Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Noua procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale

Ordinul nr. 164/2017indreptare erori documentedebitoriobligatiile fiscaleCodul de procedura fiscala

Redam mai jos Ordinul nr. 164/2017 din 25 ianuarie 2017 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale, publicat in Monitorul Oficial nr. 108 din 8 februarie 2017.

In temeiul prevederilor art. 164 alin. (6) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si a prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
    ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

ART. 1    Se aproba Procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.    

ART. 2    Prin procedura prevazuta la art. 1 se vor indrepta erorile privind platile efectuate in conturi bugetare aferente obligatiilor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.    

ART. 3    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.311/2008 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 340 din 2 mai 2008, se abroga.   

 ART. 4    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
                              Ministrul finantelor publice,           

                   Viorel stefan
    Bucuresti, 25 ianuarie 2017.    Nr. 164.


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii



 
  ANEXA
   
                      PROCEDURA de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale

    ART. 1    Sfera de aplicare   

Prezenta procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitor se aplica in urmatoarele situatii:   

 a) plata obligatiilor fiscale s-a efectuat in alt cont bugetar decat cel corespunzator ori utilizand un cod de identificare fiscala eronat;    

b) in contul bugetar, inclusiv in contul unic, au fost achitate si alte obligatii fiscale decat cele prevazute a se achita in contul respectiv;    

c) plata obligatiilor fiscale s-a efectuat intr-un cont bugetar corespunzator unui alt buget decat cel al carui venit este obligatia fiscala platita.    

ART. 2    Cererea de indreptare a erorilor din documentele de plata   

 (1) indreptarea erorilor din documentele de plata se face pe baza unei cereri de indreptare a erorilor din documentele de plata, denumita in continuare cerere. Cererea se depune la organul fiscal competent de catre debitor, conform prevederilor art. 164 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Cod de procedura fiscala.  

(2) Cererea trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:  

  a) datele de identificare ale debitorului;   
 b) indicarea erorii ce urmeaza a fi indreptata;   

 c) modul in care va fi reconsiderata aceasta plata;  
 
 d) numarul si data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plata (titlurile de creanta) pentru care se solicita corectarea erorii din documentul de plata;    
e) numarul si data documentului prin care s-a efectuat plata initiala;
   f) suma totala achitata prin documentul de plata initial;  
  g) data platii.

   (3) La cerere se anexeaza urmatoarele:

a) copia ordinului de plata;    
b) copia extrasului de cont in care este inregistrata plata eronata;   
c) copii de pe titlurile de creanta;  
d) orice alte documente care atesta eroarea produsa.    

ART. 3    Analizarea cererii   

 (1) Organul fiscal competent verifica in evidentele fiscale existenta erorilor semnalate de contribuabili, indeplinirea conditiilor prevazute la art. 1, precum si cele privind:   
 a) conditia de creditare a contului bugetar si de debitare a contului platitorului;   
 b) conditia privind administrarea obligatiilor fiscale de acelasi organ fiscal;
c) plata sa nu fi stins creantele datorate bugetului in care s-a incasat suma platita eronat. Sunt exceptate situatiile in care, in evidenta fiscala, debitorul inregistreaza sume platite in plus cel putin la nivelul platii eronate.

 (2) Rezultatul verificarilor se consemneaza intr-un referat care va cuprinde si propunerea de admitere a cererii debitorului si de indreptare a erorilor din documentul de plata sau, dupa caz, de respingere a cererii. Referatul se aproba de catre conducatorul organului fiscal competent, potrivit legii.

ART. 4    Solutionarea cererii   

(1) In cazul in care nu sunt indeplinite conditiile pentru indreptarea erorilor, organul fiscal competent, dupa efectuarea audierii contribuabilului, potrivit art. 9 din Codul de procedura fiscala, emite si comunica debitorului decizia de respingere a cererii de indreptare a erorilor din documentele de plata, al carei model este prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta procedura.

(2) In cazul in care sunt indeplinite conditiile pentru indreptarea erorilor, organul fiscal competent emite nota privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale, al carei model este prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta procedura, in 3 exemplare.

(3) Nota privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale se aproba de conducatorul organului fiscal competent.

(4) Nota privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale se transmite unitatii Trezoreriei Statului, in vederea operarii corectiei in conturile bugetare corespunzatoare.

(5) Unitatea Trezoreriei Statului efectueaza stornarea platii eronate si inregistrarea sumei in conturile bugetare corespunzatoare cu data platii indicata in nota prevazuta la alin. (2), inscrie pe cele 3 exemplare ale acesteia data la care s-a efectuat aceasta operatiune si retine un exemplar, restituind organului fiscal competent doua exemplare.

