Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Criza majora a PFA-urilor! Risc de radiere automata si noua limitare la numai 3 tipuri de activitati

PFAregistrul comertuluiintreprindere individualaradiere automata pfadeclaratie pe propria raspundere

Deputatii din comisia pentru industrie si servicii au votat recent un proiect care modifica semnificativ regimul persoanelor fizice autorizate (PFA). Daca impozitarea dubla sau tripla in unele situatii dovedea deja fiscalizarea excesiva impusa acestor persoane din 2016, noile reguli limiteaza drastic activitatea PFA-urilor si le pune intr-o situatie extrem de nefavorabila.

In concret, toate persoanele fizice inregistrate ca PFA nu vor mai obtine autorizare decat pentru maximum trei tipuri de activitati, conform noilor reguli care urmeaza sa fie votate in plenul Camerei Deputatilor.  In plus, PFA-urile vor fi obligate sa isi actualizeze corespunzator autorizarea cel tarziu pana la inceputul anului 2017, in caz contrar  FIIND RADIATE din registrul comertului.

Acest proiect este intocmit pentru aprobarea OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, II si IF, include mai multe reglementari care vor afecta modalitatea de functionare a acestora. Potrivit PortalPfa.ro, documentul legislativ a fost adoptat de senatori in anul 2008 si a ajuns abia acum a ajuns pe ordinea de zi a deputatilor.

CUM RISCA PFA-URILE SA RAMANA FARA AUTORIZATIE DIN 2017!

Aceste modificari care se vor aplica tuturor PFA-urilor urmau sa fie aprobate in Parlament chiar miercuri, asa cum atrage atentia portalul Profit.ro care aminteste, totodata, ca amanarea s-a produs deoarece "deputatii au decis cu doar cateva minute inaintea sedintei sa discute alte proiecte, amanand deocamdata dezbaterea pe acest subiect". De asemenea, se mentioneaza ca raportul comisiei de specialitate care a aprobat aceste masuri a fost transmis in urma cu o saptamana spre adoptare in plen.

Conform informatiilor transmise de sursa amintita, o persoana fizica inregistrata ca PFA va avea dreptul sa solicite autorizarea pentru CEL MULT TREI clase de activitate, inclusiv clase de activitati conexe, prevazute in Codul CAEN.

Aceasta limitare a optiunilor e justificata de catre parlamentari prin faptul ca este necesar ca "numarul maxim al activitatilor pentru care poate fi autorizata o persoana fizica sa fie stabilit in raport cu pregatirea sa profesionala", scrie sursa de mai sus.

Evident, stim deja ca pregatirea profesionala a unui PFA poate permite inscrierea pentru mai multe tipuri de activitati si ca acest argument nu este unul valid din acest punct de vedere.

OBLIGATII NOI PRIVIND CONTRACTELE!

De asemenea, se mentioneaza ca PFA-urile nu vor mai putea avea cu alte PFA-uri decat relatii contractuale si nu de simpla colaborare, fiind interzisa incheierea contractelor cu persoane fizice care nu sunt autorizate, ca in prezent.

"Daca acum o persoana fizica autorizata poate angaja terte persoane cu contract individual de munca fara a fi obligata sa se limiteze la un anumit numar de angajati, in viitorul sistem va trebui sa accepte ca nu poate desfasura o activitate decat impreuna cu cel mult trei astfel de angajati.

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

La randul sau, un intreprinzator persoana fizica, titular al unei intreprinderi individuale, va fi autorizat sa functioneze doar pentru cel mult cinci clase de activitate si va avea dreptul sa angajeze doar maximum opt persoane", a explicat aceeasi sursa.

In aceasta privinta, parlamentarii considera ca microintreprinderile nu ar trebui sa isi schimbe statutul in I.I-uri: "intreprinderile individuale sa nu dezavantajeze microintreprinderile, sa nu distorsioneze concurenta in piata si sa nu genereze tensiuni si disfunctionalitati in mecanismul economic, stimuland migrarea juridica, economica si fiscala a microintreprinderilor catre statutul de intreprindere individuala".

TERMEN-LIMITA UN AN SAU RADIEREA AUTOMATA!

In cel mult UN AN de zile de la intrarea in vigoare a legii, PFA-urile si I.I.-urile vor fi obligate sa  isi actualizeze autorizarea pentru clasele de activitate, declarate conform noilor impuneri, fiindu-le acceptat doar sa isi schimbe statutul juridic din PFA in cel de intreprindere individuala, asa cum informeaza Profit.ro.

ATENTIE!  Persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care NU ISI VOR ACTUALIZA autorizarea in termenul de un an VOR FI RADIATE AUTOMAT din registrul comertului, in cel mult doua luni de la expirarea acestui termen.

UNICA FACILITATE

Se mentioneaza ca o facilitate va consta in faptul ca "pentru stabilirea sediului profesional intr-un spatiu in care nu  este o activitate economica, proprietarul va trebui doar sa semneze o declaratie pe proprie raspundere, fara sa mai fie obligat sa obtina acordul comitetului de bloc si acceptul vecinilor".


CARE E SITUATIA DIN ACEST MOMENT?

