Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Reglementari contabile privind taxa verde

taxa verdereglementari contabilecontabilitate

Care este codul legal prin care taxa verde trebuie evidentiata separat in contabilitate si factura? Este o taxa fixa sau este o taxa in euro la cursul zilei?

Pentru gestionarea deseurilor de echipamente electrice si electronice, producatorii (importatori, producatori) au cele mai multe responsabilitati, conform legislatiei in vigoare.

Organizatia colectiva ECO TIC, una dintre organizatiile care a preluat responsabilitatile producatorilor de IT &C, isi demareaza activitatea de gestionare a echipamentelor de deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE) prin aplicarea unui timbru verde de 7 RON pentru fiecare produs IT&C.

Acesta inseamna ca toti membrii acestei organizatii vor adauga produselor proprii acest timbru verde, care va arata cat costa reciclarea produsului respectiv. Aceasta taxa nu este impusa de stat si nu este obligatorie decat pentru cei care au ales-o, respectiv membrii unei organizatii colective sau chiar producatori care au ales sa isi gestioneze in regim propriu deseurile de echipamente electrice si electronice.

Acestia isi stabilesc costurile de reciclare si adauga la costurile produsului si aceasta Ątaxa verdeĒ/Ątimbru verdeĒ. Aceasta contributie a fost instituita ca urmare a demararii sistemului gestionarii colectarii si reciclarii DEEE, conform Directivei europene EC/96/2002 si a HG nr. 448/2005.

Pe site-ul acestei organizatii, respectiv se regasesc raspunsuri la o serie de intrebari legate de Ątimbrul verdeĒ.

Carei legislatii se supune timbrul verde?

Timbrul verde este un mod de finantare al procesului de gestiune al DEEE, adoptat de asociatia ECO TIC respectand H.G. nr. 448/ 2005 si Directiva Europeana 2002/96/CE, cu aprobarea comisiei de autorizare guvernamentala, care a acordat ECO TIC licenta de operare 001/2007.
Cum trebuie facturat timbrul verde?

Timbrul verde se factureaza ca pozitie separata pe factura si este purtator de TVA. Prin exceptie, in special pentru vanzarile catre clientii finali, timbrul verde poate fi inclus in pretul total al produsului, cu mentionarea in factura a acestui fapt.

Hotararea de guvern nr. 448/2005 prevede la articolul 8:

Costurile de colectare, tratare si eliminare nepoluanta nu se evidentiaza separat la momentul vanzarii de noi produse.

Totusi Hotararea de guvern nr. 448/2005 nu face decat sa legifereze obligatia operatorilor economici responsabili de a gestiona si finanta colectarea si reciclarea DEEE, fie in mod individual, fie prin intermediul unor organizatii colective, fara a institui in mod clar aceasta taxa: Ątimbru verdeĒ in valoare de 7 RON/produs.

Din acest motiv, Ątimbrul verdeĒ ar trebui prezentat separat atat pe factura, cat si in contabilitate, deoarece el nu poate fi considerat un element de cost in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 1.752/2005, care mentioneaza in cadrul articolului 54 (1):

54. - 1) Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

Aplicarea timbrului verde este modalitatea aleasa de Asociatia ECOTIC de a finanta procesul de colectare si reciclare DEEE, fara a reprezenta astfel o taxa reglementata expres de statul roman.

Din aces motiv, ar fi mai prudent ca aceasta suma sa fie reflectata printr-un cont intermediar de genul Ą447 Fonduri speciale Ė taxe si varsaminte asimilateĒ, avand in vedere si modalitatea de colectare si ulterior transfer catre ECOTIC, asa cum sunt prezentate pe site-ul organizatiei:

Ce raportari trebuie facute catre asociatia ECOTIC ?

In vederea colectarii timbrului verde, firmele asociate in ECOTIC transmit la sfarsitul fiecarui trimestru calendaristic numarul total de echipamente purtatoare de timbru verde produse/importate si vandute in respectivul trimestru. Firma de contabilitate aflata sub contract cu ECO TIC factureaza pe baza acestor raportari contravaloarea timbrului verde colectat de fiecare membru; confidentialitatea acestor date este garantata prin contractul existent intre firma de contabilitate si ECOTIC.

