Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate

3.1. Operatiuni scutite

Data actualizarii: 06 Martie 2006
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
tvaimprumuturi

Cuvinte cheie:

  • categorii
  • spitalizare, ingrijiri medicale
  • servicii funerare
  • servicii stomatologice
  • ingrijire si supraveghere
  • transportul bolnavilor
  • livrari de organe, sange si lapte
  • invatamant
  • asistenta si protectie sociala
  • servicii ale unitatilor de tratament balneoclimaterice
  • protectia copiilor si tinerilor
  • ONG-uri
  • ONG-uri din domeniul sportiv
  • servicii culturale
  • actiuni umanitare
  • S.R.R. si S.R.T.
  • radio si televiziune
  • activitati de cercetare-dezvoltare si inovare
  • producatori agricoli
  • servicii financiare si bancare
  • case de amanet
  • asigurare si reasigurare
  • jocuri de noroc
  • monumente
  • transport pe Dunare
  • obiecte de cult religios
  • arendarea, concesionarea si inchirierea de bunuri imobile
  • optiune
  • alte livrari de bunuri
  • optiune la scutire
  • calculul plafonului de scutire
  • obligatii ale neplatitorilor de T.V.A.
  • importuri scutite
  • persoane fizice
  • regim duty-free
  • misiuni diplomatice, consulate
  • reprezentantele organismelor internationale
  • forte armate ale N.A.T.O.
  • imprumuturi
  • imprumuturi nerambursabile
  • alte bunuri scutite

Operatiunile scutite sunt reglementate prin Codul fiscal in urmatoarea structura:

Operatiuni scutite fara drept de

deducere a T.V.A.

Operatiuni scutite cu drept de

deducere a T.V.A.

A) scutiri pentru operatiuni din interiorul tarii, astfel:

  • operatiuni de interes general;
  • alte operatiuni scutite;
  • regimul special de scutire;

B) scutiri la import;

 

C) scutiri pentru exporturi

sau alte operatiuni similare si pentru

transportul international;

D) scutiri speciale legate de traficul international de bunuri.

 

OPERATIUNI SCUTITE FARA DREPT DE DEDUCERE

A) Scutiri pentru operatiuni din interiorul tarii

La aceasta categorie sunt enumerate urmatoarele operatiuni:

  • spitalizarea, ingrijirile medicale, inclusiv veterinare si operatiunile strans legate de acestea, desfasurate de:

1. unitati autorizate pentru astfel de activitati, indiferent de forma de organizare: spitale, sanatorii, centre de sanatate rurale sau urbane, dispensare, cabinete si laboratoare medicale, centre de ingrijire medicala si de diagnostic, baze de tratament si recuperare, statii de salvare;

2. cantine organizate pe langa unitatile mentionate la pct. 1;

Operatiunile care sunt strans legate de spitalizare, ingrijirile medicale, inclusiv cele veterinare, includ:

-medicamentele, bandajele, protezele si accesorii ale acestora, produsele ortopedice si alte bunuri similare care sunt furnizate pacientilor in momentul tratamentului;

-hrana si cazarea pacientilor in unitatile care asigura spitalizarea si ingrijirile medicale.

ATENTIE!

Nu se incadreaza la operatiuni scutite furnizarea de medicamente, bandaje, proteze medicale si accesorii ale acestora, produse ortopedice si alte bunuri similare, efectuata de catre persoane care nu ofera tratament medical, spitalizare sau tratament veterinar, precum farmaciile.

  • serviciile funerare prestate de unitatile sanitare.
  • prestarile de servicii efectuate in cadrul profesiunii lor de catre stomatologi si tehnicieni dentari, precum si livrarea de proteze dentare efectuata de stomatologi si de tehnicienii dentari;
  • prestarile de ingrijire si supraveghere efectuate de personal medical si paramedical;
  • transportul bolnavilor si al persoanelor accidentate, in vehicule special amenajate in acest scop, efectuat de statiile de salvare sau de alte unitati autorizate de Ministerul Sanatatii pentru desfasurarea acestei activitati;
  • livrarile de organe, de sange si de lapte, de provenienta umana;
  • activitatea de invatamant reglementata prin Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, desfasurata de unitatile autorizate, inclusiv activitatea caminelor si a cantinelor organizate pe langa aceste unitati, formarea profesionala a adultilor, precum si prestarile de servicii si livrarile de bunuri strans legate de acestea, efectuate de catre institutiile publice sau de catre alte entitati recunoscute, care au aceste obiective;
  • prestarile de servicii si/sau livrarile de bunuri strans legate de asistenta si/sau protectia sociala efectuate de institutiile publice sau de alte entitati recunoscute ca avand caracter social (camine de batrani si de pensionari, centre de integrare prin terapie ocupationala, centre de plasament autorizate sa desfasoare activitati de asistenta sociala);
  • serviciile de cazare, masa si tratament, prestate de persoane impozabile care isi desfasoara activitatea in statiuni balneoclimaterice cu respectarea urmatoarelor conditii:

