Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Studiu de caz: Metode de corectare in cazul introducerii repetate ale aceleiasi facturi

TVAOMFP 3055/2009

Sunt multe situatiile in care se inregistreaza erori pe parcursul inregistrarii facturilor in contabilitate. In cazul in care se inregistreaza de doua ori aceeasi factura, trebuie vazut daca se poate regla aceasta eroare fara a avea insa la baza un document.

In aceasta privinta, se precizeaza ca procedura de corectare a erorilor se va efectua conform prevederilor punctului 63 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009. Potrivit acestuia, erorile constatate in contabilitate se pot referi fie la exercitiul financiar curent, fie la exercitiile financiare precedente. De mentionat ca aceasta corectare a erorilor se efectueaza la data constatarii lor.

In ceea ce priveste erorile din perioadele anterioare, acestea sunt considerate omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultand din greseala de a utiliza sau de a nu utiliza informatii credibile care:
  a) erau disponibile la momentul la care situatiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise;
  b) ar fi putut fi obtinute in mod rezonabil si luate in considerare la intocmirea si prezentarea acelor situatii financiare anuale.
 
Astfel de erori includ efectele greselilor matematice, greselilor de aplicare a politicilor contabile, ignorarii sau interpretarii gresite a evenimentelor si fraudelor. Corectarea erorilor aferente exercitiului financiar curent se efectueaza pe seama contului de profit si pierdere.
 
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect


Prin urmare, la data constatarii greselii respective, in anul curent, poate fi stornata operatiunea initiala, urmand ca la generarea  notei contabile de corectie, sa fie indicat numarul notei contabile intiale care se storneaza/ corecteaza ca document justificativ.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAOMFP 3055/2009

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Iulie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Metode de corectare in cazul introducerii repetate ale aceleiasi facturi":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Componenta comisie de inventariere si de predarea-primirea unei gestiuni

Intrebare: Buna seara !

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
- daca la predarea-primirea unei gestiuni de catre un salariat
din comisia respectiva trebuie sa faca parte si
o persoana cu pregatire economica din cadrul compartimentului financiar-contabilitate al institutiei publice ?

- acest lucru este obligatoriu sau facultativ ?
- aceasta persoana trebuie sa aiba calitatea de membru
in comisia de inventariere si de predare-primire a unei gestiuni
unui salariat ?

Raspuns: Predarea primirea se face doar intre cei doi salariati si este aprobata de catre seful direct.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Iulie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016