Pentru un ONG cu activitate fara scop patrimonial (cod.CAEN 9420), neplatitor de impozit pe profit si neplatitor de TVA, partener intr-un proiect cofinantat din FSE prin POSDRU, urmeaza sa prezentam monografiile contabile necesare pentru parteneriatul incheiat cu un alt ONG.
Se va stabili astfel daca evidenta contabila se va tine separat pentru proiect si se vor folosi analitice separate la conturi, inclusiv pentru rezultatul exercitiului. De asemenea, se va vedea daca se va intocmi balanta sintetica separata si la sfarsitul lunii se vor consolida cele doua balante (cea a proiectului si cea a activitatii de baza).
In plus, in situatia in care activitatea proiectului incepe si se intarzie cu primirea sumelor in prima luna, de exemplu, se va vedea daca rezultatul in balanta proiectului va fi deficit, precum si ce se va intampla in situatia in care se vor inregistra cheltuilei aferente salariilor si cumpararii unor consumabile (cf.bugetului).
In categoria subventiilor se cuprind subventiile aferente activelor si subventiile aferente veniturilor. Acestea pot fi primite de la: guvernul propriu-zis, agentii guvernamentale si alte institutii similare nationale si internationale.
In cadrul subventiilor se reflecta distinct:
- subventii guvernamentale;
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii;
- alte sume primite cu caracter de subventii.
Subventiile aferente activelor reprezinta subventii pentru acordarea carora principala conditie este ca entitatea beneficiara sa cumpere, sa construiasca sau achizitioneze active imobilizate.
Subventiile aferente veniturilor cuprind toate subventiile, altele decat cele pentru active.
Subventiile se recunosc, pe o baza sistematica, drept venituri ale perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze.
Evidenta operatiunilor efectuate se va tine distinct in analitice, pentru a permite identificarea corecta a primirii fondurilor si a cheltuielilor inregistrate aferente acestora.
Nu este necesara realizarea unei balante sintetice distincte, in functie de prevederile contractuale se transmit situatii de lucrari, copii ale documentelor justificative care insotesc cererea de rambursare.
Inregistrarea cheltuielilor aferente proiectului in cursul lunii:
- combustibil, birotica, servicii financiare
% = 401 6022/ analitic proiect Furnizori
Cheltuieli privind combustibilul
604 /analitic proiect
Cheltuieli privind materialele nestocate
625 /analitic proiect
Cheltuieli cu deplasari, detasari si
transferari
628 /analitic proiect
Alte cheltuieli cu serviciile executate de
terti
salarii
641.01/ analitic proiect = 421
Cheltuieli cu salariile personalului Personal - salarii datorate
- Contributii aferente salariilor
645.01/ analitic proiect = %
Cheltuieli privind asigurarile 431
si protectia sociala Asigurari sociale
437
Ajutor de somaj
Recunoasterea veniturilor se face prin corelare cu cheltuielile suportate.
depunerea la sfarsitul lunii a cererii de rambursare catre liderul de proiect
461 = 7392
Debitori diversi Ajutoare si imprumuturi nerambursabile din
tara si din strainatate si subventii pentru venituri
incasarea sumelor
5121 = 461
Conturi la banci in lei Debitori diversi
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro