Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Noile reglementari privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA-uri

PFApersoane fizice autorizateLegea 182/2016intreprinderi individualeOUG 44/2008

Va informam ca in M. O. nr.828/19.10.2016, a fost publicata Legea 182/2016 pentru aprobarea OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, prin care se aduc unele modificari si completari
reglementarilor ordonantei.

Noile prevederi vizeaza in special urmatoarele:

Ordonanta nu se aplica activitatilor economice pentru care prin lege, sunt instituite anumite restrictii de desfasurare ori alte interdictii si a celor activitati interzise expres prin lege, pentru libera initiativa.

In cazul activitatilor economice a caror organizare si autorizare sunt reglementate prin legi speciale, daca acestea nu prevad altfel, sunt aplicabile numai prevederile prezentei ordonante privind inregistrarea la registrul comertului ca obligatie prealabila in vederea autorizarii de catre autoritatile competente stabilite de prevederile legilor specifice;

S-au modificat definitiile pentru "activitate economica", "intreprindere economica", "persoana fizica autorizata", "patrimoniul de afectatiune" si a fost introdusa definitia "sediului profesional";

RECOMANDAREA NOASTRA: ANALIZA IRINA DUMITRESCU: 
Noi reguli privind desfasurarea activitatii de catre de catre PFA-uri, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale

S-a introdus prevederea conform careia, in situatia in care la sediul profesional, imobil cu destinatie de locuinta, nu se desfasoara nicio activitate economica, titularul intreprinderii economice (PFA, II, IF) poate depune o declaratie in acest sens, fara a fi necesar acordul asociatiei de proprietari;

Persoana fizica autorizata (PFA) poate avea in obiectul de activitate cel mult 5 clase de activitati prevazute de codul CAEN si poate desfasura activitatea singura, sau impreuna cu cel mult 3 persoane angajate de aceasta cu contract individual de munca;

Intreprinderea individuala (iI) poate avea in obiectul de activitate cel mult 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN si poate desfasura activitatea singura, sau impreuna cu cel mult 8 persoane angajate de aceasta cu contract individual de munca;

In termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a legii, persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale al caror numar de activitati incluse in obiectul de activitate este mai mare decât cel prevazut, trebuie sa solicite la oficiul registrului comertului efectuarea modificarilor in acest sens.


Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii


Cu 30 de zile inainte de expirarea acestui termen, Oficiul National al Registrului Comertului va publica pe pagina sa de internet si fiecare oficiu va afisa la sediul sau, lista cu persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care nu si-au indeplinit obligatia de modificare a obiectului de activitate.

Dupa 60 de zile de la implinirea termenului de 2 ani, oficiul registrului comertului va radia din oficiu persoanele care nu si au indeplinit aceasta obligatie.

Studentii care vor sa infiinteze o afacere proprie sunt scutiti, in anumite conditii, de la plata taxelor pentru operatiunile de inregistrare si autorizare a unui PFA sau a unei II;

Legea intra in vigoare in termen de 90 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial. Baza legala: Legea nr.182/2016 pentru aprobarea OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, publicata in MO nr.828/19.10.2016


Sursa: AJFP Bistrita-Nasaud

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PFApersoane fizice autorizateLegea 182/2016intreprinderi individualeOUG 44/2008

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Octombrie 2016


Votati articolul "Noile reglementari privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA-uri":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura de achizitii marfa intracomunitara

Intrebare: Buna ziua,

Am rugamintea sa ma ajutati in legatura cu urmatoarea speta: am achizitionat marfa de la un furnizor de marfuri din Germania. Furnizorul mi-a emis factura cu tva si mentiunea ca atunci cand va ajunge dovada (un formular pe care sa il completam si sa il retrimitem cu posta sau email) ca acea factura a ajuns la sediul firmei (Romania) ne va storna actuala factura si reemite factura fara TVA. Este corecta inregistrarea contabila :
1.factura initiala (nefiind o achizitie intracomunitara) 371=401
2.stornarea facturii initiale 371=401 (in rosu)
3.factura finala (confirmata ca o achizitie intracomunitara) 371 = 401
4426=4427
Pozitia 1 si 2 se inregistreaza in D390?
Multumesc

Raspuns: Daca aveti ca document de intrare in gestiune factura eliberata de furnizor, stornarea si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarile aduse de Legea nr. 111/2018. Cine beneficiaza de scutire pentru plata taxelor locale

    • In buletinul ANAF nr. 20 apar actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei. Dintre acestea face parte si Legea nr. 111/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.Of. nr. 422 din 17 mai 2018), dupa cum va informam intr-un articol anterior. Legea nr....» citeste mai departe aici

  • Florin Citu: Reapare contributia la angajator!

    • Senatorul PNL Florin Citu atrage atentia asupra unor informatii din proiectul de lege privind reglementarea pensiilor obligatorii administrate privat Pilonul II, potrivit unei postari facute de catre acesta pe contul de Facebook. In propunerea de proiect de lege apare contributia la angajator, care spune asa: "contributia angajatorului este egala cu a angajatului, in functie de marimea companiei. Deci dupa ce am avut transferul contributiilor, a fost asa-numita...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA la obtinerea codului. Care este monografia contabila?

    • Ajustarea TVA-ului se poate dovedi o adevarata provocare atunci cand vine vorba despre realizarea monografiei contabile, in special in cazul obtinerii codului. Pentru a clarifica aceasta situatie, vom lua drept exemplu un studiu de caz ce are drept subiect principal o societate neplatitoare de TVA care a achizitionat in anul 2017 mijloace fixe de la o societate inregistrata in scopuri de TVA. Precizam ca mijloacele fixe au fost inregistrate in imobilizari la valoarea de achizitie ce...» citeste mai departe aici

  • Cum trebuie completata declaratia 112 in cazul concediului fara plata?

    • Completarea declaratiei 112 ridica unele semne de intrebare in randul contribuabililor care se confrunta cu concediul fara plata. Drept exemplu, luam cazul unei societati care are un singur angajat. Acesta a solicitat concediul fara plata pentru intreaga luna februarie 2018. A fost intocmita D112 pentru luna februarie 2018 unde, la rubrica ore suspendate in luna, a fost inscris 160, iar la rubrica ore lucrate efectiv in luna a fost inscris 0 (zero). Ca urmare a completarii declaratiei, la sec...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei unice de catre persoanele fizice care au domiciliul fiscal in localitatea in care nu exista ANAF

    • Persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate, care datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal, pot depune Declaratia unica la sediul primariilor din localitatea in care isi au domiciliul fiscal. In vederea completarii si/sau depunerii, precum si transmiterii declaratiei, persoanele fizice beneficiaza de indrumare si asistenta din partea persoan...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai 2018

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat lista cu acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai.   Din buletinul nr. 20 fac parte 4 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.   Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF! 1. Ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrului mediulu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile