email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6.2. Criterii de eligibilitate

documente justificative

CRITERII DE ELIGIBILITATE

Pot beneficia de acest program toate intreprinderile mici si mijlocii care indeplinesc urmatoarele criterii de eligibilitate:

a) au capital social integral privat;

b) indeplinesc conditiile prevazute de lege privind incadrarea unei intreprinderi in categoria intreprinderilor mici si mijlocii;

c) si-au indeplinit la termen obligatiile exigibile de plata a contributiilor, impozitelor si taxelor catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale si bugetele locale, prevazute de legislatia in vigoare;

d) nu sunt in stare de faliment ori de lichidare, nu au afacerile administrate de un criterii judecator-sindic, nu au activitatile comerciale suspendate sau nu se afla intr-o situatie similara cu cele mentionate mai sus, reglementata de lege;

e) nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor in una dintre situatiile prevazute la lit. d);

f) au incheiat anul fiscal anterior anului in curs cu bilant pozitiv si au reinvestit in tot sau in parte profitul;

g) nu au aplicat amortizarea accelerata prevazuta de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru activul respectiv.

IMPORTANT:

De aceste prevederi nu beneficiaza intreprinderile mici si mijlocii care desfasoara activitati de productie, procesare si comercializare a produselor, prevazute in Anexa 3 la Regulamentul privind Ajutorul de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 55/2004. Produsele respective se refera la carne, legume, fructe, cereale, tutun etc.

Pentru a beneficia de Programul de rambursare a impozitului pe profit, beneficiarii acestei facilitati trebuie sa inainteze, personal sau prin posta, cu confirmare de primire, o cerere-tip pentru alocarea de fonduri, la sediul Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie Unitatea de implementare a Programului (UIP), insotita de urmatoarele documente justificative:

  • certificatul constatator, in original, emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala isi are sediul societatea, in care sa mentioneze actionarii/asociatii, reprezentantii legali ai societatii, situatia juridica, precum si toate domeniile de activitate principale si secundare ale societatii solicitante; declaratia pe propria raspundere privind numarul mediu anual al salariatilor;
  • copie de pe bilantul contabil din anul precedent, vizat si inregistrat de organele competente, semnata, pentru conformitate cu originalul, de reprezentantul legal al societatii;
  • declaratia pe propria raspundere si certificatul de obligatii fiscale, din care rezulta ca nu are datorii exigibile de plata a contributiilor, impozitelor si taxelor catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale si bugetele locale, prevazute de legislatia in vigoare;
  • documentele care atesta plata impozitului pe profit datorat la nivelul anului 2004;
  • documente in copie certificata care atesta valoarea investitiei (contracte, facturi fiscale, extrase de cont, ordine de plata, chitante fiscale si alte documente fiscale care pot dovedi efectuarea de plati care atesta investitia);
  • declaratia pe propria raspundere, prevazuta in anexa nr. 2 la Ordinul nr. 79/2005;
  • declaratia pe propria raspundere ca nu aplica amortizarea accelerata, cu privire la activul respectiv.

Cererea-tip trebuie sa cuprinda datele de identificare ale societatii si suma solicitata.

Acordarea fondurilor se face pe baza documentelor justificative prezentate de beneficiar. Fondurile sunt acordate dupa varsarea la bugetul de stat a impozitului aferent profitului realizat.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente justificative

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 02 Martie 2006


Votati articolul "6.2. Criterii de eligibilitate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 02 Martie 2006 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X