email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Mirela Calugareanu paraseste ANAF. 10 realizari ale institutiei bifate sub conducerea sa

Mirela Calugareanu paraseste ANAF. 10 realizari ale institutiei bifate sub conducerea sa
anafpnrrveniturimirela calugareanu

Mirela Calugareanu, presedintele ANAF care a ocupat cel mai mult timp aceasta functie, isi incheie mandatul, urmand sa ocupe o functie de conducere in cadrul Curtii de Conturi. 

La finalul mandatului, Mirela Calugareanu a transmis un mesaj de multumire, in care a inclus si zece realizari care au fost bifate sub conducerea sa. 

1. Startul acestor reforme a sprijinit procesul de colectare a veniturilor bugetului general consolidat, asigurand resursele necesare functionarii statului roman si va conduce in continuare la eficientizarea colectarii veniturilor bugetare.

Veniturile bugetare colectate in anul 2019 au fost in suma de 271,64 mld. lei, in anul 2020 au fost in suma de 263,59 mld. lei, in anul 2021 au fost in suma de 311,11 mld. lei, iar in trimestrul I 2022 s-au colectat 82,66 mld. lei. Ponderea veniturilor in PIB a crescut cu 1,1 p.p. in anul 2021 fata de 2020 si cu 0,5 p.p. in trimestrul I 2022.

In perioada 2019 - 31 martie 2022 au fost solutionate 290.340 de deconturi cu optiune de rambursare, suma restituita fiind de peste 69 mld. lei.

2. Adoptarea unui pachet integrat de masuri privind eficienta activitatii de administrare fiscala.


Au fost astfel stabilite linii de actiune clare si masuri concrete care au condus la obtinerea unor rezultate importante, acestea fiind definite prin documente strategice precum:

Strategia ANAF 2021-2024, Strategia digitala 2021-2025, Planul Operational de Recuperare a Veniturilor, Planul de comunicare,
Programul de prevenire si combatere a evaziunii fiscale, Planul de ocupare a posturilor, Planul de implementare al PNRR la nivelul Agentiei, Planul de reforma 2022-2025 etc.

3. Asigurarea celei mai importante surse de finantare nerambursabila de care institutia a beneficiat de cand a fost infiintata, suma de 356 mil euro din PNRR destinata implementarii unor reforme esentiale. ANAF trebuie sa realizeze un numar de 26 tinte si jaloane. Trei dintre acestea au fost deja atinse in avans.

4. Elaborarea planului de implementare a PNRR pentru perioada 2021 - 2026, document esential asigurarii succesului implementarii. Acesta prevede reformele, proiecte si indicatorii de evaluare a gradului de indeplinire a obiectivelor.

5. Accelerarea procesului de informatizare

  •  peste 580.000 de case de marcat deja conectate;
  •  implementarea SAF-T;
  • operationalizarea facturii electronice;
  • extinderea platilor prin ghiseul.ro;
  • implementarea identificarii vizuale on-line pentru inregistrarea in SPV. Peste 64.000 de conturi create pe aceasta cale;
  • dezvoltarea call-center-ului prin introducerea unui numar unic la nivel national;
  • implementarea deplina a conceptului de ”self- sevice”;
  • modernizarea modului de acordare a asistentei prin implementarea unor sisteme moderne de comunicare (ex. chat);
  • digitalizarea unui numar de 52 formulare si declaratii;
  • implementarea popririi electronice;
  • dezvoltarea sistemului RO e-Transport;

6. Solutionarea provocarilor determinate de criza sanitara atat din perspectiva contribuabililor, a mediului de afaceri, cat si a angajatilor ANAF.

  • Rambursari cu control ulterior;
  • Esalonari simplificate la plata impozitelor si taxelor. Au fost acordate 79614 de esalonari pentru 14.144 mil. lei;
  • Orientarea masiva a interactiunii dintre contribuabili si ANAF catre mediul digital;
  • Asigurarea activitatii de munca la domiciliu si accesarea bazelor de date de la distanta de catre angajati;
  • Implementarea semnaturii electronice calificate in interiorul Agentiei.

