Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Noua procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale

Ordinul nr. 164/2017indreptare erori documentedebitoriobligatiile fiscaleCodul de procedura fiscala

Redam mai jos Ordinul nr. 164/2017 din 25 ianuarie 2017 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale, publicat in Monitorul Oficial nr. 108 din 8 februarie 2017.

In temeiul prevederilor art. 164 alin. (6) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si a prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

ART. 1 Se aproba Procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

ART. 2 Prin procedura prevazuta la art. 1 se vor indrepta erorile privind platile efectuate in conturi bugetare aferente obligatiilor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

ART. 3 La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.311/2008 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 340 din 2 mai 2008, se abroga.

ART. 4 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,

Viorel stefan
Bucuresti, 25 ianuarie 2017. Nr. 164.


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii




ANEXA

PROCEDURA de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale

ART. 1 Sfera de aplicare

Prezenta procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitor se aplica in urmatoarele situatii:

a) plata obligatiilor fiscale s-a efectuat in alt cont bugetar decat cel corespunzator ori utilizand un cod de identificare fiscala eronat;

b) in contul bugetar, inclusiv in contul unic, au fost achitate si alte obligatii fiscale decat cele prevazute a se achita in contul respectiv;

c) plata obligatiilor fiscale s-a efectuat intr-un cont bugetar corespunzator unui alt buget decat cel al carui venit este obligatia fiscala platita.

ART. 2 Cererea de indreptare a erorilor din documentele de plata

(1) indreptarea erorilor din documentele de plata se face pe baza unei cereri de indreptare a erorilor din documentele de plata, denumita in continuare cerere. Cererea se depune la organul fiscal competent de catre debitor, conform prevederilor art. 164 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Cod de procedura fiscala.

(2) Cererea trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:

a) datele de identificare ale debitorului;
b) indicarea erorii ce urmeaza a fi indreptata;

c) modul in care va fi reconsiderata aceasta plata;

d) numarul si data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plata (titlurile de creanta) pentru care se solicita corectarea erorii din documentul de plata;
e) numarul si data documentului prin care s-a efectuat plata initiala;
f) suma totala achitata prin documentul de plata initial;
g) data platii.

(3) La cerere se anexeaza urmatoarele:

a) copia ordinului de plata;
b) copia extrasului de cont in care este inregistrata plata eronata;
c) copii de pe titlurile de creanta;
d) orice alte documente care atesta eroarea produsa.

ART. 3 Analizarea cererii

(1) Organul fiscal competent verifica in evidentele fiscale existenta erorilor semnalate de contribuabili, indeplinirea conditiilor prevazute la art. 1, precum si cele privind:
a) conditia de creditare a contului bugetar si de debitare a contului platitorului;
b) conditia privind administrarea obligatiilor fiscale de acelasi organ fiscal;
c) plata sa nu fi stins creantele datorate bugetului in care s-a incasat suma platita eronat. Sunt exceptate situatiile in care, in evidenta fiscala, debitorul inregistreaza sume platite in plus cel putin la nivelul platii eronate.

(2) Rezultatul verificarilor se consemneaza intr-un referat care va cuprinde si propunerea de admitere a cererii debitorului si de indreptare a erorilor din documentul de plata sau, dupa caz, de respingere a cererii. Referatul se aproba de catre conducatorul organului fiscal competent, potrivit legii.

ART. 4 Solutionarea cererii

(1) In cazul in care nu sunt indeplinite conditiile pentru indreptarea erorilor, organul fiscal competent, dupa efectuarea audierii contribuabilului, potrivit art. 9 din Codul de procedura fiscala, emite si comunica debitorului decizia de respingere a cererii de indreptare a erorilor din documentele de plata, al carei model este prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta procedura.

(2) In cazul in care sunt indeplinite conditiile pentru indreptarea erorilor, organul fiscal competent emite nota privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale, al carei model este prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta procedura, in 3 exemplare.

(3) Nota privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale se aproba de conducatorul organului fiscal competent.

(4) Nota privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale se transmite unitatii Trezoreriei Statului, in vederea operarii corectiei in conturile bugetare corespunzatoare.

(5) Unitatea Trezoreriei Statului efectueaza stornarea platii eronate si inregistrarea sumei in conturile bugetare corespunzatoare cu data platii indicata in nota prevazuta la alin. (2), inscrie pe cele 3 exemplare ale acesteia data la care s-a efectuat aceasta operatiune si retine un exemplar, restituind organului fiscal competent doua exemplare.

(6) Dupa efectuarea operatiunilor prevazute la alin. (5), organul fiscal competent va transmite debitorului un exemplar al notei privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori, prin care s-au achitat obligatii fiscale.

(7) Prin exceptie de la prevederile art. 1, in cazul erorilor constand in virarea eronata a obligatiilor de plata la alta unitate de trezorerie decat cea la care trebuie achitata suma, cererea prevazuta la art. 2 alin. (1) sau art. 7 alin. (1), dupa caz, se depune la organul fiscal in a carui raza sa efectuat plata eronata.

In aceasta situatie, prin derogare de la prevederile art. 5 lit. s) din Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatea Trezoreriei Statului la care s-a efectuat plata eronata va completa, pe baza Notei privind corectia erorilor din documentele de plata intocmite de debitori, prin care sau achitat obligatii fiscale intocmite de organul fiscal competent, la rubrica "Data platii" din ordinul de plata pentru Trezoreria Statului prin care se efectueaza transferul sumei la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent, in scopul indreptarii erorii, data platii inscrisa in nota prevazuta la alin. (2).

Organul fiscal la care s-a efectuat plata eronata va transmite o copie a cererii depuse de debitor, inclusiv a anexelor la cerere, organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului, procedand la intocmirea referatului cu propuneri de solutionare a cererii debitorului.

Dupa efectuarea operatiunii de corectie in evidenta analitica pe platitori, organul fiscal competent va comunica debitorului, in cel mai scurt termen, nota privind corectia erorilor din documentele de plata.


ART. 5 Termenul de solutionare a cererii

Cererea debitorului de indreptare a erorilor din documentele de plata se va solutiona in termenul prevazut de art. 77 din Codul de procedura fiscala.

ART. 6 Efectele indreptarii erorilor din documentele de plata

(1) Modificarea sau desfiintarea actelor administrative fiscale ca urmare a indreptarilor erorilor din documentele de plata se face potrivit dispozitiilor art. 50 din Codul de procedura fiscala.

(2) in scopul anularii distribuirii sumelor achitate in contul unic, aferente unui ordin de plata, organele fiscale transmit unitatilor Trezoreriei Statului nota privind anularea operatiunilor de distribuire si de stingere a sumelor platite in contul unic, al carei model este prevazut in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezenta procedura. Nota privind anularea operatiunilor de distribuire si de stingere a sumelor platite in contul unic se intocmeste in doua exemplare, dintre care un exemplar se pastreaza la unitatea Trezoreriei Statului, iar un exemplar ramane la organul fiscal competent.

(3) Pe baza documentului prevazut la alin. (2), unitatile Trezoreriei Statului reconstituie integral suma inscrisa in ordinul de plata initial, in contul din care s-a realizat distribuirea, prin stornarea operatiunii de distribuire a acestuia.

(4) In cazul in care suma inscrisa in documentul de plata care face obiectul indreptarii erorilor a fost transferata din contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire" in contul 22.A.47.02.00 "Venituri ale bugetului asigurarilor sociale de stat - contributii catre bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate incasate in contul unic, in curs de distribuire", unitatile Trezoreriei Statului, in baza notei privind anularea operatiunilor de distribuire si de stingere a sumelor platite in contul unic, procedeaza la reconstituirea integrala a sumei in contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire", prin stornarea operatiunii de transfer.

(5) Operatiunile prevazute la alin. (3) si (4) se efectueaza in sistem informatic.
(6) Sumele reconstituite potrivit prevederilor alin. (3) si (4), ramase in conturile unice dupa indreptarea erorilor, se distribuie in conturile corespunzatoare de venituri bugetare, in conditiile legii.

ART. 7 Dispozitii finale

(1) Prin exceptie de la prevederile art. 2 alin. (1), in situatia in care plata obligatiilor fiscale s-a efectuat utilizand un cod de identificare fiscala eronat, cererea se depune la organul fiscal competent de catre cel care a efectuat plata.

(2) Organul fiscal competent arhiveaza la dosarul fiscal urmatoarele documente:
a) cererea debitorului de indreptare a erorilor din documentele de plata;
b) documentatia care a stat la baza efectuarii acestei operatiuni;
c) copiile fiselor debitorului din evidenta analitica pe platitori, afectate de operatiunea de corectie; d) referatul aprobat de conducatorul organului fiscal;
e) nota privind corectia erorilor din documentele de plata, intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale sau, dupa caz, decizia de respingere a cererii de indreptare a erorilor din documentele de plata;
f) nota privind anularea operatiunilor de distribuire si de stingere a sumelor platite in contul unic.


Click aici pentru ANEXE!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Februarie 2017


Votati articolul "Noua procedura de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale":
Rating:

Nota: 2.9 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Adeverinta justificare experienta PFA

Intrebare: Buna ziua.
Vreau sa-mi infiintez un PFA, si din cate stiu trebuie sa fac dovada cu un act ca sunt calificat pentru domeniul in care vreau sa functioneze PFA-ul meu. Intrebarea mea este:
- Cui trebuie sa adresez adeverinta respectiva ? Unde trebuie sa o depun?
Sediul PFA va fi in judetul Teleorman.
Multumesc.

Raspuns: Multumesc de raspuns. Tin sa mentionez ca eu acum imi infiintez PFA-ul si mi-ati fi de mare ajutor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • CECCAR: In atentia membrilor inactivi. Viza 2017

    • Conferinta Nationala Extraordinara a C.E.C.C.A.R.  a aprobat la inceputul anului curent mai multe  reglementari interne noi referitoare, printre altele, si la  sistemul de cotizatii in cadrul C.E.C.C.A.R., respectiv, la metodologiade stabilire a cotizatiilor de membru, ale caror continuturi integrale, pot fi consultate si la rubrica "VIZA 2017&qu...» citeste mai departe aici

  • Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoare. Ce aspecte vor verifica inspectorii fiscali

    • Date oficiale ANAF arata ca in ce priveste comertul online sau pe internet, in perioada decembrie 2013 - ianuarie 2017, inspectorii de la Antifrauda au efectuat verificari la 162 de contribuabili, identificand prejudicii cauzate bugetului de stat in valoare de 41.627.525  lei, pentru recuperarea carora au instituit 14 masuri asiguratorii, in cuantum 31.977.867  lei. In ce priveste combaterea fraudei si evaziunii fiscale in activitatea magazinelor online, Agentia Nationala ...» citeste mai departe aici

  • Decizia Guvernului: TVA zero la vanzarea de locuinte

    • Guvernul a decis sa elimine TVA-ul pentru livrarea de locuinte. In afara de operatiunile de vanzare locuinte care vor fi scutite de cota de TVA, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. De asemenea, retineti ca, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, ...» citeste mai departe aici

  • Calendar fiscal: Ce declaratii se depun la 27 februarie 2017?

    • Potrivit calendarului oficial ANAF, obligatiile fiscale declarative cu termen 27 februarie 2017 sunt urmatoarele:   - Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc conditiile prevazute la art. 47 din Legea 227/2015, pentru modificare...» citeste mai departe aici

  • Achizitie auto in leasing de catre PFA. Ce regim fiscal se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem cazul unei persoane fizice autorizate (P.F.A.) care doreste achizitionarea in leasing a unui autoturism in valoare aproximativa de 60.000 euro. Vom stabili care este regimul de amortizare si care sunt implicatiile privind deductibilitatea TVA si a celorlalte cheltuieli care implica autoturismul. De asemenea, stabilim daca acest autoturism poate fi considerat de lux. Nu se considera un lux achizitionarea unui autoturism in leasing de catre titularul PFA (c...» citeste mai departe aici

  • Agenda Asociatiei Internationale pentru Educatie si Cercetare Contabila pe 2017

    • Misiunea IAAER (Asociatia Internationala pentru Educatie si Cercetare Contabila) este sa promoveze excelenta in educatia si cercetarea contabile din intreaga lume si sa atraga contributia cadrelor academice din domeniul contabilitatii in dezvoltarea si mentinerea unor standarde de practica contabila de inalta calitate, recunoscute la nivel mondial. Pe parcursul acestui an, IAAER va co-sponsoriza doua conferinte si mai multe ateliere conexe. Prima conferinta va fi organizata in parte...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X