email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi prevederi privind deductibilitatea cheltuielilor la scoaterea din evidenta a bunurilor degradate. Partea a II-a

mijloacele fixescoaterea din evidentabunuri degradatelegea 177/2017

Prin Legea nr. 177/2017 publicata in Monitorul Oficial nr. 584 din 24 iulie 2017 s-au adus completari prevederilor art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal care reglementeaza situatiile in care sunt deductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa sau degradate.

Astfel, incepand cu 1 octombrie 2017, nu sunt deductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii: 

    1. bunurile/mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme; 
    2. bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare; 
    3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugerii; 
    4. alimentele destinate consumului uman, cu data-limita de consum aproape de expirare, altele decat cele aflate in situatiile/conditiile prevazute la pct. 1 si 2, daca transferul acestora este efectuat potrivit prevederilor legale privind diminuarea risipei alimentare; 
    5. subprodusele de origine animala, nedestinate consumului uman, altele decat cele aflate in situatiile/conditiile prevazute la pct. 1-3, daca eliminarea acestora este efectuata potrivit prevederilor legale privind diminuarea risipei alimentare; 
    6. produsele agroalimentare, devenite improprii consumului uman sau animal, daca directionarea/dirijarea vizeaza transformarea acestora in compost/biogaz sau neutralizarea acestora, potrivit prevederilor legale privind diminuarea risipei alimentare; 
    7. alte bunuri decat cele aflate in situatiile/conditiile prevazute la pct. 1-6, daca termenul de valabilitate/expirare este depasit, potrivit legii. 

Astfel, incepand cu 01 octombrie 2017 se introduc in categoria cheltuielilor deductibile cheltuielile efectuate in baza Legii 217/2016 ca masuri de prevenire a risipei alimentare. Conform art. 2 din lege operatorii economici din sectorul agroalimentar sunt obligati sa intreprinda masuri de prevenire a risipei alimentare. Aceste masuri se desfasoara conform ierarhiei de prevenire a generarii deseurilor alimentare, astfel:


a) masuri de responsabilizare pentru diminuarea risipei alimentare pe lantul agroalimentar, incepand cu productia, procesarea, depozitarea, distributia, comercializarea, ajungand pana la consumatorul final, inclusiv in sectorul de industrie hoteliera si al serviciilor alimentare;

b) masuri privind vanzarea cu pret redus a produselor aflate aproape de expirarea datei-limita de consum, conform legislatiei in vigoare;

c) masuri privind transferul alimentelor prin donare sau sponsorizare, pentru consumul uman, dar aflate aproape de expirarea datei-limita de consum, catre entitati, devenite operatori din sectorul agroalimentar ca urmare a inregistrarii la Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor- ANSVSA, cu obligatia respectarii prevederilor legale cu privire la conditiile de igiena, inclusiv cerintele privind temperatura pe perioada depozitarii si transportului, precum si la etichetarea corespunzatoare;

d) masuri pentru directionarea subproduselor nedestinate consumului uman conform Regulamentului (CE) nr. 1.774/2002 al Parlamentului European si al Consiliului din 3 octombrie 2002 de stabilire a normelor sanitare privind subprodusele de origine animala care nu sunt destinate consumului uman, categoria a 3-a pentru consumul unor categorii de animale, in conditiile prevazute de legislatia sanitar-veterinara in vigoare privind eliminarea subproduselor de origine animala;

e) masuri pentru directionarea produselor agroalimentare devenite improprii consumului uman sau animal prin transformarea in compost, conform legislatiei sanitar-veterinare in vigoare privind eliminarea subproduselor de origine animala nedestinate consumului uman si legislatiei privind protectia mediului;

f) masuri pentru directionarea produselor agroalimentare devenite improprii consumului uman sau animal in vederea valorificarii lor prin transformare in biogaz conform legislatiei de mediu si legislatiei sanitar-veterinare in vigoare;

g) masuri privind dirijarea catre o unitate autorizata de neutralizare a produselor ramase dupa parcurgerea etapelor prevazute la lit. a)-f).
 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mijloacele fixescoaterea din evidentabunuri degradatelegea 177/2017


Data aparitiei: 28 Iulie 2017

Votati articolul "Noi prevederi privind deductibilitatea cheltuielilor la scoaterea din evidenta a bunurilor degradate. Partea a II-a":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X