7. Consolidarea transparentei si comunicarii, atat in interiorul Agentiei, cat si cu stakeholderii externi.

  • Consiliul Consultativ si Panelul Tehnic Consultativ cu rolul de a sprijini procesul decizional si organizational si de a asigura un dialog eficient cu reprezentantii contribuabililor. Aceste structuri asigura un mecanism formal si structurat cu mediul de afaceri, organismele profesionale si mediul academic. In perioada 2019 - 2022 au avut loc 8 reuniuni ale Consiliului Consultativ si 4 reuniuni ale Panelului Tehnic Consultativ;
  • Transparentizarea Procedurii de lucru a organelor de inspectie fiscala cu privire la intocmirea, avizarea si aprobarea Raportului de inspectie fiscala. Scopul principal este de a crea un instrument in plus pentru medierea divergentelor ce apar pe parcursul inspectiilor fiscale, pentru cresterea calitatii actului de inspectie fiscala si, implicit, responsabilizarea angajatilor care activeaza in acest domeniu;
  • Participarea la 12 conferinte si 4 emisiuni televizate.

8. ANAF - un partener credibil si respectat in plan international

  • Consolidarea relatiilor de cooperare internationale ale ANAF si OECD, IOTA, FMI, FAD, COM si dezvoltarea unor noi perspective au adus un plus de valoare si expertiza din punct de vedere al bunelor practici in materie, contribuind totodata la consacrarea imaginii si expertizei administratiei fiscale din Romania;
  • ANAF a participat in perioada 2019 - 2022 la un numar de 1.419 evenimente in format fizic si online, dintre care un numar de 750 de evenimente organizate in format fizic, 669 de evenimente organizate online;
  • ANAF a beneficiat de 9 misiuni de asistenta tehnica externa de specialitate.

9. Sprijinirea conformarii voluntare, prevenirea si combaterea evaziunii fiscale

  • Stimularea conformarii fiscale voluntare prin identificarea timpurie a riscurilor de neconformare, sens in care a fost creata structura de management a riscului;
  • Implementarea desk-auditului prin dezvoltarea componentei de control ce vizeaza verificarea documentara. La data de 31.03.2022 au fost finalizate 11.050 actiuni de control, fiind stabilite suplimentar sume de peste 553 mil. lei;
  • Deplasarea interesului organelor de control fiscal de la controale de lunga durata care implica deplasarea inspectorilor la sediul contribuabililor catre desk-audit;
  • Atribuirea unui rol fiscal mai accentuat organelor de control antifrauda fiscala, in sensul ca acestea pot emite decizii de impunere care pot fi contestate;
  • Coordonarea unitara a actiunilor de control efectuate de AIF si DGAF in scopul evitarii controalelor paralele si utilizarii eficiente a resurselor agentiei;
  •  In perioada 2019 - 2022 au fost efectuate 80.176 inspectii fiscale in urma carora au fost stabilite suplimentar obligatii in valoare de 15,2 mld. lei;
  • Dezvoltarea si utilizarea unei metodologii de estimare a decalajului fiscal cu dezagregare pe sectoare economice de activitate ce vizeaza prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, precum si reducerea GAP aferent TVA;
  • Cresterea gradului de conformare la declarare si plata.

10. Asigurarea unui management modern al resursei umane 

  •  Am creat o platforma institutionala care sa asigure perfectionarea permanenta a personalului, astfel incat acesta sa raspunda reformelor operationale, cu scopul ca ANAF sa devina o administratie fiscala moderna;
  • In acest scop au fost incheiate protocoale de colaborare cu Camera Consultantilor Fiscali, Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, Academia de Studii Economice Bucuresti;
  • Prin Planul de ocupare a posturilor vacante avem in vedere atragerea de tineri absolventi de invatamant superior de specialitate, astfel incat sa asiguram atat intinerirea organizatiei, dar si un transfer eficient de know-how.

"Tot ceea ce ANAF a realizat in ultimii ani se datoreaza:

  • consolidarii colaborarii interinstitutionale;
  • unui parteneriat sincer si la un nivel inalt de expertiza cu mediul de afaceri, organismele profesionale, mediul academic si societatea civila;
  • unei cooperari valoroase si sustinute in plan extern;
  • consolidarii unei echipe puternice de specialisti si de management de linie in interiorul ANAF.

Am convingerea ca aceste reforme vor continua in acelasi sens!

Va multumesc mult tuturor celor care ati sprijinit si veti sprijini in continuare ANAF!"
, a adaugat Mirela Calugareanu in incheiere. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafpnrrveniturimirela calugareanu

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 05 Mai 2022


Votati articolul "Mirela Calugareanu paraseste ANAF. 10 realizari ale institutiei bifate sub conducerea sa":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 05 Mai 2022 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X