Periodic, la intervalele cerute de ANPM, fiecare membru transmite catre ECOTIC pe baza unui tabel de raportare conform anexelor din OMMD 1223/2005 numarul de unitati produse/ importate si vandute in respectiva perioada, ECO TIC intocmind raportarea catre ANPM prin totalizarea datelor la nivelul intregii asociatii.

Modalitatea propusa de reflectare in contabilitate, avand in vedere cele enuntate mai sus, este:

1. Cazul 1 Ė Cazul unui importator de marfa - echipamente IT

a. Importul de echipamente IT:

              371         =            401                  1.000 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄMarfuriĒ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄFurnizoriĒ¬†

             4426        =             4427                   190 RON
¬†¬†¬† ĄTVA deductibilaĒ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄTVA colectataĒ

b. Vanzarea echipamentelor IT marfa:

            4111         =               %                    1.436 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄClientiĒ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† 707¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†1.200 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄVenituri din vanzarea marfurilorĒ
                                           447                        7 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄFonduri speciale - taxe si varsaminte asimilateĒ
                                            4427                   229 RON 
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†ĄTVA colectataĒ

c. Descarcarea gestiunii cu marfa vanduta:

                607             =             371               1.000 RON
¬†¬† ĄCheltuieli privind marfurileĒ¬†¬†¬†¬†¬† ĄMarfuriĒ

d. Facturarea sumei aferente timbrului verde de catre ECOTIC:

                  %             =              401                    8 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄFurnizoriĒ
                 447                                                    7 RON
¬†ĄFonduri speciale Ė taxe si varsaminte asimilateĒ
                4426                                                   1 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄTVA deductibila ď

2. Cazul 2 Ė Cazul unui producator de echipamente IT

a. Vanzarea echipamentelor IT produse finite:

                 4111           =              %                1.436 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄClientiĒ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† 701¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† 1.200 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄVenituri din vanzarea produselor finiteĒ
                                                   447                   7 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ¬† ĄFonduri speciale Ė taxe si varsaminte asimilateĒ

                                                   4427                229 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄTVA colectataĒ

b. Descarcarea gestiunii cu produsele vandute:

                  711           =           345                  1.000 RON
¬†¬†¬†¬†¬† ĄVariatia stocurilorĒ¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄProduse finiteĒ

c. Facturarea sumei aferente timbrului verde de catre ECOTIC:

                   %             =             401                      8 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄFurnizoriĒ
                   447                                                    7 RON
¬†¬† ĄFonduri speciale Ėtaxe si varsaminte asimilateĒ¬†
                 4426                                                    1 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄTVA deductibila ď

Cazul 3 Ė Cazul unui distribuitor de echipamente IT marfa

a. Achizitia de echipamente IT, de catre un distribuitor:

                     %            =             401                1.198 RON 
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†371¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄFurnizoriĒ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† 1.000 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄMarfuriĒ
                    447
¬†¬† ĄFonduri speciale Ė taxe si varsaminte asimilateĒ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† 7 RON
                   4426                                                 191 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄTVA deductibilaĒ

b. Achitarea facturii de la furnizor:

                   401          =          5121                       1.198 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄFurnizoriĒ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄConturi la banci in leiĒ

c. Vanzarea marfurilor - echipamente IT:

                  4111         =            %                         1.436 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄClientiĒ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† 707¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†1.200 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄVenituri din vanzarea marfurilorĒ
                                              447                             7 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄFonduri speciale - taxe si varsaminte asimilateĒ
                                             4427                          229 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄTVA colectataĒ

d. Descarcarea gestiunii cu marfa vanduta:

                    607        =               371                     1.000 RON
¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† ĄCheltuieli privind marfurileĒ¬† ¬†ĄMarfuriĒ

e. Deoarece distribuitorul achizitioneaza deja echipamentele IT cu timbrul verde aplicat, el nu face decat sa factureze mai departe aceasta valoare pentru a o recupera, deci nu se pune problema de a fi facturat de catre ECOTIC.

Retailerii sunt obligati sa aplice timbrul verde?

