ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a organizat la finalul lunii august o sesiune de asistenta online pe pagina de Facebook a institutiei. Tema acesteia a fost “Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual", subiect ce prezinta in continuare pentru contribuabili numeroase neintelegeri.
Gasiti in randurile urmatoare cele mai utile intrebari adresate de catre contribuabili si raspunsul specialistilor ANAF.
Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual: raspunsul specialistilor ANAF
1. Intrebare: Ce documente sunt necesare pentru inregistrarea in SPV a unei societati infiintata in Iulie 2018 avand doar actionari si administratori cu cetatenie turca?
Raspuns ANAF
Inregistrarea ca utilizator SPV a unei persoane juridice se poate face printr-o persoana fizica ce detine un certificat digital calificat si care are calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit al respectivei persoane juridice. Cererea de inregistrare ca utilizator SPV pentru persoanele care au calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit se face prin intermediul aplicatiilor informatice dedicate, pe site-ul web al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp).
Documentele care trebuie atasate la cererea de inregistrare sunt:
- actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului;
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
- documentele din care sa rezulte calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat/imputernicit a respectivei persoane;
- documentul de confirmare pentru certificatul digital calificat detinut.
2. Intrebare: Ce intelegeti prin documente din care sa rezulte calitatea de imuternicit/reprezentant legal?
Raspuns ANAF
Documentul din care reiese calitatea de reprezentant legal poate fi actul de constituire al societatii. Calitatea de imputernicit se dovedeste prin actul de imputernicire, care poate fi in forma autentica sau sub semnatura privata.
Utilizarea SPV prin imputernicit sau prin reprezentantul desemnat este posibila daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) imputernicirea sau mandatul de reprezentare este generala/general pentru toate operatiunile din SPV;
b) imputernicirea sau mandatul de reprezentare contine acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul actiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;
c) sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV.
Imputernicirea depusa odata cu formularul 150 a fost o imputernicire limitata doar pentru depunerea on-line a declaratiilor fiscale.
3. Intrebare: Cum se pot scoate din contul SPV contractele de prestari servicii care au fost reziliate?
Raspuns ANAF
Posibilitatea de renuntare la SPV poate fi accesata in SPV, la sectiunea ,,Editare profil.”
4. Intrebare: Am facut inregistrarea in spatiul privat atat pentru persoana fizica (pe CNP), cat si pe PFI (pe codul fiscal de TVA) in scopul de a putea transmite declaratiile 300 si 394 prin SPV. Totusi, nu am reusit sa le trimit prin SPV pt ca nu le puteam incarca. Cum se poate remedia problema?
Raspuns ANAF
In acest moment declaratiile 300 si 394 nu se pot depune prin intermediul serviciului Spatiul Privat Virtual. Aceste declaratii se pot depune doar prin intermediul portalului e-guvernare.