Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Comert cu electrocasnice. Timbru verde si inregistrari contabile

TVAcomert electrocasnicetimbrul verdefurnozirTVA deductibilainregistrari contabile


O firma a hotarat inceperea unei noi activitati de comert cu electrocasnice. Vom vedea care sunt aspectele legate de timbrul verde (mod de calcul), cum se intocmeste factura, cum se inregistreaza contabil si care sunt aspectele fiscale specifice (inclusiv legate de fondul de mediu daca este cazul).

Solutia consultantului:
Timbrul verde se calculeaza in prezent potrivit prevederilor H.G. nr. 1.037/2010. Potrivit prevederilor acestei hotarari, costurile de colectare, tratare si eliminare nepoluanta nu se evidentiaza separat la momentul vanzarii de noi produse.

Prin exceptie, pana la data de 13 februarie 2013, la vanzarea de noi produse, producatorii pot informa cumparatorii in legatura cu costurile de colectare, tratare si eliminare nepoluanta a DEEE pentru produsele urmatoare:

Aparate de uz casnic de mari dimensiuni:
a) aparate frigorifice mari;
b) frigidere;
c) congelatoare;
d) alte aparate mari utilizate pentru refrigerarea, conservarea
si pastrarea produselor alimentare;
e) masini de spalat rufe;
f) uscatoare de haine;
g) masini de spalat vase;
h) masini de gatit;
i) sobe electrice;
j) plite electrice;
k) cuptoare cu microunde;
l) alte aparate de uz casnic de mari dimensiuni utilizate pentru gatit si prelucrarea alimentelor;
m) aparate electrice de incalzit;
n) radiatoare electrice;
o) alte aparate de uz casnic de mari dimensiuni utilizate pentru incalzirea camerelor, a paturilor si a scaunelor si fotoliilor;
p) ventilatoare electrice;
q) aparate de aer conditionat;
r) alte echipamente de ventilare, de ventilare pentru evacuare si de climatizare.

Data pana la care producatorii pot informa cumparatorii in legatura cu aceste informatii este 13 februarie 2013. Costurile astfel evidentiate nu trebuie sa depaseasca costurile reale generate de operatiunile de colectare, tratare si eliminare nepoluanta.

Operatorii economici care comercializeaza sau cumpara, primesc prin donatie ori receptioneaza prin alte mijloace in vederea vanzarii sau pentru uz propriu echipamente electrice si electronice, precum si institutiile publice si private care cumpara, primesc prin donatie ori rereceptioneaza prin alte mijloace pentru uz propriu DEEE sunt obligati/obligate sa solicite producatorilor numarul de inregistrare din registrul producatorilor si importatorilor de echipamente electrice și electronice.

Potrivit pct. 51 din O.M.F.P. nr. 3.055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.

Timbrul verde este facturat de producatori/importatori la vanzarea catre clientul persoana juridica, agent comercial sau persoana fizica a unui produs electric, electronic sau electrocasnic.

Timbrul verde colectat in acest fel de producatori/ importatori este virat catre o asociatie care detine licenta de operare pentru colectarea, reutilizarea, reciclarea si valorificarea deseurilor de echipamente electrice si electronice. Agentii economici recupereaza Timbrul verde, ca valoare, prin facturare catre clienti.

Producatorul de echipamente electrice si electronice, asa cum este el definit prin H.G. nr. 1.037/2010, are obligatia de a asigura colectarea, valorificarea, tratarea, eliminarea, reutilizarea etc. a unui anumit procent din cantitatea introdusa pe piata. Acest lucru poate sa il faca individual sau prin aderarea la asociatii colective.

Asociatiile colective pentru a finanta costul operatiunilor de colectare au introdus o taxa care a fost numita taxa verde. In functie de costurile proprii, taxa verde a fiecarei asociatii poate fi diferita.

Taxa verde este un cost care este transferat utilizatorului final.

Achizitia de electrocasnice:


%                    =                401
                                    "Furnizori"
371
"Marfuri"
447
"Fonduri speciale -
taxe si varsaminte asimilate"


4426
"TVA deductibila"

Plata facturii catre furnizor:


401              =          5311
"Furnizori"            "Casa in lei"

Vanzarea electrocasnicelor:

      4111                 =            %
"Clienti"
                               707
                   "Venituri din vanzarea
                        marfurilor"
                        447
                    "Fonduri speciale - taxe
                     si varsaminte asimilate"
                                  4427
                           "TVA colectata

Descarcarea gestiunii cu marfa vanduta:

607                  =                   371
"Cheltuieli privind marfurile"         "Marfuri"

In masura in care aceste costuri nu sunt evidentiate in mod distinct pe factura, aceasta nu se evidentiaza distinct.


Achizitia de electrocasnice:

%                   =         401
371                   "Furnizori"
"Marfuri"
4426
"TVA deductibila"

Plata facturii catre furnizor:

401 = 5311
"Furnizori" "Casa in lei"

Vanzarea electrocasnicelor:

4111            =           %
"Clienti"
                           707
              "Venituri din vanzarea
                  marfurilor"
                    4427
              "TVA colectata"

Descarcarea gestiunii cu marfa vanduta:

607                         =           371
"Cheltuieli privind          "Marfuri"
marfurile"
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAcomert electrocasnicetimbrul verdefurnozirTVA deductibilainregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 07 Iunie 2013


Votati articolul "Comert cu electrocasnice. Timbru verde si inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 8 voturi


Alte articole publicate in data de 07 Iunie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: co*****
Buna ziua! Am si eu o intrebare : fiind un vanzator de electrocasnice, cum trebuie sa procedez in ceea ce priveste taxa verde?Am nevoie de cod in casa de marcat pentru aceasta sau este suficient sa scriu in factura in dreptul produsului "taxa verde" si sa se regaseasca in pretul final al produsului?Multumesc!
Data adaugarii: 10-Apr-2014

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X