-sa incheie contracte cu Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale; -contravaloarea serviciilor prestate sa fie decontata pe baza de bilete de tratament;

  • prestarile de servicii si/sau livrarile de bunuri strans legate de protectia copiilor si a tinerilor, efectuate de institutiile publice sau alte entitati recunoscute ca avand caracter social (centre-pilot pentru tineri cu handicap, case de copii, centre de recuperare si reabilitare pentru minori cu handicap, alte organisme care au ca obiect de activitate asigurarea supravegherii, intretinerii, educarii sau petrecerii timpului liber al tinerilor);
  • prestarile de servicii si/sau livrarile de bunuri furnizate membrilor in interesul lor colectiv, in schimbul unei cotizatii fixate conform statutului, de organizatii fara scop patrimonial ce au obiective de natura politica, sindicala, religioasa, patriotica, filozofica, filantropica, patronala, profesionala sau civica, precum si obiective de reprezentare a intereselor membrilor lor, in conditiile in care aceasta scutire nu provoaca distorsiuni de concurenta;

IMPORTANT:

Cuantumul cotizatiilor este stabilit de organul de conducere abilitat, conform statutului propriu al organizatiilor fara scop patrimonial. La operatiuni scutite se incadreaza de asemenea si Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti si camerele de comert si industrie teritoriale pentru activitatile desfasurate in favoarea membrilor in contul cotizatiilor incasate.

  • prestarile de servicii strans legate de practicarea sportului sau a educatiei fizice, efectuate de organizatii fara scop patrimonial pentru persoanele care practica sportul sau educatia fizica.

Nota: in categoria organizatiilor fara scop patrimonial se includ: cluburile sportiv sportive, bazele sportive de antrenament, hotelurile si cantinele pentru uzul exclusiv al sportivilor.

ATENTIE!

Nu sunt scutite incasarile pentru publicitate, precum si incasarile din cedarea drepturilor de transmitere la radio si la televiziune a manifestarilor sportive.

  • prestarile de servicii culturale si livrarile de bunuri strans legate de aceste servicii,
    efectuate de institutiile publice sau de organizatii culturale nonprofit.

Serviciile culturale efectuate de institutii publice sau de organizatii culturale nonprofit, cuprind urmatoarele activitati:

- reprezentatii de teatru, opera, opereta si alte reprezentatii culturale similare;

- organizarea de expozitii, festivaluri;

- restaurarea si punerea in valoare a patrimoniului cultural mobil si imobil.

Livrarile de bunuri strans legate de serviciile culturale se refera la operatiuni de vanzarea de brosuri, pliante si alte materiale care popularizeaza un eveniment cultural;

  • prestarile de servicii si/sau livrarile de bunuri efectuate de persoane ale caror operatiuni sunt scutite, cu ocazia manifestarilor destinate sa le aduca sprijin financiar si organizate in profitul lor exclusiv. Manifestarile pot fi de natura reprezentatiilor teatrale, coregrafice sau cinematografice, expozitii, concerte, conferinte.

ATENTIE!

Aceste operatiuni sunt scutite doar daca veniturile obtinute din aceste activitati sunt destinate exclusiv acoperirii cheltuielilor persoanelor care le-au organizat.

  • activitatile specifice Societatii Romane de Radiodifuziune si Societatii Romane de Televiziune reglementate prin Legea nr. 41/1994, republicata, cu exceptia activitatilor de publicitate si altor activitati de natura comerciala;

ATENTIE!

