email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele pierd licitatii din cauza erorilor Fiscului

licitatiianaf

Companiile pierd sansa de a participa la licitatii pentru ca Fiscul emite eronat si cu mari intarzieri certificatele fiscale care atesta plata la zi a impozitelor.

Certificatele de atestare fiscala reflecta situatia obligatiilor bugetare ale companiilor. Documentul este necesar pentru licitatiile publice, diversele tranzactii, depunerea proiectelor din fonduri europene, vanzarea bunurilor din patrimoniu. Conform legislatiei, certificatele trebuie sa fie emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) in cel mult cinci zile de la inregistrare sau zece zile in cazul firmelor care au sedii secundare.

„Probabil din perspectiva auto­ri­tatilor fiscale termenul legal prevazut pentru emiterea acestor certificate este cam scurt, intrucat in practica s-au constatat mari intarzieri la emitere si, ce e mai important, inclusiv emiterea acestora cu date eronate“, explica Raluca Cojocaru, tax manager Deloitte. Nerespectarea termenelor si prelucrarea eronata a datelor din fisele de platitor complica foarte mult situatia firmelor.

Erori si abuzuri

Companiile afectate de greselile Fiscului trebuie sa demonstreze ca certificatele respective contin date eronate, iar in acest scop trebuie sa urmeze o procedura care, la randul ei, consuma mult timp si resurse.

In multe situatii, termenul de cinci zile a fost depasit, ajungandu-se la saptamani de asteptare. Pe langa faptul ca nu pot incheia tranzactii din cauza acestor erori ale Fiscului, tot firmele sunt cele care trebuie sa demonstreze ca sunt cu platile la zi. „Contribuabilii trebuie sa prezinte documentele din care sa reiasa ca certificatele au fost emise eronat si aici vorbim de dovada ca platile de impozit au fost facute in termenul legal si in conturile corecte de trezorerie“, arata Raluca Cojocaru.

Companiile au, in acest caz, toate motivele sa fie nemultumite pentru ca autoritatile fiscale cer o documentatie justificativa care exista deja in evidentele lor.

Obtinerea certificatului este, astfel, intarziata de doua ori, pentru ca abia dupa ce este probata bonitatea firmelor au loc si modificarile in sistemele informatice ale trezoreriei, contabilitatii publice si ale administratiei fiscale. Prin urmare, aceasta procedura complicata arata ca autoritatile fiscale nu numai ca nu isi recunosc greselile, dar si abuzeaza de puterea lor in relatia cu firmele, cerandu-le acestora sa faca eforturi pentru a demonstra ca respectivele certificate au fost emise eronat.

„Toata aceasta procedura se traduce prin alocarea de resurse suplimentare. Ma gandesc ca o asemenea birocratie nu face decat sa sporeasca inclusiv costul administratiei. Primirea cu intarziere a unui certificat, care eventual contine si erori fata de situatia de fapt a contribuabilului, poate atrage, de exemplu, pierderea sansei de a participa la licitatia pentru care a solicitat certificatul“, explica tax managerul Deloitte.

Certificatul de atestare fiscala pentru firme poate fi utilizat pe o perioada de 30 de zile de la data eliberarii si poate fi folosit ori de cate ori este nevoie, in copii legalizate. Pentru eliberarea acestuia, contribuabilii depun o cerere, platind taxele de timbru.

Certificatul cuprinde creantele fiscale exigibile, existente in sold in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii (luna de referinta) si neachitate pana la data eliberarii acestuia.


Sursa: Capital

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
licitatiianaf


Data aparitiei: 11 Noiembrie 2009

Votati articolul "Firmele pierd licitatii din cauza erorilor Fiscului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X