email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatiile cumparatorului care nu aplica sistemul TVA la incasare

sistemul TVA la incasareobligatiile cumparatoruluicifra de afacerifacturamomentul platii


Analizam mai jos cazul unei societati cu cifra de afaceri peste 2.250.000 lei care nu aplica, asadar,  sistemul TVA la incasare. Incepand cu 01.01.2013, societatea primeste facturi cu mentiunea TVA la incasare si facturi fara mentiunea TVA la incasare.

Pentru facturile cu mentiunea TVA la incasare, societatea deduce TVA la momentul platii indiferent daca au trecut cele 90 de zile. Vom stabili astfel daca pentru facturile primite care nu fac parte din sistemul de TVA la incasare se va deduce TVA  in luna in care s-a primit factura fara a tine cont de momentul platii.

Solutia consultantului:

1.In cazul achizitiilor de la o persoana ce aplica sitemul de TVA la incasare, deducerea TVA de la achizitii, este amanata pana la data platii, bunurilor sau servicilor achizitionate.
Astfel, achizitia de la o persoana ce aplica TVA la incasare, data la care se poate exercita deducerea TVA de la cumparari este data platii facturii, fara a se tine cont de termenul de 90 zile de la emiterea facturii.

2.Chiar daca societatea dvs nu aplica TVA la incasare, in cazul in care primeste o factura de la furnizor pe care nu exista mentiunea” TVA la incasare”, aveti obilgatia verificarii acelui furnizor in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare potrivit pct 45 alin. (8) din Normele metodologice, date in aplicare pentru art. 145 alin. (11) din Codul fiscal .
Evidenta agentiilor economici care aplica sistemul este informatie publica si se gaseste pe site-ul ANAF in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA:
http://www.anaf.ro/public/wps/portal/ANAF/Informatii/Infoagec/TVAIncasare
 
Redam mai jos reglementarile legale de la pct. 45 alin. (8) date in aplicare pentru art. 145 alin. (11):

45. (8) Prevederile art. 145 alin. (11) din Codul fiscal se aplica numai in cazul operatiunilor taxabile, pentru care furnizorul/prestatorul este obligat sa aplice sistemul TVA la incasare si sa inscrie in factura aceasta mentiune conform prevederilor art. 155 alin. (19) lit. p) din Codul fiscal , dar nu se aplica in cazul operatiunilor pentru care furnizorul/prestatorul nu trebuie sa aplice sistemul TVA la incasare potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (6) din Codul fiscal care sunt supuse la furnizor/prestator regulilor generale de exigibilitate conform prevederilor art. 134^2 alin. (1) si (2) si prevederilor art. 145 alin. (1) din Codul fiscal la beneficiar. In situatia in care furnizorul/prestatorul este inscris in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare la data emiterii unei facturi, dar omite sa inscrie mentiunea «TVA la incasare», desi operatiunea respectiva nu este exclusa de la aplicarea sistemului TVA la incasare conform prevederilor art. 134^2 alin. (6) din Codul fiscal , beneficiarul are obligatia sa exercite dreptul de deducere in conformitate cu prevederile art. 145 alin. (11) din Codul fiscal .”
 
In cazul in care acel furnizor nu figureaza in registru aveti drept de deducere, dupa regula generala la data facturii, fara a tine cont de data platii facturii.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sistemul TVA la incasareobligatiile cumparatoruluicifra de afacerifacturamomentul platii


Data aparitiei: 07 Ianuarie 2013

Votati articolul "Obligatiile cumparatorului care nu aplica sistemul TVA la incasare":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X