu beneficiaza de astfel de plati de la alt angajator.
Important de mentionat este faptul ca suma suportata de angajator este considerata venit neimpozabil si este scutita de contributiile de asigurari sociale, cu conditia ca aceasta sa nu depaseasca 1.500 lei lunar pentru fiecare copil. Totusi, suma trebuie sa se incadreze in plafonul neimpozabil lunar de 33% din salariul de baza. Aceasta facilitate se aplica numai in cazul firmelor platitoare de impozit pe profit, iar compania isi deduce ulterior cheltuielile din impozitul pe profit.
Nu sunt specificate documentele necesare pentru acordarea ajutorului, insa lista poate fi urmatoarea:
a) cerere pentru acordarea sumei pentru educatie timpurie;
b) actul doveditor eliberat de cresa/entitatea asimilata acesteia la care este inscris copilul;
c) documente care sa ateste calitatea de parinte, respectiv certificatul de nastere al copilului, in cazul parintilor naturali, sau hotararea judecatoreasca de incuviintare a adoptiei, in cazul copilului adoptat;
d) documente care sa ateste calitatea de tutore, respectiv hotararea judecatoreasca de instituire a tutelei sau, dupa caz, dispozitia autoritatii tutelare;
e) declaratie pe propria raspundere ca celalalt parinte nu beneficiaza de aceasta suma;
f) alte documente solicitate de angajator, daca este cazul.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Examen Consultant Fiscal 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Informatii oferite in luna ianuarie 2024 de catre specialistii site-ului Portalcontabilitate. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com