email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 547/2020 aduce modificari ordinului de plata pentru Trezoreria Statului

Ordinul nr. 547/2020 aduce modificari ordinului de plata pentru Trezoreria Statului
trezoreria statuluimonitorul oficialstampila

Ordinul nr. 547/2020 modifica normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/200.
 

Actul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 82 din 5 februarie. Principala modificare vizata este in rubrica „Semnatura platitorului si stampila”. Mai exact, pe ordinele de plata pentru Trezoreria Statului nu mai este necesara folosirea stampilei de catre angajatii statului.
 

Ordinul nr. 547/2020 pentru modificarea normelor metodologice  privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru OTP si a OPME


In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

avand in vedere prevederile art. V din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 316/2015, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
 

Art. I. -



La articolul 5 din Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 206 din 10 martie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, litera s) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"s) in rubrica «Semnatura platitorului si stampila», persoanele autorizate din cadrul institutiilor publice care dispun plati din conturile deschise la Trezoreria Statului au obligatia de a semna pe documentele de plata care se depun la unitatile Trezoreriei Statului, fara a avea obligatia de a aplica amprenta stampilei pe documentele respective. In situatia in care institutiile publice opteaza numai pentru semnarea documentelor de plata, acestea vor proceda la depunerea la unitatile Trezoreriei Statului a fiselor cu specimenele de semnaturi care contin numai semnaturile persoanelor autorizate sa dispuna plati din conturile proprii. Fisele cu specimenele de semnaturi depuse la unitatile Trezoreriei Statului raman valabile pana la primirea unor noi fise cu specimene de semnaturi. Platitorii prevazuti la art. V alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 316/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, semneaza ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) conform fiselor cu specimenele de semnaturi depuse la unitatile Trezoreriei Statului, fara a aplica amprenta stampilei pe documentul de plata prezentat la unitatile Trezoreriei Statului."


Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

 

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
trezoreria statuluimonitorul oficialstampila


Data aparitiei: 06 Februarie 2020

Votati articolul "Ordinul nr. 547/2020 aduce modificari ordinului de plata pentru Trezoreria Statului":
Rating:

Nota: 3.94 din 5 din 27 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X