email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat ITM

masa credalainspectoratul de muncacreantecomisioane

Informam contribuabilii care au calitatea de angajatori ca, urmare abrogarii Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, inspectoratele teritoriale de munca nu mai au competenta pentru colectarea si stingerea creantelor fiscale reprezentand comisionul datorat de angajatori acestora, pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca si pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate.

Creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in carnetele de munca, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate pana la data intrarii in vigoare a Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 17/2011, se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta bugetara.

Important! Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori se efectueaza in continuare de catre inspectoratele teritoriale de munca.

Executarea silita a creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca se efectueaza de catre organele fiscale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in temeiul inscrisurilor in care sunt individualizate creantele si care reprezinta titluri executorii.

Inspectoratele teritoriale de munca vor preda organelor fiscale competente titlurile executorii neatacate in termenul legal sau vor comunica dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat contestatia formulata impotriva acestora.

Atentie! Responsabilitatea pentru prescrierea pana la 31 decembrie 2010 a dreptului de a cere executarea silita pentru sumele reprezentand comisionul datorat de angajatori, inclusiv dobanzile si penalitatile de intarziere datorate, revine inspectoratelor teritoriale de munca.

Pentru creantele bugetare reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori, procedurile de executare silita aflate in derulare  vor fi continuate de ANAF si unitatile sale subordonate, care se subroga in drepturile si obligatiile Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca, in calitate de creditor bugetar, si le succeda de drept in aceasta calitate, actele indeplinite anterior ramanand valabile.

De asemenea, pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executare silita, ANAF si unitatile sale subordonate se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca si dobandesc calitatea procesuala a acestora in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata.

In cazul debitorilor aflati in procedura insolventei, inscrierea la masa credala pentru creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori se efectueaza de catre inspectoratele teritoriale de munca.

De retinut! Declaratiile fiscale privind stabilirea comisionului datorat pentru perioadele anterioare datei de 31 decembrie 2010 se depun in continuare la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul angajatorul care datoreaza comisionul.
*
Baza legala: Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 17/2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 145/28. 02.2011. (Sursa: ANAF)

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masa credalainspectoratul de muncacreantecomisioane

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 03 Martie 2011


Votati articolul "Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat ITM":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 03 Martie 2011 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Incepand din 2023, Guvernul majoreaza impozitul pe dividende de la 5% la 8%

    • PNL si PSD, partidele din coalitia de guvernare, au hotarat ca de anul urmator sa creasca impozitul pe dividende de la 5%, cat este in prezent, la 8%.  Incepand de la 1 ianuarie 2023, impozitul pe dividende de 8% se va aplica atat companiilor private, cat si celor de stat. Urmeaza ca masura sa fie implementata printr-o Ordonanta de Guvern in viitorul apropiat.  Guvernul spera astfel sa aduca la bugetul de stat venituri suplimentare. Dar cum divid...» citeste mai departe aici

  • O veste buna: DISPARE Registrul Unic de Control

    • Firmele nu vor mai fi sanctionate pentru lipsa Registrului unic de control, potrivit unui proiect de lege inregistrat recent la Senat, care ar urma sa modifice Legea 252/2003.  Mai exact, initiativa legislativa prevede abrogarea articolelor 7 si 8 privind sanctiunile impuse contribuabililor din Legea privind registrul unic de control.  “Articol unic. - Articolele 7 si 8 din Legea 252/2003 privind ...» citeste mai departe aici

  • Iesirile la restaurant vor fi mai scumpe. Creste TVA-ul pentru industria Horeca

    • In coalitita de guvernare a fost propusa revenirea TVA-ului de la 5% la 9% pentru Horeca (catering si alimentatie publica). Astfel romanii vor fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunar pentru iesirile la restaurant fiindca TVA-ul majorat nu va lipsi de pe nota de plata.  Patronatele din Horeca au subliniat recent intr-un comunicat de presa ca este “extrem de nociva” cresterea TVA-ului pentru industrial ospitalitatii.  &...» citeste mai departe aici

  • Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar. Finantele au publicat procedura de acordare

    • Salariul minim pentru angajatii din industria alimentara si sectorul agricol a crescut la 3000 de lei brut de la 1 iunie. Finantele au publicat recent, in dezbatere publica, si procedura de acordare a facilitatilor fiscale.  Asadar, firmele care activeaza in aceste domenii vor plati, intre iunie 2022 si decembrie 2028, un salariu diferentiat si vor datora taxe salariale reduse, asa cum se intampla deja in sectorul constructiilor.  Facilitatile f...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X