Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Comertul online in 2022 – TOT ce trebuie sa stii despre capcanele fiscale

Data aparitiei: 25 August 2022
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Comertul online in 2022 – TOT ce trebuie sa stii despre capcanele fiscale
comert onlineobligatii fiscaleachizitiichletuieli

Comertul online romanesc a urcat noi trepte de dezvoltare in 2022, iar legislatia se adapteaza la trend, astfel ca apar multe prevederi noi cu care trebuie sa fie la curent orice contabil si antreprenor care vinde marfuri online. 

Dezbatem in continuare cateva dintre principalele noutati fiscale privind stabilirea costului si pretului, informatii despre achizitiile de servicii de publicitate sau soft, dar si obligatiile de inregistrare. 

Comert online in 2022: reglementari importante

In intelesul Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, cost de achizitie inseamna pretul datorat si eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achizitie. 

In acest sens, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.

Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata.

Metoda de gestiune a marfurilor face obiectul optiunii societatile prin politicile contabile, respectand O.M.F.P. nr. 1.802/2014.
Contabilitatea stocurilor se tine cantitativ si valoric sau numai valoric prin folosirea inventarului permanent sau a inventarului intermitent, conform pct. 289 din O.M.F.P. nr. 1.802/2014.

In conditiile folosirii inventarului permanent, in contabilitate se inregistreaza toate operatiunile de intrare si iesire, ceea ce permite stabilirea si cunoasterea in orice moment a stocurilor, atat cantitativ, cat si valoric, conform punctului 290 din Reglementarile con tabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.802/2014.

Inventarul intermitent consta in stabilirea iesirilor si inregistrarea lor in contabilitate pe baza inventarierii stocurilor la sfarsitul perioadei.

In comertul cu amanuntul poate fi utilizata (deci nu este obligatoriu) metoda pretului cu amanuntul, pentru a determina costul stocurilor de articole numeroase si cu miscare rapida, care au marje similare si pentru care nu este practic sa se foloseasca alta metoda, potrivit punctului 286 alin. (8) din Reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.802/2014. Deci nu este obligatoriu sa aplicati aceasta metoda. Puteti opta pentru evidenta marfurilor cantitativ si valoric.

Daca se tine evidenta marfurilor din magazin la pret de vanzare, este obligatoriu sa se intocmeasca Nota de receptie si constatare diferente, la pret de raft, si Lista de inventariere (pentru gestiuni global-valorice) in conformitate cu Ordinul nr. 2.634/2015.

4 specialisti de top au creat pentru dvs. Instrumentul perfect de consultanta: Consilierul Verde al Contabilului!
Abonati-va acum si primiti GRATUIT: Cartea Verde a TVA

In ceea ce priveste obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat fiscale, pentru operatiunile de vanzare prin curier, societatea nu este obligata sa utilizeze casa de marcat si sa emita bon fiscal conform art. 2 litera h) din O.U.G. nr. 28/1999 actualizata: 

„Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) incasarile efectuate din urmatoarele activitati: (...)
h) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;”

Vanzarea intracomunitara de bunuri la distanta 

Potrivit art. 275 alin. (2) din Codul fiscal, prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), locul livrarii in cazul vanzarilor intracomunitare de bunuri la distanta este considerat a fi locul in care se afla bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor catre client.

Potrivit art. 2781 din Codul fiscal, prevederile art. 275 alin. (2) nu se aplica daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) furnizorul sau prestatorul este stabilit sau, daca nu este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita intr-un singur stat membru;
b) sunt prestate servicii catre persoane neimpozabile care sunt stabilite, isi au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in orice stat membru, altul decat statul membru prevazut la lit. a), sau sunt expediate ori transportate bunuri catre un stat membru, altul decat statul membru prevazut la lit. a); si

c) valoarea totala, fara TVA, a operatiunilor prevazute la lit. b) nu depaseste, in anul calendaristic curent, 10.000 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala si nici nu a depasit aceasta suma in cursul anului calendaristic precedent.

Valoarea echivalenta in moneda nationala a statelor membre a sumei de 10.000 euro se calculeaza prin aplicarea cursului de schimb publicat de Banca Centrala Europeana la data adoptarii Directivei (UE) 2017/2.455 a Consiliului din 5 decembrie 2017 de modificare a Directivei 2006/112/CE si a Directivei 2009/132/CE in ceea ce priveste anumite obligatii privind taxa pe valoarea adaugata pentru prestarile de servicii si vanzarile de bunuri la distanta. Pentru Romania, valoarea echivalenta in moneda nationala este de 46.337 lei.

Atunci cand, in cursul unui an calendaristic, pragul de 46.337 lei este depasit, prevederile art. 275 alin. (2) se aplica de la momentul depasirii pragului.

Atentie!

Daca persoana impozabila presteaza si servicii TBE pe langa vanzarile la distanta, pentru determinarea plafonului de 10.000 euro va fi luata in calcul si valoarea serviciilor TBE.

Plafonul de 10.000 euro nu se aplica:

- prestarilor de servicii TBE efectuate de un furnizor care nu este stabilit in UE (regimul non-UE); 

- vanzarilor intracomunitare de bunuri la distanta efectuate de un furnizor stabilit in afara UE;
- vanzarilor la distanta de bunuri importate (regimul de import);
- prestarilor de servicii diferite de serviciile TBE;
- livrarilor interne de bunuri efectuate de un furnizor presupus;
- livrarilor de bunuri de catre un furnizor care este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta sa obisnuita in mai multe state membre.

Citeste continuarea AICI… ►


Ce va ofera Consilierul Verde al Contabilului?

1. Lucrarea de baza este reprezentata de sinteza informatiilor legislative cu impact in contabilitate, completata de exemple practice.

 Mai exact, lucrarea Consilierul Verde al Contabilului cuprinde:

    • cele mai recente modificari fiscale si contabile, tratate pe larg dupa un model eficient, cu indicarea efectelor pe care le produc, urmate de atentionari si recomandari; de exemplu, regimul TVA dupa corectarea erorilor contabile;
    • studii de caz si situatii posibile, inregistrari contabile, modele de calcul, tabele comparative etc;
    • monografii contabile specifice, imbinate cu modul de raportare fiscala reglementat prin legislatia in vigoare;
    • formularele si declaratiile ce sufera modificari in urma reglementarilor legislative;
    • trimiteri catre alte acte normative, „portite” legale pentru optimizarea activitatii societatii;
    • lista infractiunilor si a erorilor contabile, amenzi si sanctiuni, dar si solutii in cazul erorilor contabile.

2.  Actualizarea permanenta – in fiecare luna, echipa de specialisti R&S actualizeaza lucrarea cu informatii de ultima ora, spete noi si recomandari corespunzatoare pentru aplicarea legii.
    • 12 actualizari cuprinzand proiectele legislative aprobate de Guvern, verificate si corelate cu alte acte normative – continutul lucrarii este certificat de Regia Autonoma a Monitorului Oficial;
    • subiecte armonizate cu perioadele fiscale, context legislativ actual si teme necesare in activitatea economica a oricarei societati;
    • cazuri practice si exemple de calcul noi, comparatii si trimiteri la textele de lege, facilitatile fiscale, cu avantaje si dezavantaje.






Articole Similare