AJOFM Prahova (Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Prahova) prezinta absolventilor promotiei 2020 lista cu actele necesare pentru somaj.
In termen de 60 de zile de la absolvire, acestia sunt asteptati sa se inregistreze in evidentele institutiei pentru a beneficia de toate serviciile puse la dispozitie de agentie in scopul integrarii acestora pe piata fortei de munca.
Institutia informeaza ca inregistrarea ca persoana in cautarea unui loc de munca este o etapa prealabila si obligatorie in vederea obtinerii facilitatilor acordate potrivit Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
Prin urmare, absolventii institutiilor de invatamant care se inregistreaza in evidentele agentiilor pentru ocuparea fortei de munca in raza carora isi au domiciliul, ca persoane aflate in cautarea unui loc de munca beneficiaza de servicii de informare si consiliere profesionala, medierea muncii, servicii gratuite de formare profesionala, precum si de facilitati financiare.
Actele necesare pentru inregistrarea absolventilor in evidentele agentiilor teritoriale ca persoane aflate in cautarea unui loc de munca
- actul de identitate, in original si copie;
- actele de studii si de calificare sau adeverinta din care sa rezulte data absolvirii, in original si copie;
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
- declaratie pe proprie raspundere ca are / nu are restrictii medicale care sa o impiedice sa presteze o anumita munca.
Prin absolvent al unei institutii de invatamant se intelege persoana care a obtinut o diploma sau un certificat de studii, in conditiile legii, in una dintre institutiile de invatamant gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat in conditiile legii, clarifica AJOFM.
In cazul absolventiilor de liceu, indiferent daca a fost sau nu promovat examenul de Bacalaureat, termenul de 60 de zile incepe pe 29 mai 2020, in conformitate cu structura anului scolar.
Elevii care nu au situatia scolara incheiata la toate materiile, se pot inregistra in evidentele agentiei in termen de 60 de zile de la data promovarii examenului de corigenta, data inscrisa in adeverinta eliberata de institutia de invatamant. Pentru alte tipuri de servicii recomandam sa se apeleze la posta (letrica sau electronica), iar acolo unde se impune depunerea unor documente originale, cererea si documentele in cauza vor fi transmise in regim de scrisoare recomandata cu confirmare de primire.