email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TOP 3 STIRI din domeniul contabil si fiscal: Criza PFA, declaratii fiscale octombrie si deducerea CASS

pfadeclaratii fiscale octombriepersoane fizice autorizateradiere automata pfadeducerea cass

Incepem sinteza noastra cu o reamintire a unei situatii care ne-a fost recent adusa in atentie: criza PFA-urilor carora li se va interzice, daca un proiect de ordin ajuns recent pe masa deputatilor va fi aprobat, sa aiba o autorizatie valabila pentru mai mult de trei tipuri de activitati.

Criza majora a PFA-urilor! Risc de radiere automata si noua limitare la numai 3 tipuri de activitati

Deputatii din comisia pentru industrie si servicii au votat recent un proiect care modifica semnificativ regimul persoanelor fizice autorizate (PFA). Daca impozitarea dubla sau tripla in unele situatii dovedea deja fiscalizarea excesiva impusa acestor persoane din 2016, noile reguli limiteaza drastic activitatea PFA-urilor si le pune intr-o situatie extrem de nefavorabila.

In concret, toate persoanele fizice inregistrate ca PFA nu vor mai obtine autorizare decat pentru maximum trei tipuri de activitati, conform noilor reguli care urmeaza sa fie votate in plenul Camerei Deputatilor. In plus, PFA-urile vor fi obligate sa isi actualizeze corespunzator autorizarea cel tarziu pana la inceputul anului 2017, in caz contrar FIIND RADIATE din registrul comertului.

Acest proiect este intocmit pentru aprobarea OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, II si IF, include mai multe reglementari care vor afecta modalitatea de functionare a acestora. Potrivit PortalPfa.ro, documentul legislativ a fost adoptat de senatori in anul 2008 si a ajuns abia acum a ajuns pe ordinea de zi a deputatilor.

CUM RISCA PFA-URILE SA RAMANA FARA AUTORIZATIE DIN 2017!

Aceste modificari care se vor aplica tuturor PFA-urilor urmau sa fie aprobate in Parlament chiar miercuri, asa cum atrage atentia portalul Profit.ro care aminteste, totodata, ca amanarea s-a produs deoarece "deputatii au decis cu doar cateva minute inaintea sedintei sa discute alte proiecte, amanand deocamdata dezbaterea pe acest subiect". De asemenea, se mentioneaza ca raportul comisiei de specialitate care a aprobat aceste masuri a fost transmis in urma cu o saptamana spre adoptare in plen.

Conform informatiilor transmise de sursa amintita, o persoana fizica inregistrata ca PFA va avea dreptul sa solicite autorizarea pentru CEL MULT TREI clase de activitate, inclusiv clase de activitati conexe, prevazute in Codul CAEN.

Aceasta limitare a optiunilor e justificata de catre parlamentari prin faptul ca este necesar ca "numarul maxim al activitatilor pentru care poate fi autorizata o persoana fizica sa fie stabilit in raport cu pregatirea sa profesionala", scrie sursa de mai sus.

Evident, stim deja ca pregatirea profesionala a unui PFA poate permite inscrierea pentru mai multe tipuri de activitati si ca acest argument nu este unul valid din acest punct de vedere.

Cititi aici despre toate celelalte modificari!

 


Continuam sinteza cu DECLARATIILE FISCALE cu termen in luna octombrie 2015


Redam mai jos lista ANAF cu declaratiile fiscale care au termen-limita stabilit in luna octombrie 2015. Regasiti astfel obligatiile de plata si declarative pe care le avem, dupa caz, in calitate de contribuabili.

Miercuri, 7 octombrie

Depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania Formular 092

Contrib. inreg. in scop de TVA care utilizeaza ca per. fisc. trimestrul si care au efect. o achizitie intracomunit. taxabila in RO, fiind astfel obligati sa‑si modif. per. fiscala, devenind platitori de TVA lunar.

OPANAF 1165/2009

Luni, 12 octombrie

Depunerea Declaratiei de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care in cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal Formular 096

Persoanele impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din C.F., care nu au depasit plafonul de scutire si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA.


Cititi aici lista completa.


De asemenea, prezentam si un Zoom fiscal: vorbind, mai exact, de unele prevederi aduse de OANAF 2203/2015 in ce priveste deducerea CASS in cazul veniturilor din inchiriere.

Deoarece de multe ori exista riscul de a trece cu vedere anumite prevederi de actualitate, ne dorim sa reamintim unele dintre aspectele modificate recent sau implementate in ultima perioada, pentru a veni pe aceasta cale in folosul persoanelor interesate de subiectul in cauza.

Discutam asadar, prin randurile de mai jos, despre acordarea deductibilitatii CASS-ului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (inchiriere).

Astfel, prin Ordinul Presedintelui ANAF nr. 2203/2015 – OANAF 2203/2015  a fost aprobata procedura privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate, dupa cum urmeaza:

Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor se deduc de organul fiscal din veniturile realizate pe fiecare sursa, indiferent daca determinarea venitului net se face in sistem real, pe baza normelor de venit sau prin utilizarea cotelor forfetare de cheltuieli.

In vederea acordarii deductibilitatii contributiilor, organul fiscal competent recalculeaza baza impozabila din cedarea folosintei bunurilor, pe fiecare sursa de realizare a venitului. Recalcularea bazei impozabile se efectueaza pentru urmatoarele tipuri de venituri:

- din inchirieri si subinchirieri de bunuri mobile si imobile, precum si din arendare;
- din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de cinci contracte de inchiriere sau subinchiriere, calificate in categoria veniturilor din activitati independente;
- din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinta proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre una si cinci camere inclusiv, altele decat cele care constituie structuri de primire turistica;
- din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinta proprietate personala, avand o capacitate de cazare peste cinci camere de inchiriat.

Continuarea aici.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pfadeclaratii fiscale octombriepersoane fizice autorizateradiere automata pfadeducerea cass


Data aparitiei: 01 Octombrie 2015

Votati articolul "TOP 3 STIRI din domeniul contabil si fiscal: Criza PFA, declaratii fiscale octombrie si deducerea CASS":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X