email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anularea inregistrarii in scop de TVA. Implicatii fiscale

anularea inregistrarii in scop de TVATVAimplicatii fiscale

Daca o firma este scoasa de la TVA deoarece deconturile de TVA consecutive nu au avut nici o miscare, ce implicatii fiscale.juridice, contabile, declarative s.a.m.d exista?

Cum se emit facturile dupa aceea? Prezentati toate aspectele legate de acest caz.

Solutie contabila: In situatia in care este solicitata neinregistrarea in scop de TVA, pentru marirea plafonului la 220.000 lei de la 1 iulie 2012, conform OUG 24/2012, solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale intre 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila (luna sau trimestru).

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.

Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont, indiferent de perioada fiscala aplicata, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA si in care are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa.

Persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la 30 septembrie 2011 inclusiv.

In situatia in care incepand din 1 iulie 2012 nu depuneti declaratia de TVA la doua perioade consecutive vi se anuleaza dreptul de inregistrare TVA din oficiu. Acest lucru are drept consecinte inregistrarea societatii ca neplatitoare de TVA la Administratia fiscal, anularea dreptului de deducere a TVA precum si cel de a colecta TVA, nerespectarea acestora presupunand corectarea prin ajustare a TVA inregistrata in mod eronat.

Fata de cealalta situatie prezentata veti avea statutul de contravenient pentru nedepunerea declaratiilor la termenele legale si veti fi obligat la plata unor amenzi, baza legala de acordare a acestora nefiind abrogata. In cazul eliberarii de facturi cu TVA dupa perioada anularii dreptului de inregistrare TVA va pune intr-o situatie delicata aceasta actiune putand fi interpretata din punct de vedere fiscal si chiar penal daca nu este corectata.

Anularea inregistrarii in scop de TVA, fara contraventie, nu se poate face decat prin modificarea vectorului fiscal ( declaratia 010 ) depunand o declaratie de mentiuni la Administratia Fiscala.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anularea inregistrarii in scop de TVATVAimplicatii fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 20 Iulie 2012


Votati articolul "Anularea inregistrarii in scop de TVA. Implicatii fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Completare Intocmire / depunere D112 la 3 luni?

Intrebare: Buna ziua,
Multumesc imi ajuta dar .....
Este vorba de 1 salariat , incepand cu 01.01.2016 vector fiscal trimestru.
Nu stiu daca am inteles bine.
Salarul se achita o data la trei luni, cand intocmesc lista de cheltuieli.
Declaratie D112 se intocmeste lunar si se depune la Finante, toate trei D112 in a treia luna ?
( doua D112 fara date salariale si una cu datele salariale ? ) sau cum ?
Noi ne gandeam la o varianta : Una D112 pentru toate 3 luni cu depunere in a 3-a luna.
Multumesc

Raspuns: Nu puteti depune declaratii cu valoare 0 decat in cazul suspendarii contractului de munca, deci...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Iulie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 8 + 3 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X