(6) Dupa efectuarea operatiunilor prevazute la alin. (5), organul fiscal competent va transmite debitorului un exemplar al notei privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori, prin care s-au achitat obligatii fiscale.

(7) Prin exceptie de la prevederile art. 1, in cazul erorilor constand in virarea eronata a obligatiilor de plata la alta unitate de trezorerie decat cea la care trebuie achitata suma, cererea prevazuta la art. 2 alin. (1) sau art. 7 alin. (1), dupa caz, se depune la organul fiscal in a carui raza sa efectuat plata eronata.

In aceasta situatie, prin derogare de la prevederile art. 5 lit. s) din Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatea Trezoreriei Statului la care s-a efectuat plata eronata va completa, pe baza Notei privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori, prin care sau achitat obligatii fiscale intocmite de organul fiscal competent, la rubrica "Data platii" din ordinul de plata pentru Trezoreria Statului prin care se efectueaza transferul sumei la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent, in scopul indreptarii erorii, data platii inscrisa in nota prevazuta la alin. (2).

Organul fiscal la care s-a efectuat plata eronata va transmite o copie a cererii depuse de debitor, inclusiv a anexelor la cerere, organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului, procedand la intocmirea referatului cu propuneri de solutionare a cererii debitorului.   

Dupa efectuarea operatiunii de corectie in evidenta analitica pe platitori, organul fiscal competent va comunica debitorului, in cel mai scurt termen, nota privind corectia erorilor din documentele de plata.


ART. 5    Termenul de solutionare a cererii    

Cererea debitorului de indreptare a erorilor din documentele de plata se va solutiona in termenul prevazut de art. 77 din Codul de procedura fiscala.    

ART. 6    Efectele indreptarii erorilor din documentele de plata   

(1) Modificarea sau desfiintarea actelor administrative fiscale ca urmare a indreptarilor erorilor din documentele de plata se face potrivit dispozitiilor art. 50 din Codul de procedura fiscala.

(2) in scopul anularii distribuirii sumelor achitate in contul unic, aferente unui ordin de plata, organele fiscale transmit unitatilor Trezoreriei Statului nota privind anularea operatiunilor de distribuire si de stingere a sumelor platite in contul unic, al carei model este prevazut in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezenta procedura. Nota privind anularea operatiunilor de distribuire si de stingere a sumelor platite in contul unic se intocmeste in doua exemplare, dintre care un exemplar se pastreaza la unitatea Trezoreriei Statului, iar un exemplar ramane la organul fiscal competent.

(3) Pe baza documentului prevazut la alin. (2), unitatile Trezoreriei Statului reconstituie integral suma inscrisa in ordinul de plata initial, in contul din care s-a realizat distribuirea, prin stornarea operatiunii de distribuire a acestuia.

(4) In cazul in care suma inscrisa in documentul de plata care face obiectul indreptarii erorilor a fost transferata din contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire" in contul 22.A.47.02.00 "Venituri ale bugetului asigurarilor sociale de stat - contributii catre bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate incasate in contul unic, in curs de distribuire", unitatile Trezoreriei Statului, in baza notei privind anularea operatiunilor de distribuire si de stingere a sumelor platite in contul unic, procedeaza la reconstituirea integrala a sumei in contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire", prin stornarea operatiunii de transfer.    

(5) Operatiunile prevazute la alin. (3) si (4) se efectueaza in sistem informatic.
(6) Sumele reconstituite potrivit prevederilor alin. (3) si (4), ramase in conturile unice dupa indreptarea erorilor, se distribuie in conturile corespunzatoare de venituri bugetare, in conditiile legii.

ART. 7    Dispozitii finale

(1) Prin exceptie de la prevederile art. 2 alin. (1), in situatia in care plata obligatiilor fiscale s-a efectuat utilizand un cod de identificare fiscala eronat, cererea se depune la organul fiscal competent de catre cel care a efectuat plata.

(2) Organul fiscal competent arhiveaza la dosarul fiscal urmatoarele documente:
a) cererea debitorului de indreptare a erorilor din documentele de plata;
b) documentatia care a stat la baza efectuarii acestei operatiuni;
c) copiile fiselor debitorului din evidenta analitica pe platitori, afectate de operatiunea de corectie; d) referatul aprobat de conducatorul organului fiscal;
e) nota privind corectia erorilor din documentele de plata, intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale sau, dupa caz, decizia de respingere a cererii de indreptare a erorilor din documentele de plata;
f) nota privind anularea operatiunilor de distribuire si de stingere a sumelor platite in contul unic.


Click aici pentru ANEXE!
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Ordinul nr. 164/2017indreptare erori documentedebitoriobligatiile fiscaleCodul de procedura fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Februarie 2017


Votati articolul "Noua procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale":
Rating:

Nota: 2.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozitarea activitatilor cuprinse in codul CAEN 7112.

Intrebare: Buna seara,

In conformitate cu prevederile Codului Fiscal 2016 privind impunerea veniturilor realizate din activitati de consultanta si management, va rugam sa ne spuneti daca urmatoarele activitati:
1.- dirigentie de santier;
2. -consultanta privind asigurarea calitatii in constructii (CQ);
3. -responsabilul tehnic cu executia lucrarilor de constructii (RTE);
cuprinse in cadrul cod CAEN 7112 -"Activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea", sunt considerate activitati prevazute la art. 47-b) din Legea 227/2015- Cod Fiscal, respectiv daca aceste activitati sunt considerate a fi activitati de consultanta.
Care pot fi criteriile de departajare la care se refera legiuitorul a activitatilor de consultanta de cele privind prestarile de servicii in cadrul codului CAEN 7112, in vederea impozitarii acestor activitati conform legii.
Citez din HG 1/2016 privind Normele de aplicare a Legii 227/2015:, TITLUL III
Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor:
"(2) Încadrarea în categoria veniturilor din consultanţă şi management se efectuează prin
analiza contractelor încheiate şi a altor documente care justifică natura veniturilor."

Va multumesc.



Raspuns: sunt bulversat, vreau un raspuns direct, Dirigentia de santier este incadrata la micro sau nu""... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia unica online. ANAF a lansat o noua aplicatie pentru depunere

    • ANAF a anuntat ca, pentru a simplifica procesul de depunere online a Declaratiei unice, a pus la dispozitia contribuabililor o aplicatie speciala. “Pentru a simplifica completarea si depunerea online a Declaratiei Unice, Ministerul Finantelor Publice - ANAF pune la dispozitia contribuabililor o aplicatie informatica dedicata, care poate fi accesata la adresa https://declunica.anaf.ro/&rdq...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii au firmele care distribuie dividende trimestrial?

    • Va anuntam saptamana trecuta ca legea care permite ca dividendele sa fie impartite trimestrial a fost publicata in Monitorul Oficial. Astfel, societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 pot sa distribuie in cursul anului fiscal dividende ce provin din profitul exercitiului financiar in curs, incepand cu data de 15 iulie 2018. Acest act ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea cu amanuntul catre persoane juridice. Ce conditii sunt?

    • Va ocupati de vanzarea cu amanuntul cu persoane juridice? Ati intampinat dificultati legate de acest procedeu? Expertul nostru ne lamureste daca pot fi efectuate vanzari din gestiunea cu amanuntul catre clienti persoane juridice, care revand marfa, la pret preferential in functie de cantitatea achizitionata. Se va lua in considerare existenta Deciziei nr 498/2012 a Cutii Constitutionale, care precizeaza ca interzicerea achizitiei de marfuri in scop de revanzare de l...» citeste mai departe aici

  • Eugen Teodorovici a semnat la Bruxelles Carta Vamala Europeana

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a participat joi, 12 iulie 2018, la Bruxelles, la evenimentul organizat cu ocazia celebrarii celor 50 de ani de Uniune Vamala. Cu aceasta ocazie, Teodorovici a semnat Carta Vamala Europeana, sub inaltul patronaj al domnului Pierre Moscovici, comisar european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama si al domnului Hartwig Loger, ministrul de finante din Austria, tara care detine Presedintia Consiliului Uniunii Europen...» citeste mai departe aici

  • Expertize contabile si tehnice. Atentie la cota de 10%!

    • Incepand cu 01 ianuarie 2016, Noul Cod fiscal aprobat prin Legea 227/2015 nu mai reglementeaza retinerea la sursa reprezentant plati anticipate pentru veniturile din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara. Astfel, pentru aceste venituri nu se mai retine impozit la sursa. Conform art. 25 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activitati...» citeste mai departe aici

  • Servicile de consiliere juridica – ce calitati le recomanda

    • Cu siguranta ca serviciile de consiliere juridica sunt o necesitate in randul entitatilor juridice, atat a celor ce vizeaza institutii publice, cat si private. Importanta pe care o are o firma de contablitate in acest sens este una majora, mai ales ca in general conducatorii afacerilor au in vedere opinia avizata a profesionistilor pentru a lua decizi importante pe partea juridica. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X