In acest moment, aceste noi propuneri urmeaza sa fie discutate in perioada imediata in plenul Camerei Deputatilor. Ulterior vor fi transmise presedinteluicare are la dispozitie 20 de zile in care sa decida daca le promulga sau le retrimite spre discutare.

Dupa promulgare,  noile masuri vor intra in vigoare in 90 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, firmele vizate avand un an la dispozitie sa se conformeze, mai exact pana la inceputul anului 2017, atrage atentia aceeasi sursa.

ALTE PREVEDERI: SCUTIRI DE TAXE PENTRU STUDENTII CARE SI-AU LUAT EXAMENELE

In acelasi proiect se mentioneaza ca sunt scutiti de plata taxelor pentru inregistrarea si autorizarea ca PFA sau ca intreprindere individuala, precum si de la plata tarifelor pentru asistenta furnizata de oficiile registrului comertului, studentii care doresc sa isi infiinteze propria afacere, cu conditia ca  sa fie inscrisi la o facultate acreditata, sa fie cel putin in anul II de studiu si sa fi promovat integral, la data solicitarii, "toate cerintele programei de invatamant prevazute de senatul institutiei", precum si sa nu fi implinit varsta de  30 de ani.

OPINII PRIVIND PROIECTUL

Deoarece aceasta situatie priveste aproximativ 400.000 de persoane din Romania, inregistrate ca PFA-uri si nu numai, va asteptam opiniile si comentariile cu privire la acest proiect nou, in casuta de comentarii de mai jos sau pe pagina noastra de Facebook. Ce credeti ca se poate face in acest moment? Care este parerea dumneavoastra in legatura cu noile propuneri?

Va multumim!

 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PFAregistrul comertuluiintreprindere individualaradiere automata pfadeclaratie pe propria raspundere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Octombrie 2015


Votati articolul "Criza majora a PFA-urilor! Risc de radiere automata si noua limitare la numai 3 tipuri de activitati":
Rating:

Nota: 3.66 din 5 din 54 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Creditare societate

Intrebare: Asociatul unic a imprumutat societatea cu suma de 10.000 lei. La sfirsitul anului, societatea a avut profit si are disponibil in cont pentru rambursarea sumei. Care este modalitatea de plata catre asociat, fara a se confunda cu dividentele si a nu plati impozit?

Raspuns: in baza contractului de creditare se poate restitui suma prin OP sau retrageti numerar de la banca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Desfasurarea activitatii de "after school'in scoala,cu PFA al cadrului didactic,presupune taxe pentru spatiul din scoala respectiva?daca se imbolnaveste cadrul didactic care are Pfa poate fi inlocuit de alta persoana pe perioada absentei motivate"Sub ce forma se aplica aceste situatii astfel incat sa se incadreze in legalitate?V a multumesc
Data adaugarii: 07-Oct-2015
Postat de: user
Cred ca imi scapa ceva , ca nu inteleg rostul acestei decizii ! PFA inseamna Persoana Fizica Autorizata.....nici un PFA nu putea functiona fara autorizatie ! de ce tb. o noua autorizatie ? ...doar ca sa mai incaseze statul niste banuti ?....de la cine ? de la PFA , care oricum e lovit de noul Cod Fiscal , cu incepere din 2016 !?......Vor bani la buget ? De ce nu le vine o idee sa oblige un pic multinationalele care lucreaza numai cu PFA , sa contribuie si ele cu ceva la CAS, CASS...... Cel care a venit cu ideea o sa sughita de 400.000 de ori.....atat a fost in stare ! Eu personal , mai sper sa se gaseasca cineva care , sa vada adevarata criza a PFA , sa nu voteze tampenii , cu gandul la afacerile proprii, lovind tot in cei care muncesc cinstit in tara asta ! Cei mai multi PFA in tara asta , lucreaza in asigurari ( de ex.)....Sa nu uite d-nii guvernanti, ca nu s-a vazut nici un caz de PFA corupt , sau care sa fi furat , sau care sa fi plagiat.........care sa nu-si plateasca taxele la stat....PFA erau primii "executati"cand erau nevoie de banuti la buget . SPER sa nu se finalizeze proiectul acesta asa !!!!!!!!
Data adaugarii: 06-Oct-2015
Postat de: user
Referitor la limitarea numarului de salariati in PFA: ce se va intampla cu PFA-ul cu profil agricol, care are o sistema de masini agricole si un numar mare de angajati? Majoritatea acetstor PFA au dobandit utilajele agricole prin fonduri europene si, cu obligativitatea de a pastra angajatii o anumita perioada de timp. Ce se va intampla, domnilor parlamentari cu aceasta situatie?
Data adaugarii: 06-Oct-2015
Postat de: user
Ce minti diabolice clocesc in parlament asemenea aberatii,aia chiar nu au ce lucra in parlamentul ala,nimeni nu le atrage atentia ca abereaza si duc tara in rahat???????????????/
Data adaugarii: 06-Oct-2015
Postat de: user
Nu mi se pare normala treaba cu pregatirea profesionala,un parlamentar,senator sau functionar public (primar,consilier etc)cu ce ii mai bun ca omul de rind?ah stiu!!!!!!!ei fac legea si pot fura cu acte in regula!!!!deci pina ce ei dupa lege is in incapabilitate,de ce ne dau noua lectii?...suntem intr tara prea corupta.......
Data adaugarii: 03-Oct-2015
Postat de: user
Buna ziua. As vrea sa atrag un important semnal de alarma asupra faptului ca impozitul de 16% din profit nu este deductibil,ceea ce duce la o reimpozitare a acestor bani. Practic,ei figureaza ca profit,nescazandu-se din cheltuielile PFA-ului si se vor retine din ei inca 16%. Mi se pare o situatie anormala. As dori sa stiu ce parere aveti dvs in legatura cu acest subiect si cum ar putea fi indreptata o asemenea situatie care aduce mari prejudicii unei persoane fizice autorizate. Va multumesc anticipat. Cu stima,Giurgiu Silvia,medic stomatolog
Data adaugarii: 02-Oct-2015
Postat de: user
Ceva mai tampit nu se putea,ce minte diabolica cloceste numai tampenii din astea,asa va merge mai bine tara asta???
Data adaugarii: 02-Oct-2015
Postat de: user
Cred ca fara experienta acestor persoane Roumania DISPARE CA STAT!Acesti oameni s-au exploatat pe ei insasi ca muncitor3/1,merciolog,maistru si inginer,manager- 25 de ani impigand tara asta cu oameni de nimic inainte in tranzitia spre \"Hirosima2007\"! Acesti oameni,care au facut aproape gratis 5-6 meseri intr-una,nerealizand decat rareori salariu mediu pe economie poate nici pe cel minim pana in 2001-au platit 65% taxe la fisc din venitul net ,cheltuielile fiind limitate la strict nevoile compatibile direct cu activitatea! Acum au iesit la pensie,statul in cei 65%n-a considerat si cota de pensii si somaj,-abia dupa 2001 fiind reglementata ca plata separata prin contract cu casa! S-a pierdut vechimea si dupa ce ca s-a considerat 3 ani intr-unul s-a considerat fara contributie,iar azi.. dezastru la contractele cu 2 ore /zi -canci pensie!Acesti oameni au pensii mai mici sau egale cu cei care n-au muncit deloc!Acum n-aveti specialisti in SRLsi SA sa fure ptr voi-miliardarii e carton!? Ei ,- aflati Ca astia constituie Rezistenta roumana-VETI MURI INANTEA LOR-PRIN NEPASAREA LOR IN REPUBLICA BUGETARA- DE CACAT!-cumparati-va arabi...,oricum la calculul pensiei studiile nu conteaza-ci spaga!
Data adaugarii: 02-Oct-2015