Dupa data de 1 iunie 2005, firmele care au ca obiect difuzarea prin cablu a programelor audiovizuale sunt obligate sa aplice regimul de taxare cu cota standard T.V.A. chiar daca incasarea contravalorii acestora s-a realizat in avans, anterior datei de 1 iunie 2005. Nu se supun regimului de taxare
abonamentele restante, neincasate pentru perioade de difuzare anterioare datei de 1 iunie 2005, indiferent de data la care vor fi incasate.

  • vanzarea de licente de filme sau de programe, drepturi de difuzare, abonamente la agentiile internationale de stiri si alte drepturi de difuzare similare, destinate activitatii de radio si televiziune, cu exceptia celor de publicitate;
  • alte operatiuni:

1. activitatile de cercetare-dezvoltare si inovare pentru realizarea programelor, subprogramelor si proiectelor, precum si a actiunilor cuprinse in Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare, in programele-nucleu si in planurile sectoriale, prevazute de O.G. nr. 57/2002, precum si activitatile de cercetare-dezvoltare si inovare finantate in parteneriat international, regional si bilateral;

2. livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate de producatorii agricoli individuali si asociatiile fara personalitate juridica ale acestora;

3. prestarile urmatoarelor servicii financiare si bancare:

a) acordarea si negocierea de credite si administrarea creditului de catre persoana care il acorda;

IMPORTANT:

Sunt scutite si :

  • imprumuturile acordate firmelor de catre propriii asociati/actionari in vederea asigurarii resurselor financiare ale societatii;
  • orice alte imprumuturi banesti acordate de persoane fizice sau juridice.

b) acordarea, negocierea si preluarea garantiilor de credit sau a garantiilor colaterale pentru credite, precum si administrarea garantiilor de credit de catre persoana care acorda creditul;

c) orice operatiune legata de depozite si conturi financiare, inclusiv orice operatiuni cu ordine de plata, transferuri de bani, instrumente de debit, carduri de credit sau de debit, cecuri sau alte instrumente de plata, precum si operatiuni de factoring;

d) emisiunea, transferul si/sau orice alte operatiuni cu moneda nationala sau straina, cu exceptia monedelor sau a bancnotelor care sunt obiecte de colectie;

e) emisiunea, transferul si/sau orice alte operatiuni cu titluri de participare, titluri de creante, cu exceptia executarii acestora, obligatiuni, certificate, cambii, alte instrumente financiare sau alte valori mobiliare;

ATENTIE!

Aceste operatiuni cuprind si transferul si/sau orice alte operatiuni cu parti sociale si actiuni necotate la bursa.

f) gestiunea fondurilor comune de plasament si/sau a fondurilor comune de garantare a creantelor efectuate de orice entitati constituite in acest scop.

In categoria serviciilor financiare si bancare se incadreaza si imprumuturile acordate de casele de amanet. Astfel, dobanzile sau comisioanele incasate pentru acordarea de amanet imprumuturi sunt scutite de T.V.A., indiferent de faptul ca bunurile mobile depuse de catre debitor drept gaj sunt sau nu sunt returnate;

IMPORTANT:

Daca imprumutul nu este restituit de catre debitor, casele de amanet datoreaza T.V.A. pentru valoarea obtinuta din vanzarea bunurilor care devin proprietatea acsei de amanet.

4.  operatiunile de asigurare si/sau reasigurare, precum si prestarile de servicii in legatura cu operatiunile de asigurare si/sau de reasigurare efectuate de persoanele care intermediaza astfel de operatiuni;

5.  jocurile de aoroc organizate de persoanele autorizate, conform legii, sa desfasoare astfel de activitati;

6.  lucrarile de conatructii, amenajari, reparatii si intretinere la monumentele care comemoreaza combatanti, eroi, victime ale razboiului si ale Revolutiei din Decembrie 1989;

IMPORTANT:

In aceasta categorie de operatiuni sunt cuprinse atat prestarile de servicii, cat si bunurile utilizate in scopul realizarii acestora, evidentiate de catre prestator in situatiile de lucrari.

7.  transportul fluvial de persoane in Delta Dunarii si pe rutele Orsova – Moldova Noua, Braila – Harsova si Galati – Grindu;

8.  livrarea obiectelor si vesmintelor de cult religios, tiparirea cartilor de cult, teologice sau cu continut bisericesc si care sunt necesare pentru practicarea cultului, precum si furnizarea de bunuri asimilate obiectelor de cult asa cum sunt definite prin L. nr. 103/1992;

9.  arendarea, concesionarea si inchirierea de bunuri imobile, cu urmatoarele exceptii:

– operatiunile de cazare care sunt efectuate in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping;

– serviciile de parcare a vehiculelor;

– inchirierea utilajelor si a masinilor fixate in bunurile imobile;

Nota: masinile si utilajele fixate in bunuri imobile sunt cele care pot fi detasate fara a fi deteriorate sau fara a antrena deteriorarea imobilelor.

– inchirierea seifurilor;

ATENTIE!

Pentru operatiunile de leasing cu bunuri imobile nu se aplica scutirea de T.V.A.

Desi sunt operatiuni scutite, persoanele impozabile inregistrate ca platitori de T.V.A. pot opta pentru aplicarea regimului de taxare aferenta operatiunilor de arendare, concesionare si inchiriere de bunuri imobile.

ATENTIE!

Optiunea de aplicare a regimului de taxare se notifica organelor fiscale teritoriale pe un formular tipizat si se aplica de la data inscrisa in notificare. Daca un imobil este inchiriat partial, in notificare trebuie inscrisa in procente partea din imobil destinata inchirierii.

Daca o firma nu este platitoare de T.V.A., dar doreste sa opteze pentru taxarea operatiunilor de arendare, concesionare si inchiriere, trebuie sa solicite mai intai inregistrarea ca platitor de T.V.A. si numai dupa dobandirea calitatii de platitor de T.V.A. este indreptatit sa depuna notificarea la organul fiscal teritorial.

Dupa exprimarea optiunii de aplicare a regimului normal de taxare, persoanele platitoare de T.V.a. nu mai pot aplica regimul de scutire pentru operatiunile respective timp de 5 ani.

Dupa aceasta perioada, optiunea poate fi anulata prin completarea si depunerea la organul fiscal competent a unui formular tipizat de notificare a optiunii de anulare.

ATENTIE!

Daca va incadrati in categoria persoanelor care la data de 1 martie 2003 au optat tacit asupra taxarii operatiunilor de arendare, concesionare si inchiriere a bunurilor imobile, aveti posibilitatea de a renunta oricand la aceasta optiune in vederea aplicarii regimului de scutire. Renuntarea se face prin completarea si depunerea unui formular tipizat pentru notificarea anularii optiunii la organul fiscal competent.

10. livrarile de bunuri care au fost afectate unei activitati scutite, pentru care nu s-a exercitat dreptul de deducere. In aceasta categorie nu se incadreaza bunurile pentru care s-a dedus T.V.A. pe baza de pro-rata.

ATENTIE!

Scutirile de T.V.A. pentru operatiunile din interiorul tarii au caracter obligatoriu, cu exceptia operatiunilor de arendare, concesionare si inchirieri de bunuri imobile cu drept de optiune pentru aplicarea regimului de taxare.

In situatia in care o firma inregistrata ca platitor de T.V.A. a facturat eronat cu T.V.A. operatiuni de livrari de bunuri si/sau prestari de servicii scutite catre beneficiari cu sediul activitatii economice in Romania, aceasta are obligatia sa storneze facturile emise. De asemenea, beneficiarii unor astfel de operatiuni nu au dreptul sa isi exercite dreptul de deducere a T.V.A. aplicate in mod eronat pentru o operatiune scutita obligatoriu prin lege si sunt obligati sa solicite furnizorului/prestatorului stornarea facturii emise in regim normal de taxare si emiterea unei noi facturi fara T.V.A., cu mentiunea ,,scutit fara drept de deducere“.

Regimul special de scutire

De acest regim beneficiaza persoanele impozabile a caror cifra de afaceri anuala, declarata sau realizata, este inferioara plafonului de 200.000 lei (RON).

Cifra de afaceri este constituita din suma, fara T.V.A., a livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii taxabile, inclusiv suma operatiunilor scutite cu drept de deducere. Regimul special de scutire se aplica pentru intreaga activitate a persoanei impozabile, indiferent ca operatiunile desfasurate sunt taxabile, scutite cu drept de deducere, scutite fara drept de deducere sau operatiuni care nu sunt in sfera de aplicare a T.V.A.

ATENTIE!

