Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat ITM

masa credalainspectoratul de muncacreantecomisioane

Informam contribuabilii care au calitatea de angajatori ca, urmare abrogarii Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, inspectoratele teritoriale de munca nu mai au competenta pentru colectarea si stingerea creantelor fiscale reprezentand comisionul datorat de angajatori acestora, pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca si pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate.

Creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in carnetele de munca, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate pana la data intrarii in vigoare a Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 17/2011, se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta bugetara.

Important! Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori se efectueaza in continuare de catre inspectoratele teritoriale de munca.

Executarea silita a creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca se efectueaza de catre organele fiscale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in temeiul inscrisurilor in care sunt individualizate creantele si care reprezinta titluri executorii.

Inspectoratele teritoriale de munca vor preda organelor fiscale competente titlurile executorii neatacate in termenul legal sau vor comunica dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat contestatia formulata impotriva acestora.

Atentie! Responsabilitatea pentru prescrierea pana la 31 decembrie 2010 a dreptului de a cere executarea silita pentru sumele reprezentand comisionul datorat de angajatori, inclusiv dobanzile si penalitatile de intarziere datorate, revine inspectoratelor teritoriale de munca.
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR


Pentru creantele bugetare reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori, procedurile de executare silita aflate in derulare  vor fi continuate de ANAF si unitatile sale subordonate, care se subroga in drepturile si obligatiile Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca, in calitate de creditor bugetar, si le succeda de drept in aceasta calitate, actele indeplinite anterior ramanand valabile.

De asemenea, pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executare silita, ANAF si unitatile sale subordonate se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca si dobandesc calitatea procesuala a acestora in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata.

In cazul debitorilor aflati in procedura insolventei, inscrierea la masa credala pentru creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori se efectueaza de catre inspectoratele teritoriale de munca.

De retinut! Declaratiile fiscale privind stabilirea comisionului datorat pentru perioadele anterioare datei de 31 decembrie 2010 se depun in continuare la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul angajatorul care datoreaza comisionul.
*
Baza legala: Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 17/2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 145/28. 02.2011. (Sursa: ANAF)
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masa credalainspectoratul de muncacreantecomisioane

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Martie 2011


Votati articolul "Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat ITM":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Incasare factura mai mare 5000 lei

Intrebare: Buna,
am emis o factura de 5600 lei.Clientul a platit ,pana acum,numerar cate 1000 lei in 3 zile diferite,astfel ca am incasat suma de 3000 lei cu 3 chitante in zile diferite.
Este corect sau dupa prima chitanta de 1000 lei era obligatorie plata restului sumei prin banca sau era obligatoriu o singura data (o singura chitanta)fix 5000 lei si restul prin banca sau pana la concurenta sumei de 5000 lei pot fi mai multe chitante de incasare si restul prin banca?
Multumesc mult.

Raspuns: Conform normelor: Persoanele juridice pot achita facturile cu valori care depasesc plafonul de 5.000...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Martie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016