Subiectele saptamanii

  • Decontarea transportului. Care sunt documentele justificative?

    • Multe societati au nelamuriri in ceea de priveste decontarea transportului efectuat de salariati cu masina proprie pentru deplasarea la si de la locul de munca. Expertul nostru ne va ajuta sa aflam care sunt documentele justificative ce stau la baza decontului lunar si cat este deductibil din punct de vedere fiscal la calculul impozitului pe profit.   Documentele justificative pentru decontarea transportului: raspunsul specialistului...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Schimbare MARE in sistemul ajutoarelor sociale. De cand intra in vigoare?

    • Ordonanta de urgenta nr. 96/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 963 din 14 noiembrie 2018. Prin Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificarile ulterioare, a fost instituit un nou beneficiu de asistenta sociala prin consolidarea ajutorului social, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuint...» citeste mai departe aici

  • Stii cum se aplica noua cota de TVA? Toate dificultatile majore explicate pentru contabili

    • Incepand cu data de 1 noiembrie, se aplica cota de 5% pentru servicii de cazare, restaurant si catering si utilizarea facilitatilor sportive prin O.U.G. nr. 89/2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 854 din 9 octombrie 2018. Nici nu a intrat bine in vigoare legea ca contabilii deja au inceput sa se confrunte cu primele capcane ale ei. Una dintre cele mai mari dificultati are legatura cu modul in care se aplica TVA-ul pentru preparatele servite la restaurant si cel...» citeste mai departe aici

  • Proiect de lege privind emiterea de moneda electronica, in dezbatere la MFP

    • MFP (Ministrul Finantelor Publice) a publicat marti, in dezbatere publica, un proiect de lege privind emiterea de moneda electronica. Activitatea de emitere de moneda electronica este reglementata la nivelul Uniunii Europene prin Directiva 2009/110/CE privind accesul la activitate, desfasurarea si supravegherea prudentia...» citeste mai departe aici

  • Compact S, casa de marcat de dimensiunea unui telefon mobil

    • Daca aveti o afacere si inca nu ati schimbat vechea casa de marcat cu noul model cu jurnal electronic, ar trebui sa va grabiti pentru ca amenzile pentru nerespectarea noilor reglementari sunt intre 8.000 si 10.000 lei. Cele mai multe companii cauta un dispozitiv fiscal portabil care sa nu ocupe prea mult spatiu, dar sa aiba dotari tehnice de ultima ora. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016