email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce conditii sunt obligatorii in 2017 pentru firma care va arhiva facturile doar electronic?

arhivare facturicodul fiscalstocare facturisemnatura electronica

Arhivarea facturilor doar electronic implica, printre altele, si conditii care tin de autenticitatea originii si integritatea continutului. Bineinteles, nu putem pune la indoiala eficienta digitalizarii unor arhive de acest fel sau de transformare a unui proces cu documente tiparite in omologul sau electronic. Timp, spatiu, resurse umane si bani: toate acestea sunt elemente economisite considerabil cand vorbim de arhivarea facturilor doar electronic.

Vom vedea astfel care sunt, in 2017, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o societate pentru a arhiva facturile doar electronic, ce pasi urmeaza, daca e obligatorie semnatura electronica, precum si ce inseamna autenticitatea originii si a continutului.

La art. 319 alin. 35 din Codul fiscal se prevede ca facturile pot fi stocate (adica arhivate) pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie. Daca se opteaza pentru stocarea electronica a facturilor, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic persoana impozabila nu este obligata sa aplice prevederile Legii 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata (inclusiv cele care conditioneaza primirea documentelor in arhiva electronica de semnarea lor cu semnatura electronica extinsa). Conform art. 319 alin. 20 din Codul fiscal stocarea prin mijloace electronice a facturilor reprezinta stocarea datelor prin echipamente electronice de procesare, inclusiv compresia digitala, si de stocare si utilizand mijloace prin cablu, unde radio, sisteme optice sau alte mijloace electromagnetice.
 
In acest sens, la pct. 99 alin. 2 din Normele metodologice de aplicare se precizeaza ca persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, cu conditia sa asigure autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea acestora, de la momentul emiterii/primirii pana la sfarsitul perioadei de stocare. Facturile emise/primite pe suport hartie pot fi convertite in forma electronica in vederea stocarii.

Facturile emise/primite in forma electronica pot fi convertite pe suport hartie in vederea stocarii. Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocata in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original. Persoanele impozabile care opteaza pentru stocarea electronica a facturilor au obligatia sa stocheze prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor.
 
Formatul electronic al facturilor este dat de fisiere de tip xml sau pdf etc., iar daca facturile sunt emise si primit in format electromic, ele sunt considerate facturi electronice, dupa cum se specifica la pct. 98 alin. 1 din Normele metodologice.
 
Prin umare, societatea poate arhiva electronic facturile, fara sa fie nevoie de semnatura electronica extinsa, inclusiv a celor primite/emise in format hartie, care pot fi convertite si ele in format electronic (ca fisiere tip pdf sau xml).
 
Referitor la cele trei conditii pe care trebuie sa le indeplineasca facturile pe perioada arhivarii, legea se refera la autenticitatea originii, integritatea (nu autenticitatea) continutului si lizibilitatea unei facturi, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, care trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii. La art. 319 alin. 25 din Codul fiscal se prevede ca "autenticitatea originii" inseamna asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii, iar "integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus in conformitate cu legea fiscala.


 
Autenticitatea originii si integritatea continutului facturii se asigura prin:
 
- controale de gestiune care stabilesc o pista fiabila de audit intre o factura si o livrare de bunuri sau prestare de servicii, prin care se garanteaza in mod rezonabil identitatea furnizorului/prestatorului facturii, integritatea continutului facturii si lizibilitatea facturii din momentul emiterii/primirii pana la sfarsitul perioadei de stocare (art. 319 alin. 25 din Codul fiscal si pct. 98 alin. 7-8 din normele metodologice de aplicare);
 
- o semnatura electronica avansata, bazata pe un certificat calificat si creata de un dispozitiv securizat de creare a semnaturii (art. 319 alin. 26 lit. a din Codul fiscal);
 
- un schimb electronic de date EDI, in cazul in care acordul privind schimbul prevede utilizarea unor proceduri prin care se garanteaza autenticitatea originii si integritatea datelor (art. 319 alin. 26 lit. b din Codul fiscal).
 
Ultimele doua reprezinta tehnologii date cu titlu de exemplu, fara a constitui cerinte obligatorii, dupa cum reiese din prevederile pct. 98 alin. 9 din normele metologice.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
arhivare facturicodul fiscalstocare facturisemnatura electronica


Data aparitiei: 28 Martie 2017

Votati articolul "Ce conditii sunt obligatorii in 2017 pentru firma care va arhiva facturile doar electronic?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa de magazie. Cand se intocmeste si cum se completeaza

    • Fisa de magazie este un document esential in gestionarea stocurilor dintr-o companie. Aceasta ofera o evidenta detaliata a intrarilor si iesirilor de marfa, contribuind la controlul eficient al stocurilor. Prin monitorizarea stocurilor, optimizarea aprovizionarii si reducerea pierderilor, fisa de magazie joaca un rol crucial in gestionarea eficienta a resurselor unei organizatii. De asemenea, este important sa se acorde atentie adecvata pastrarii si arhivarii fiselor de magazie pentru...» citeste mai departe aici

  • Contul 456: cand se utilizeaza si exemplu practic

    • Cu ajutorul contului 456 se tine evidenta decontarilor cu actionarii/asociatii privind capitalul. Contul 456 „Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul” este un cont bifunctional. Ce se inregistreaza in debitul contului 456 In debitul contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" se inregistreaza: - capitalul subscris de actionari/asociati, in natura si/sau numerar, capitalul s...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inventariere in SAGA

    • Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar. Procedura de inv...» citeste mai departe aici

  • Doua GHIDURI pe care orice contabil trebuie sa le aiba pe birou

    • Intr-un mediu economic in continua schimbare, contabilii trebuie sa fie la curent cu ultimele noutati si sa se adapteze rapid pentru a-si desfasura activitatea in mod eficient. In continuare, va prezentam doua ghiduri indispensabile pentru contabili in indeplinirea sarcinilor lor zilnice si in navigarea prin complexitatea reglementarilor fiscale si contabile. Doua lucrari de specialitate se disting prin capacitatea lor de a oferi claritate si orientare intr-un mediu...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X