Incepand cu 1 martie 2020, printr-un nou ordin al ministrului Muncii, Violeta Alexandru, cetatenii vor putea transmite si prin mediul online catre AJPIS-uri documentele prin care se modifica cererea initiala pentru beneficii sociale.
“Gata Ordinul de simplificare comunicare ANPIS - cetateni. Pentru modificari situatii privind platile beneficiilor, se va putea comunica (inclusiv documente!) cu AJPIS-urile si prin mijloace electronice! Ordinul a fost comunicat in toata tara.”, a postat saptamana trecuta ministrul Muncii pe contul de Facebook. Alaturi de scurtul anunt, Violeta Alexandru a mai postat si o imagine cu textul noului ordin.
Prin acest act normativ, cetatenii nu vor mai fi nevoiti sa faca drumuri inutile pentru a depune hartii la sediul agentiilor, in momentul in care apar modificari in dosarul depus initial. De retinut faptul ca optiunea depunerii la ghiseu va ramane valabila.
Exemple de cazuri in care se vor putea transmite datele online:
• schimbarea domiciliului/resedintei pe raza aceluiasi AJPIS sau a altui AJPIS;
• modificarile intervenite in starea civila a parintilor (in cazul alocatiei de stat si indemnizatiei de crestere a copiilor)

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
• schimbarea modalitatii de plata (ex: din mandat postal in cont bancar);
• solicitarea recalcularii cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copiilor;
• transmiterea oricarui alt document doveditor solicitat de AJPIS.