Conform prevederilor legale, asa cum sunt redate si in cadrul site-ului ECOTIC:

Timbrul verde este facturat de producatori/importatori (indiferent de originea comunitara sau nu a echipamentului) la vanzarea catre clientul persoana juridica sau fizica. In diferitele etape ale lantului comercial, agentii economici platesc timbrul verde catre furnizor si il recupereaza ca valoare prin facturare catre client. Timbrul verde colectat in acest fel de producatori/ importatori este virat catre ECOTIC care dispune astfel de resursele necesare finantarii procesului de gestionare a DEEE. In consecinta, retailerii, chiar daca nu sunt membrii ECOTIC ( legislatia nu impune nici o obligatie de afiliere sau autogestionare a DEEE pentru retaileri) platesc doar timbrul verde facturat de furnizori si il refactureaza clientilor. In cazul in care retailerul achizitioneaza EEE de la un furnizor care nu i-a facturat timbrul verde, e indicat ca aceasta situatie sa fie sesizata asociatiei pentru clarificare.

4) Producatorii sau tertii care actioneaza in numele lor sunt obligati sa organizeze colectarea, valorificarea si reciclarea DEEE, pentru a indeplini obligatiile prevazute la art. 5 alin. (13) si la art. 7 alin. (1), in una dintre urmatoarele modalitati:

a) individual, utilizand propriile resurse;
b) transferarea acestor responsabilitati, pe baza de contract, catre operatorul economic legal constituit, denumit in continuare organizatie colectiva, autorizata in acest scop de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
taxa verdereglementari contabilecontabilitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 24 August 2009


Votati articolul "Reglementari contabile privind taxa verde":
Rating:

Nota: 4.05 din 5 din 10 voturi


Alte articole publicate in data de 24 August 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Catalog mijloace fixe 2020 si durate normale de functionare

    • Consultati varianta actualizata a Catalogului mijloacelor fixe 2020 si duratele normale de functionare, aprobata prin H.G. nr. 2.139/2004 (Monitorul Oficial nr. 46/2005).    Organizarea prin catalog mijloace fixe presupune clasificarea mijloacelor fixe utilizate in economie si duratele normale de functionare ale acestora care corespund cu duratele de amortizare in ani, aferente regimului de amortizare liniar.  In Nomenclatorul mijloac...» citeste mai departe aici

  • Descarcare declaratii electronice actualizate de ANAF

    • Iti punem la dispozitie cele mai importante declaratii fiscale electronice actualizate de ANAF (Agentia Nationala de Administare Fiscala). Aceasta lista contine o serie de declaratii fiscale actualizate in 2020 si reprezinta un instrument util atat pentru profesionistii din domeniul financiar-contabil, cat si pentru restul contribuabililor care depun astfel de formulare.   Noutati despre modificarile declaratiilor electronice gasiti in sectiunea noastra ...» citeste mai departe aici

  • Completarea declaratiei 230: ANAF a publicat noul PDF inteligent

    • UPDATE in 9 aprilie 2020. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat PDF-ul inteligent pentru Declaratia 230 – formularul valabil in 2020.   Formularul 230 reprezinta Cerere privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii/ Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, conform ...» citeste mai departe aici

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat PDF-ul inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 300 - Decont de taxa pentru valoarea adaugata.   Modificarile aduse formularului sunt conforme cu OANAF nr. 2.227/2019, act ce a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 687 din data de 20 august 2019. Declaratia 300 a ajuns la versiunea A 6.0.3 din data de 2 septembrie 2019. Principalele modificari ale declaratiei 300 sunt dete...» citeste mai departe aici

  • Anunt CECCAR: a fost prelungita perioada de valabilitate a vizei aferente anului 2019

    • CECCAR filiala Bucuresti anunta ca, Hotararea nr. 20/118 din 04.04.2020 a Consiliului Superior al CECCAR, a fost prelungita perioada de valabilitate a vizei aferente anului 2019 pana la 15 aprilie 2020.    IMPORTANT!  Decizia se aplica exclusiv pentru membrii care au depus rapoartele de...» citeste mai departe aici

  • Unii bugetari din Romania ar putea intra in somaj tehnic prin rotatie, cu 75% din salariul de baza

    • Bugetarii din anumite sectoare publice ar putea intra in somaj tehnic prin rotatie, cu 75% din salariul de baza, potrivit unui anunt facut de Violeta Alexandru, ministrul Muncii, pe Facebook.    “Trecem printr-o perioada in care multe lucruri s-au schimbat. Intr-o buna parte a sistemului public s-a redus activitatea. De la mediul privat, din datele pe care le vad zilnic despre contractele suspendate sau incetate, am cel mai clar semnal. Se...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X