Firmele nou-infiintate pot beneficia de aplicarea regimului special de scutire, daca declara ca vor realiza anual o cifra de afaceri estimata de pana la 200.000 lei (RON) inclusiv si nu opteaza pentru aplicarea regimului normal de T.V.A.

Astfel, aplicarea acestui regim de scutire are un caracter optional si firmele pot opta pentru aplicarea regimului normal de T.V.A. chiar daca cifra anuala de afaceri este sub plafonul de scutire.

Pentru persoanele nou-infiintate, anul fiscal reprezinta perioada din anul calendaristic exprimata in luni de la data inregistrarii pana la finele anului.

IMPORTANT:

Dupa depasirea plafonului de scutire, persoanele impozabile nu mai pot solicita aplicarea regimului special, chiar daca ulterior realizeaza cifre de afaceri anuale inferioare plafonului de scutire.

In situatia firmelor ale caror operatiuni au fost scutite fara drept de deducere prin lege si ulterior devin taxabile sau scutite cu drept de deducere in acelasi an fiscal, pentru calculul plafonului de scutire trebuie luate in calcul numai operatiunile efectuate de la data la care, prin lege, operatiunile devin taxabile sau scutite cu drept de deducere. Astfel, pentru depasirea plafonului se ia in calcul numai suma, fara T.V.A., a livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii taxabile, inclusiv operatiunile scutite cu drept de deducere. In plafon nu se cuprind avansurile pentru operatiuni taxabile si scutite cu drept de deducere incasate inainte de efectuarea livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii.

Persoanele impozabile care beneficiaza de regimul special de scutire nu au dreptul de deducere si inscriere a taxei pe facturile emise.

In situatia in care sunt beneficiari ai contractelor de leasing extern si ai prestarilor de servicii taxabile efectuate de persoane impozabile situate in strainatate care nu si-au desemnat reprezentant fiscal in Romania, neplatitorii de T.V.A. au urmatoarele obligatii:

1) sa plateasca efectiv T.V.A. pe baza decontului special
Cursul de schimb la care se converteste valuta in lei este cel din:

  • pentru prestari de servicii:

– data la care a fost primita factura prestatorului;
sau

– data la care s-a efectuat o plata in avans catre prestator, fara factura;

  • pentru operatiuni de leasing:

– data prevazuta in contract pentru plata ratelor;
sau

– data la care s-au efectuat plati in avans, inclusiv plata in avans a ratei de leasing;

2) sa intocmeasca si sa depuna un decont special de T.V.A. pana la data de:

-  25 a lunii urmatoare celei in care a fost primita factura prestatorului sau a fost efectuata plata catre prestator, in cazul platilor fara factura;

-  25 a lunii urmatoare celei stabilite prin contract pentru plata ratelor de leasing sau celei in care au fost efectuate plati in avans;


3) sa plateasca T.V.A. in vama pentru importurile efectuate.

Persoanele care se afla in regim special de scutire au obligatia sa tina evidenta livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii cu ajutorul jurnalului pentru vanzari.

Daca in cursul unui an fiscal se depaseste plafonul de scutire, persoanele impozabile au obligatia sa solicite inregistrarea ca platitor de T.V.A. in regim normal, in termen de 10 zile de la data constatarii depasirii.

Data depasirii plafonului este considerata sfarsitul lunii calendaristice in care a avut loc depasirea de plafon. Pana la data inregistrarii ca platitor de T.V.A. se aplica regimul special de scutire.

B) Scutiri la import

Sunt scutite de T.V.A. urmatoarele operatiuni:

  • importurile de bunuri a caror livrare in Romania este scutita de T.V.A.;
  • bunurile introduse in tara de calatori sau de alte persoane fizice cu domiciliul in tara ori in strainatate, in conditiile si in limitele stabilite potrivit reglementarilor legale in vigoare, pentru regimul vamal aplicabil persoanelor fizice;
  • bunurile importate destinate comercializarii in regim duty-free, precum si prin magazinele pentru servirea in exclusivitate a reprezentantelor diplomatice si a personalului acestora;

IMPORTANT:

Scutirea se acorda de catre birourile vamale de control si vamuire, pe baza avizului Ministerului Afacerilor Externe privind respectarea limitelor si conditiilor precizate in conventiile de infiintare a acestor organizatii.

  • importul de bunuri de catre misiunile diplomatice si birourile consulare, precum si de catre cetatenii straini cu statut diplomatic sau consular in Romania, in conditii de reciprocitate.

