Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Anunt privind incheierea exercitiului financiar. In atentia persoanelor juridice fara scop patrimonial

situatii financiare anualefara scop patrimonialreglementari contabileexercitiul financiar

Ministerul de Finante a publicat un material detaliat in atentia  persoanelor juridice fara scop patrimonial, referitor la  incheierea exercitiului financiar pentru anul trecut.

I. Cadrul legal:

1. Potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) si art. 28 alin. (6) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele juridice fara scop patrimonial au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, situatii financiare care se compun din bilant si contul rezultatului exercitiului .

2. Potrivit prevederilor art. 5 alin. (3) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru organizatiile patronale si sindicale, precum si pentru alte categorii de organizatii fara scop patrimonial, care nu desfasoara activitati economice, Ministerul Finantelor Publice aproba un sistem simplificat de raportare financiara.

3. Potrivit prevederilor pct. 3 alin. (1) din Anexa nr. 1 la OMEF nr. 1969/2007 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale care cuprind:

- bilant,
- contul rezultatului exercitiului.

4. Potrivit prevederilor pct. 3 alin. (2) din Anexa nr. 1 la OMEF nr. 1969/2007 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, cu modificarile si completarile ulterioare, organizatiile patronale si sindicale, precum si alte organizatii fara scop patrimonial, care nu desfasoara activitati economice, intocmesc situatii financiare anuale simplificate care cuprind:

- bilant prescurtat,
- contul prescurtat al rezultatului exercitiului.

5. Potrivit prevederilor art. 1 alin. (3) din OMEF nr. 1969/2007 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru activitatile economice desfasurate, potrivit legii, de catre persoanele juridice fara scop patrimonial, aceste reglementari se completeaza, dupa caz, cu Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.

6. Potrivit prevederilor art. 11 alin. (2) din OMFP nr. 166/2017 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea si completarea unor reglementari contabile, persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale la 31 decembrie avand in vedere, pe lânga reglementarile aplicabile acestora, si prevederile generale cuprinse la pct. I.1.3. din Anexa nr. 1, precum si prevederile cuprinse in Anexa nr. 5 la ordin.


Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii


II. Prevederi generale legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale de catre persoanele juridice fara scop patrimonial

1. Situatiile financiare anuale cuprind:

- bilant (cod F10/1),
- contul rezultatului exercitiului (cod F20/1).

Acestea vor fi insotite de formularele prevazute la pct. 3.

2. Organizatiile patronale si sindicale, precum si alte categorii de organizatii fara scop patrimonial, care nu desfasoara activitati economice, cu exceptia persoanelor juridice fara scop patrimonial de utilitate publica, intocmesc situatii financiare anuale simplificate care cuprind:

- bilant prescurtat (cod F10),
- contul prescurtat al rezultatului exercitiului (cod F20).

Acestea vor fi insotite de formularele prevazute la pct. 3.

3. Situatiile financiare incheiate de persoanele juridice fara scop patrimonial la 31 decembrie 2016 vor fi insotite de urmatoarele formulare:
- Repartizarea rezultatului exercitiului financiar (cod F21),
- Situatia activelor imobilizate pentru activitatile fara scop patrimonial (cod F25),
- Situatia activelor imobilizate pentru activitatile economice (cod F26).

4. Situatiile financiare incheiate de persoanele juridice fara scop patrimonial la 31 decembrie 2016 se semneaza de persoanele abilitate potrivit legii, precum si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.

5. Situatiile financiare incheiate de persoanele juridice fara scop patrimonial la 31 decembrie 2016 vor fi insotite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, precum si de procesul-verbal al adunarii generale privind aprobarea situatiilor financiare anuale, semnate, conform legii.

6. Situatiile financiare incheiate de persoanele juridice fara scop patrimonial la 31 decembrie 2016 vor fi insotite de o declaratie scrisa de asumare a raspunderii conducerii persoanei juridice pentru intocmirea situatiilor financiare anuale in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.

7. Formatul electronic al situatiilor financiare incheiate de persoanele juridice fara scop patrimonial la 31 decembrie 2016 se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, cu ajutorul caruia se genereaza un fisier de tip PDF avand atasat un fisier xml si un fisier cu extensia zip. Fisierul cu extensia zip va contine raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, procesul-verbal al adunarii generale privind aprobarea situatiilor financiare anuale, precum si declaratia prevazuta la pct. 6, scanate alb-negru, lizibil, si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip. Fisierul zip atasat situatiilor financiare anuale nu va contine parola.

8. Programul de asistenta este pus la dispozitia persoanelor juridice fara scop patrimonial in mod gratuit de catre unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice, de la adresa www.mfinante.ro.
9. Persoanele juridice fara scop patrimonial vor depune situatiile financiare incheiate la 31 decembrie 2016, insotite de inscrisurile prevazute la pct. 3, 5 si 6, la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, sau numai in forma electronica, pe portalul www.e-guvernare.ro, având atasata o semnatura electronica extinsa.

10. Persoanele juridice fara scop patrimonial care depun situatiile financiare la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, le vor depune pe suport magnetic, impreuna cu situatiile financiare listate cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, insotite de inscrisurile prevazute la pct. 3, 5 si 6, semnate, potrivit legii.

11. Erorile constatate dupa depunerea situatiilor financiare se corecteaza la data constatarii lor, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.

12. Termenul pentru depunerea situatiilor financiare la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar.

13. Potrivit prevederilor art. 3 din OMEF nr. 1969/2007 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, cu modificarile si completarile ulterioare, situatiile financiare anuale ale persoanelor juridice fara scop patrimonial de utilitate publica, potrivit legii, sunt supuse auditului financiar, care se efectueaza de catre auditori financiari, persoane fizice sau juridice autorizate, in conditiile legii, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile persoanelor juridice fara scop patrimonial.

14. Persoanele juridice fara scop patrimonial vor completa codul privind activitatea desfasurata, potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN.

15. Persoanele juridice fara scop patrimonial care nu au desfasurat activitate de la constituire pâna la sfârsitul exercitiului financiar de raportare nu intocmesc situatii financiare anuale, respectiv situatii financiare anuale simplificate, urmând sa depuna in acest sens o declaratie la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar.

16. Formatul electronic al declaratiei prevazute la pct. 15 se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice.

17. Declaratia prevazuta la pct. 15 se depune la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, sau numai in forma electronica, pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.

18. Nedepunerea situatiilor financiare la 31 decembrie sau a declaratiilor, dupa caz, se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

19. Persoanele juridice fara scop patrimonial care conduc contabilitatea in partida simpla potrivit prevederilor Anexei nr. 2 la OMEF nr. 1969/2007 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, cu modificarile si completarile ulterioare, nu intocmesc situatii financiare anuale.

Sursa: MFP

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiare anualefara scop patrimonialreglementari contabileexercitiul financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Aprilie 2017


Votati articolul "Anunt privind incheierea exercitiului financiar. In atentia persoanelor juridice fara scop patrimonial":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit PFA

Intrebare: Nu stiu ce trebuie sa fac in cazul in care nu am primit comunicarea deciziei de impunere pentru impozitul pe profit pentru PFA. Imi puteti da, va rog, un sfat? Multumesc.

Raspuns: Buna ziua, Baza de calcul pentru platile anticipate este venitul anual estimat. Aceasta in cazul in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!