email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Mirela Calugareanu paraseste ANAF. 10 realizari ale institutiei bifate sub conducerea sa

Mirela Calugareanu paraseste ANAF. 10 realizari ale institutiei bifate sub conducerea sa
anafpnrrveniturimirela calugareanu

Mirela Calugareanu, presedintele ANAF care a ocupat cel mai mult timp aceasta functie, isi incheie mandatul, urmand sa ocupe o functie de conducere in cadrul Curtii de Conturi. 

La finalul mandatului, Mirela Calugareanu a transmis un mesaj de multumire, in care a inclus si zece realizari care au fost bifate sub conducerea sa. 

1. Startul acestor reforme a sprijinit procesul de colectare a veniturilor bugetului general consolidat, asigurand resursele necesare functionarii statului roman si va conduce in continuare la eficientizarea colectarii veniturilor bugetare.

Veniturile bugetare colectate in anul 2019 au fost in suma de 271,64 mld. lei, in anul 2020 au fost in suma de 263,59 mld. lei, in anul 2021 au fost in suma de 311,11 mld. lei, iar in trimestrul I 2022 s-au colectat 82,66 mld. lei. Ponderea veniturilor in PIB a crescut cu 1,1 p.p. in anul 2021 fata de 2020 si cu 0,5 p.p. in trimestrul I 2022.

In perioada 2019 - 31 martie 2022 au fost solutionate 290.340 de deconturi cu optiune de rambursare, suma restituita fiind de peste 69 mld. lei.

2. Adoptarea unui pachet integrat de masuri privind eficienta activitatii de administrare fiscala.


Au fost astfel stabilite linii de actiune clare si masuri concrete care au condus la obtinerea unor rezultate importante, acestea fiind definite prin documente strategice precum:

Strategia ANAF 2021-2024, Strategia digitala 2021-2025, Planul Operational de Recuperare a Veniturilor, Planul de comunicare,
Programul de prevenire si combatere a evaziunii fiscale, Planul de ocupare a posturilor, Planul de implementare al PNRR la nivelul Agentiei, Planul de reforma 2022-2025 etc.

3. Asigurarea celei mai importante surse de finantare nerambursabila de care institutia a beneficiat de cand a fost infiintata, suma de 356 mil euro din PNRR destinata implementarii unor reforme esentiale. ANAF trebuie sa realizeze un numar de 26 tinte si jaloane. Trei dintre acestea au fost deja atinse in avans.

4. Elaborarea planului de implementare a PNRR pentru perioada 2021 - 2026, document esential asigurarii succesului implementarii. Acesta prevede reformele, proiecte si indicatorii de evaluare a gradului de indeplinire a obiectivelor.

5. Accelerarea procesului de informatizare

  •  peste 580.000 de case de marcat deja conectate;
  •  implementarea SAF-T;
  • operationalizarea facturii electronice;
  • extinderea platilor prin ghiseul.ro;
  • implementarea identificarii vizuale on-line pentru inregistrarea in SPV. Peste 64.000 de conturi create pe aceasta cale;
  • dezvoltarea call-center-ului prin introducerea unui numar unic la nivel national;
  • implementarea deplina a conceptului de ”self- sevice”;
  • modernizarea modului de acordare a asistentei prin implementarea unor sisteme moderne de comunicare (ex. chat);
  • digitalizarea unui numar de 52 formulare si declaratii;
  • implementarea popririi electronice;
  • dezvoltarea sistemului RO e-Transport;

6. Solutionarea provocarilor determinate de criza sanitara atat din perspectiva contribuabililor, a mediului de afaceri, cat si a angajatilor ANAF.

  • Rambursari cu control ulterior;
  • Esalonari simplificate la plata impozitelor si taxelor. Au fost acordate 79614 de esalonari pentru 14.144 mil. lei;
  • Orientarea masiva a interactiunii dintre contribuabili si ANAF catre mediul digital;
  • Asigurarea activitatii de munca la domiciliu si accesarea bazelor de date de la distanta de catre angajati;
  • Implementarea semnaturii electronice calificate in interiorul Agentiei.

7. Consolidarea transparentei si comunicarii, atat in interiorul Agentiei, cat si cu stakeholderii externi.

  • Consiliul Consultativ si Panelul Tehnic Consultativ cu rolul de a sprijini procesul decizional si organizational si de a asigura un dialog eficient cu reprezentantii contribuabililor. Aceste structuri asigura un mecanism formal si structurat cu mediul de afaceri, organismele profesionale si mediul academic. In perioada 2019 - 2022 au avut loc 8 reuniuni ale Consiliului Consultativ si 4 reuniuni ale Panelului Tehnic Consultativ;
  • Transparentizarea Procedurii de lucru a organelor de inspectie fiscala cu privire la intocmirea, avizarea si aprobarea Raportului de inspectie fiscala. Scopul principal este de a crea un instrument in plus pentru medierea divergentelor ce apar pe parcursul inspectiilor fiscale, pentru cresterea calitatii actului de inspectie fiscala si, implicit, responsabilizarea angajatilor care activeaza in acest domeniu;
  • Participarea la 12 conferinte si 4 emisiuni televizate.

8. ANAF - un partener credibil si respectat in plan international

  • Consolidarea relatiilor de cooperare internationale ale ANAF si OECD, IOTA, FMI, FAD, COM si dezvoltarea unor noi perspective au adus un plus de valoare si expertiza din punct de vedere al bunelor practici in materie, contribuind totodata la consacrarea imaginii si expertizei administratiei fiscale din Romania;
  • ANAF a participat in perioada 2019 - 2022 la un numar de 1.419 evenimente in format fizic si online, dintre care un numar de 750 de evenimente organizate in format fizic, 669 de evenimente organizate online;
  • ANAF a beneficiat de 9 misiuni de asistenta tehnica externa de specialitate.

9. Sprijinirea conformarii voluntare, prevenirea si combaterea evaziunii fiscale

  • Stimularea conformarii fiscale voluntare prin identificarea timpurie a riscurilor de neconformare, sens in care a fost creata structura de management a riscului;
  • Implementarea desk-auditului prin dezvoltarea componentei de control ce vizeaza verificarea documentara. La data de 31.03.2022 au fost finalizate 11.050 actiuni de control, fiind stabilite suplimentar sume de peste 553 mil. lei;
  • Deplasarea interesului organelor de control fiscal de la controale de lunga durata care implica deplasarea inspectorilor la sediul contribuabililor catre desk-audit;
  • Atribuirea unui rol fiscal mai accentuat organelor de control antifrauda fiscala, in sensul ca acestea pot emite decizii de impunere care pot fi contestate;
  • Coordonarea unitara a actiunilor de control efectuate de AIF si DGAF in scopul evitarii controalelor paralele si utilizarii eficiente a resurselor agentiei;
  •  In perioada 2019 - 2022 au fost efectuate 80.176 inspectii fiscale in urma carora au fost stabilite suplimentar obligatii in valoare de 15,2 mld. lei;
  • Dezvoltarea si utilizarea unei metodologii de estimare a decalajului fiscal cu dezagregare pe sectoare economice de activitate ce vizeaza prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, precum si reducerea GAP aferent TVA;
  • Cresterea gradului de conformare la declarare si plata.

10. Asigurarea unui management modern al resursei umane 

  •  Am creat o platforma institutionala care sa asigure perfectionarea permanenta a personalului, astfel incat acesta sa raspunda reformelor operationale, cu scopul ca ANAF sa devina o administratie fiscala moderna;
  • In acest scop au fost incheiate protocoale de colaborare cu Camera Consultantilor Fiscali, Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, Academia de Studii Economice Bucuresti;
  • Prin Planul de ocupare a posturilor vacante avem in vedere atragerea de tineri absolventi de invatamant superior de specialitate, astfel incat sa asiguram atat intinerirea organizatiei, dar si un transfer eficient de know-how.

"Tot ceea ce ANAF a realizat in ultimii ani se datoreaza:

  • consolidarii colaborarii interinstitutionale;
  • unui parteneriat sincer si la un nivel inalt de expertiza cu mediul de afaceri, organismele profesionale, mediul academic si societatea civila;
  • unei cooperari valoroase si sustinute in plan extern;
  • consolidarii unei echipe puternice de specialisti si de management de linie in interiorul ANAF.

Am convingerea ca aceste reforme vor continua in acelasi sens!

Va multumesc mult tuturor celor care ati sprijinit si veti sprijini in continuare ANAF!"
, a adaugat Mirela Calugareanu in incheiere. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafpnrrveniturimirela calugareanu


Data aparitiei: 05 Mai 2022

Votati articolul "Mirela Calugareanu paraseste ANAF. 10 realizari ale institutiei bifate sub conducerea sa":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • 6 carti pentru o cariera de succes in contabilitate

    • Domeniul contabilitatii este unul care necesita o adaptare constanta la modificarile din Codul Fiscal. Succesul in aceasta cariera complexa depinde in mare masura de actualizarea permanenta a cunostintelor si de intelegerea profunda a legislatiei fiscale. De aceea, am selectat sase lucrari de specialitate care se remarca prin actualitatea si complexitatea lor, fiind indispensabile pentru orice profesionist in contabilitate care doreste sa exceleze. Prin combinarea t...» citeste mai departe aici

  • Salariul minim brut din agricultura si industria alimentara de la 1 iulie 2024

    • Conform art. 1 din HG 598/2024, incepand cu data de 1 iulie 2024, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include indemnizatii, sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.700 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 168,000 ore pe luna, reprezentand 22,024 lei/ora. Astfel, textul citat ...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: Procedura si formularele utilizate pentru modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor

    • Potrivit prevederilor art.88 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii au obligatia de a aduce la cunostinta organului fiscal central modificarile intervenite in datele declarate initial, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.   In practica,  organele fiscale au constatat situatii in care d...» citeste mai departe aici

  • D406 (SAF-T): termenele de raportare pentru contribuabili mijlocii

    • Incepand cu 01.01.2024, o societate comerciala a trecut la categoria contribuabililor mijlocii. In cele ce urmeaza, veti afla termenele de transmitere a fisierului standard de control fiscal (SAF-T). Referintele legislative relevante sunt disponibile in Ordinul nr. 1783/2021, care detaliaza procedurile si termenele de raportare pentru fisierul SAF-T, informeaza specialistii PortalCo...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X