Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Regulile contabile pentru persoanele fizice se simplifica

Regulile contabileproiectul MFPpersoanele fiziceregistrul-inventar


Printr-un nou proiect de ordin, Ministerul Finantelor Publice (MFP) isi propune sa simplifice regulile pentru conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri.

Astfel, proiectul prevede simplificarea Registrului-inventar, anunta Agerpres, prin mentinerea a trei coloane din cele 10 prevazute de reglementarile actuale, eliminarea obligatiei parafarii celor doua registre contabile obligatorii la structura fiscala teritoriala (pentru similitudine cu operatorii economici persoane juridice), iar nomenclatorul principalelor documente financiar-contabile utilizate de persoanele fizice va cuprinde un numar mai mic de formulare - 10, comparativ cu reglementarea actuala care prevede 15 formulare.

Totodata, potrivit sursei, termenul legal de pastrare a documentelor justificative utilizate de persoanele fizice care utilizeaza contabilitatea in partida simpla va fi redus de la 10 ani la cinci ani, cu unele exceptii.

In continuare, se mentioneaza ca reglementarile privind contabilitatea in partida simpla se aplica de catre persoanele fizice al caror venit net anual este determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, si este obtinut din cedarea folosintei bunurilor, activitati agricole, silvicultura si piscicultura, precum si din activitati independente - activitati economice (PFA, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale), profesii libere (medici, avocati, notari, auditori financiari, consultanti fiscali, experti contabili, arhitecti), drepturi de proprietate intelectuala (daca opteaza pentru determinarea venitului net in sistem real).

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii




 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Ianuarie 2015


Votati articolul "Regulile contabile pentru persoanele fizice se simplifica":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Predarea-primirea unui bun si scoaterea lui din gestiune

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

- in gestiunea institutiei noastre se afla un bun cultural muzeal, despre care se pot spune urmatoarele:
- din presa vremii rezulta ca acest bun a fost descoperit, in urma sapaturilor,
la baza unei cladiri vechi aflate in incinta institutiei noastre.
- initial, pana a avea personalitate juridica,
institutia noastra a apartinut de Muzeul Judetean.
- cand institutia noastra a capatat personalitate jurdica,
Muzeul Judetean ne-a predat un Registru si niste bunuri culturale muzeale.
- despre bunul problema se face referire doar intr-un Proces-verbal de custodie
incheiat intre fostul director al institutiei noastre si o persoana de la Muzeul Judetean.
Acest inscris nu a fost inregistrat si datat, nu poarta stampila Muzeului Judetean
si sunt mazgalite si schimbate intre ele
calitatea celor care predau si primesc bunul.
In acest PV se spune ca acest bun se preda in custodia institutiei noastre
pe perioada nedeterminata.
- nu se cunosc alte detalii.

Abia acum, in urma inventarelor facute la cele 2 institutii,
s-a gasit ca bunul culturat figureaza in gestiunea celor 2 institutii.

Acum, bunul se afla in posesia institutiei noastre,
situatia gestiunii fiind acoperita oarecum.
Muzeul ne solicita sa-i predam bunul.
Consiliul Judetean, institutia care are in subordine cele 2 institutii,
nu stie ce recomandari sa faca,
daca noi trebuie sa predam bunul
si cum sa ne descarcam noi dupa aceea,
adica cum vom scadea din inventarul nostru acel bun.
Fiind un bun cultural muzeal,
sunt 2 situatii:
1. - daca se considera ca noi suntem proprietarii bunului,
atunci tinand cont de art.46 alin.1 si alin.2, art.99 si Anexa pct.1 lit.a din Legea nr.182 /2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008,
se spune ca
bunurile arheologice descoperite intamplator intra in administrarea institutiei care finanteaza sau coordoneaza cercetarile,
or in cazul de fata nu este vorbe despre asa ceva,
si
se mai spune ca
doar Ministerul Culturii si Cultelor va decide asupra institutiei careia i se vor transmite in administrare bunurile arheologice respective.
apoi,
se mai spune ca
un bun depus in custodia unei institutii publice
se vor restitui de catre institutia detinatoare
persoanei juridice care l-a depus
la cererea scrisa a acesteria, cu avizul Comisiei Nationale a Muzeelor si Colectiilor.

Totodata, cf. art.9 din Ordinul nr. 2035 din 18 aprilie 2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidenţa, gestiunea şi inventarierea bunurilor culturale deţinute de muzee, colecţii publice, case memoriale, centre de cultură şi alte unităţi de profil
se spune ca:
- Art. 9. - În cazul bunurilor culturale revendicate şi retrocedate foştilor proprietari, scoaterea din gestiune se face numai în baza hotărârii judecătoreşti de retrocedare, rămasă definitivă şi irevocabilă.

In urma celor prezentate, este corect sa se procedeze
cf. prevederilor Legii nr.182 /2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008
sau
cf.art.9 din Ordinul nr. 2035 din 18 aprilie 2000 ?

Fiind vorba despre un bun cultural muzeal este foarte grav si riscant
sa se scada din gestiune fara a se respecta prevederile legale.

Consiliul Judetean, institutia superioara Muzeului Judetean si institutiei noastre,
nu stie ce raspuns sa dea.
Printr-o adresa oficial ne-a solicitat tot noua, sa gasim o modalitate legala care
sa se finalizeze prin expunerea bunului in spatiul expozitional al Muzeului Judetean.
Dar, pe de alta parte, fara un aviz in acest sens,
fara ca muzeografii institutiei noastre sa spuna ca
bunul nu poate fi expus la noi, ca nu sunt conditii optime de conservare, .....
si fara ca Muzeul Judetean sa ne faca o adres oficiala ca
intentioneaza ca acest bun sa fie cuprins intr-o expozitie,
dar cu caracter temporar,
sa arate necesitatea solicitarii in vederea expunerii, ......,
bunul urmand sa se intoarca la institutia noastra,
consider ca nu putem face nici o predare-primire
definitiva a bunului, de la o institutie la alta.

Muzeul Judetean ne-a trimis recent o adresa oficiala
prin care ne ameninta cu o actiune civila in instanta,
daca refuzam sa ii predam bunul.

In contabilitatea niciuneia dintre cele 2 institutii
nu se poate spune ca exista erori
si ca acest bun a fost inregistrat ....
Nimeni nu risca sa sustina acest lucru.

Va rog foarte mult sa ne ajutati cu un sfat,
cum trebuie procedat in cazul de fata ?

Raspuns: Proces-verbal de custodie este singurul document trecut in Listele de inventariere care este inscris...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Ianuarie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X