Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ANABI: Noua institutie care va recupera prejudiciile produse prin infractiuni. Care vor fi atributiile?

bunuri confiscateanafanabiprejudiciiinstitutieconfiscare de bunuri

Recent a fost publicat spre dezbatere Regulamentul de functionare a Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Institutia isi propune sa recupereze si sa gestioneze bunurile sechestrate/confiscate in urma procedurilor judiciare si de gestiunea lor pana la finalizarea proceselor.

Se estimeaza ca in luna martie ar putea fi incheiate etapele finale privind aprobarea acestui regulament.

Click aici pentru a consulta regulamentul institutiei!

Intr-o analiza recenta, portalul Cursdeguvernare.ro a prezentat informatii detaliate referitoare la modul in care va functiona Agentia, incluzand procedurile si atributiile detinute de institutie.

" Va actiona intr-o zona total descoperita in momentul de fata – administrarea bunurilor pe durata procesului. Aceasta se face acum de catre procurori si politisti, care ajung sa fie blocati si in astfel de activitati, in loc sa se ocupa de investigatii
Agentia se ocupa pana la finalul procesului de bunurile indisponibilizate anticipat. Atunci cand se va pronunta o hotarare definitiva de condamnare cu confiscare de bunuri, se va sti cu precizie unde sunt bunurile, care dintre ele au fost valorificate anticipat, unde se afla banii. Nu vor mai exista situatii, ca acum, cand ANAF se trezeste peste noapte cu un bun despre care nu stie nimic, pe care trebuie sa-l identifice etc.
Agentia va face si publicitatea bunurilor sechestrate, pentru a le valorifica. Toate vor fi expuse pe site, vor putea fi vazute de toata lumea, doritorii pot licita pentru achizitionarea lor, daca vor fi scoase la licitatie", mentioneaza sursa amintita.

De asemenea, in ce priveste Registrul bunurilor indisponibilizate, se precizeaza ca va fi instituita o baza de date cu toate datele depsre un bun confiscat, de catre toate institutiile implicate. Aceasta baza de date va permite vizualizarea in orice moment a situatiei acelui bun.

"Informatia este integrata, toti cei implicati vor avea acces si toti o vor completa, incepand cu procurorul sau judecatorul care dispune sechestrul, si terminand cu ANAF si executorii judecatoresti", scrie Cursdeguvernare.ro.

Referitor la "Repararea de prejudiciu", retinem urmatoarele aspecte, redate de sursa de mai sus:

In 95% din cazurile de care se va ocupa Agentia este vorba de sechestre in vederea confiscarii.
Procurorii dispun insa sechestru si pentru recuperarea prejudiciului. Recuperarea va fi facuta de victime, respectiv de ANAF, in cazul in care este prejudiciat statul. in cazul administratiilor locale, ele trebuie sa se ocupe de recuperarea prejudiciului.


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii



In majoritatea dosarelor cu prejudiciu victima este statul, de aici aceasta presiune din ultimul timp pe ANAF.

In ce priveste bunurile imobile, se mentioneaza ca daca acestea sunt sechestrate, pe tot timpul procesului se vor afla la Agentie, iar la finalul procesului, acestea vor fi vandute de ANAF, asa cum se procedeaza si in prezent, pentru inca 2-3 ani.

De asemenea, Agentia poate sa aleaga reutilizarea bunurilor in loc de vanzarea prin intermediul ANAF.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bunuri confiscateanafanabiprejudiciiinstitutieconfiscare de bunuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Februarie 2016


Votati articolul "ANABI: Noua institutie care va recupera prejudiciile produse prin infractiuni. Care vor fi atributiile?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratia 112

Intrebare: Buna ziua am si eu o intrebare referitor la declaratia 112. In luna august o persoana are 10 zile contract de munca cu program normal de 8 ore, dupa care trece la un program partial de lucru de 4 ore pe zi. Intrebarea mea ii cum declar acest lucru in declaratia 112, in aceeasi luna, acelasi contract de munca dar cu program de lucru diferit? Stiu ca recomandat ar fi fost ca modificarea sa se produca cu data de 01. Multumesc.

Raspuns: In luna repectiva, completati pentru contractul cu timp normal de lucru sectiunea A din declaratia...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Februarie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X