email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificare valoare cladire

ProceduriInregistrari si Politici Contabilevaloare cladiremodernizarecontract de inchiriere
Prin cele ce urmeaza, analizam cazul unei firme care detine o cladire pe care a inchiriat-o pe o perioada de zece ani, in urma cu doi ani. Chiriasii au efectuat lucrari de modernizari in suma de 300.000 lei, acum 2 ani, insa firma nu a declarat investitiile la SPIT. In urma unui control de la SPIT, s-a modificat valoarea cladirii cu aceasta suma de 300.000 lei. Vom vedea cum se reflecta in contabilitate aceasta modificare si daca vor fi necesare inregistrari contabile.

Solutia consultantului
Mentionam, in primul rand, ca nu veti efectua nicio inregistrare contabila.

In conformitate cu prevederile pct. 111 din reglementarile mentionate, investitia efectuata de chirias  se supune amortizarii pe durata contractului de inchiriere.

La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiei efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului cladirii. In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare.

Asadar, pana la finalizarea contractului de inchiriere, chiriasul are obligatia amortizarii investitiei, chiriasul predanad investitia societatii la finalul contractului de inchiriere.

Din punct de vedere fiscal insa, in ceea ce priveste impozitul pe cladiri, art. 253 alin. (3 indice 1) stabileste ca, in cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.

Pct. 54 din normele metodologice date in aplicarea acestui articol stabileste ca, prin lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, astfel cum sunt mentionate la art. 253 alin. (3 indice 1) din Codul fiscal , se intelege acele lucrari care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%.
 
In cazul in care valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere nu depaseste 25% din valoarea cladirii, locatarul nu are obligatia sa o comunice locatorului.

In cazul in care in cursul unui an fiscal se efectueaza mai multe lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, a caror valoare individuala este sub 25%, dar cumulat depaseste 25%, locatarul are obligatia de a comunica locatorului valoarea totala, in termen de 30 de zile de la data la care se atinge acest nivel.

Asadar, in cazul in care valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere depaseste 25% din valoarea cladirii, chiriasul  are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor.

Prin urmare, societatea care a inchiriat trebuia sa depuna doar o noua Declaratie de impunere la organul fiscal, cu noua valoarea a imbilului.



NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilevaloare cladiremodernizarecontract de inchiriere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 15 Aprilie 2013


Votati articolul "Modificare valoare cladire":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 15 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X