Intrebare:
Pentru reclama si publicitate, firma acorda diverse bunuri (agende, calendare, dvd-uri) personalizate, scopul fiind stimularea vanzarilor. La momentul achizitiei , acestea sunt inregistrate in contul 3028 analitic x. Pe masura ce acestea se distribuie (la diverse evenimente), se face inregistrarea 6028 a x=3028 a x. Constituie o posibila neregula faptul ca nu se foloseste contul 623 pentru a evidentia astfel de cheltuieli?
Raspuns:
In conformitate cu prevederile de la art. 21 alin. (1) din Codul fiscal, sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.
Potrivit art. 21 alin. (2) lit. d, sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri si:

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
d) cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare.
Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor;
Asadar, evidentierea corecta a bunurilor acordate in scop publicitar trebuie intregistrate in contabilitate, prin articolul contabil:
623 "Cheltuieli cu protocolul reclama si publicitatea" (analitic) = 3028 "Materiale consumabile"