IMPORTANT:

Scutirea se acorda de catre birourile vamale de control si vamuire, pe baza avizului Ministerului Afacerilor Externe privind respectarea conditiilor de reciprocitate legate de import.

  • importul de bunuri efectuat de reprezentantele organismelor internationale si interguvernamentale acreditate in Romania, precum si de catre cetatenii straini angajati ai acestor organizatii, in limitele si in conformitate cu conditiile precizate in conventiile de infiintare a acestor organizatii;
  • importul de bunuri de catre fortele armate ale statelor straine membre NATO pentru uzul acestora sau al personalului civil insotitor ori pentru aprovizionarea popotelor sau cantinelor, in cazul in care aceste forte sunt destinate efortului comun de aparare;
  • importul de bunuri primite in mod gratuit cu titlu de ajutoare sau donatii destinate unor scopuri cu caracter religios, de aparare a sanatatii, de aparare a tarii sau sigurantei nationale, artistic, sportiv, de protectie si ameliorare a mediului, de protectie si conservare a monumentelor istorice si de arhitectura.

IMPORTANT:

Scutirea se aplica de catre birourile vamale de control si vamuire, pe baza documentelor din care rezulta ca bunurile au fost primite fara obligatii de plata si a unei declaratii pe propria raspundere semnate de reprezentantul legal al importatorului sau de persoana imputernicita de acesta, prin care se confirma ca bunurile:

-sunt destinate scopurilor pentru care au fost importate;

-nu vor face obiectul unor comercializari ulterioare cal putin 5 ani de la data importului;

-vor fi folosite numai in scopurile pentru care au fost importate

Declaratia pe propria raspundere se intocmeste in trei exemplare originale, dintre care:

  • un exemplar se depune la biroul vamal la care se face declaratia vamala de import;
  • un exemplar se depune la organul fiscal teritorial;
  • al treilea exemplar se pastreaza la documentele financiar-contabile ale beneficiarului.

Daca inainte de expirarea termenului de 5 ani se schimba destinatia bunurilor, importatorii au obligatia sa indeplineasca formalitatile legale privind importul marfurilor si sa achite T.V.A.

  • importul de bunuri finantate din imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, organisme internationale si/sau organizatii nonprofit din strainatate si din tara;

IMPORTANT:

Scutirea de plata T.V.A. se acorda de catre birourile vamale de control si vamuire, pe baza documentelor care atesta ca acestea sunt finantate din imprumuturi nerambursabile si sunt destinate realizarii unor scopuri cu caracter umanitar, social, filantropic, religios, de aparare a sanatatii, cultural, artistic, educativ, stiintific, sportiv, de protectie si ameliorare a mediului, de protectie si conservare a monumentelor istorice si de arhitectura.

Documentele prin care se atesta sursa de finantare si destinatia bunurilor importate sunt acirduri, protocoale si/sau intelegeri, memorandumuri, incheiate cu organizatii nonprofit si de caritate din strainatate si din tara.

IMPORTANT:

Respectarea destinatiei bunurilor astfel importate se verifica de catre organele de control fiscal si ale Garzii financiare. In cazul in care se constata schimbarea destinatiei in termen de 5 ani de la data intrarii in tara a bunurilor, vor sesiza organele vamale pentru luarea masurilor referitoare la indeplinirea formalitatilor vamale privind importul marfurilor si incasarea T.V.A. aferente.

  • importul urmatoarelor bunuri: bunurile de origine romana, bunurile straine care, potrivit legii, devin proprietatea statului, bunurile reparate in strainatate sau bunurile care le inlocuiesc pe cele necorespunzatoare calitativ, returnate partenerilor externi in perioada de garantie, bunurile care se inapoiaza in tara ca urmare a unei expedieri eronate, echipamentele pentru protectia mediului, stabilite prin hotarare a Guvernului.

IMPORTANT:

Din categoria bunurilor straine care devin proprietatea statului pot face parte:

  • -bunurile care sunt abandonate printr-o declaratie scrisa data autoritatilor vamale;
  • -bunurile pentru care la expirarea termenului de pastrare, acordat de autoritatea vamala, titularii nu au reglementat situatia vamala a acestora;
  • -bunurile confiscate de autoritatile competente.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X