Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Ce conditii sunt obligatorii in 2017 pentru firma care va arhiva facturile doar electronic?

arhivare facturicodul fiscalstocare facturisemnatura electronica

Arhivarea facturilor doar electronic implica, printre altele, si conditii care tin de autenticitatea originii si integritatea continutului. Bineinteles, nu putem pune la indoiala eficienta digitalizarii unor arhive de acest fel sau de transformare a unui proces cu documente tiparite in omologul sau electronic. Timp, spatiu, resurse umane si bani: toate acestea sunt elemente economisite considerabil cand vorbim de arhivarea facturilor doar electronic.

Vom vedea astfel care sunt, in 2017, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o societate pentru a arhiva facturile doar electronic, ce pasi urmeaza, daca e obligatorie semnatura electronica, precum si ce inseamna autenticitatea originii si a continutului.

La art. 319 alin. 35 din Codul fiscal se prevede ca facturile pot fi stocate (adica arhivate) pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie. Daca se opteaza pentru stocarea electronica a facturilor, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic persoana impozabila nu este obligata sa aplice prevederile Legii 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata (inclusiv cele care conditioneaza primirea documentelor in arhiva electronica de semnarea lor cu semnatura electronica extinsa). Conform art. 319 alin. 20 din Codul fiscal stocarea prin mijloace electronice a facturilor reprezinta stocarea datelor prin echipamente electronice de procesare, inclusiv compresia digitala, si de stocare si utilizand mijloace prin cablu, unde radio, sisteme optice sau alte mijloace electromagnetice.

In acest sens, la pct. 99 alin. 2 din Normele metodologice de aplicare se precizeaza ca persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, cu conditia sa asigure autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea acestora, de la momentul emiterii/primirii pana la sfarsitul perioadei de stocare. Facturile emise/primite pe suport hartie pot fi convertite in forma electronica in vederea stocarii.

Facturile emise/primite in forma electronica pot fi convertite pe suport hartie in vederea stocarii. Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocata in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original. Persoanele impozabile care opteaza pentru stocarea electronica a facturilor au obligatia sa stocheze prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor.

Formatul electronic al facturilor este dat de fisiere de tip xml sau pdf etc., iar daca facturile sunt emise si primit in format electromic, ele sunt considerate facturi electronice, dupa cum se specifica la pct. 98 alin. 1 din Normele metodologice.

Prin umare, societatea poate arhiva electronic facturile, fara sa fie nevoie de semnatura electronica extinsa, inclusiv a celor primite/emise in format hartie, care pot fi convertite si ele in format electronic (ca fisiere tip pdf sau xml).

Referitor la cele trei conditii pe care trebuie sa le indeplineasca facturile pe perioada arhivarii, legea se refera la autenticitatea originii, integritatea (nu autenticitatea) continutului si lizibilitatea unei facturi, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, care trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii. La art. 319 alin. 25 din Codul fiscal se prevede ca "autenticitatea originii" inseamna asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii, iar "integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus in conformitate cu legea fiscala.


Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii




Autenticitatea originii si integritatea continutului facturii se asigura prin:

- controale de gestiune care stabilesc o pista fiabila de audit intre o factura si o livrare de bunuri sau prestare de servicii, prin care se garanteaza in mod rezonabil identitatea furnizorului/prestatorului facturii, integritatea continutului facturii si lizibilitatea facturii din momentul emiterii/primirii pana la sfarsitul perioadei de stocare (art. 319 alin. 25 din Codul fiscal si pct. 98 alin. 7-8 din normele metodologice de aplicare);

- o semnatura electronica avansata, bazata pe un certificat calificat si creata de un dispozitiv securizat de creare a semnaturii (art. 319 alin. 26 lit. a din Codul fiscal);

- un schimb electronic de date EDI, in cazul in care acordul privind schimbul prevede utilizarea unor proceduri prin care se garanteaza autenticitatea originii si integritatea datelor (art. 319 alin. 26 lit. b din Codul fiscal).

Ultimele doua reprezinta tehnologii date cu titlu de exemplu, fara a constitui cerinte obligatorii, dupa cum reiese din prevederile pct. 98 alin. 9 din normele metologice.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Martie 2017


Votati articolul "Ce conditii sunt obligatorii in 2017 pentru firma care va arhiva facturile doar electronic?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obiecte de inventar din subventii

Intrebare: Un ONG primeste ajutor financiar nerambursabil pentru constructie si dotare cladie.Cumpara obiecte de inventar ex.scaune, cum se arata aceasta in inregistrare contabila. Multumesc mult.

Raspuns: Pentru finantarea nerambursabila se tine evidenta pe analitice separate, inregistrarea fiind...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Cum se procedeaza pentru distrugerea facturilor pe hartie dupa ce au fost digitalizate, tinand cont si de prevederile Legii Arhivelor Nationale?
Data adaugarii: 06-Apr-2017
Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile