Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

frauda tvafurnizori tvaanafdeducere tvafurnizor de tva

Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.

In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar insolventa.

Asupra acestor aspecte atrage atentia Raluca Baldea, Senior Manager Deloitte Romania, intr-un articol pentru HotNews.ro. Aceasta explica faptul ca frauda TVA se produce cand exista o parte nevinovata (clientul, cel mai adesea). Cine plateste in urma controlului fiscal? Tot clientul, cel de doua ori pagubit.

ANAF cere companiilor sa-si verifice furnizorii, insa acest lucru nu este suficient pentru a impiedica frauda in domeniul TVA. In opinia Ralucai Baldea, o companie romaneasca nu se poate baza in intregime pe legislatia si practica autohtone pentru a se asigura ca un furnizor de TVA nu o sa dispara cu banii.

Puteti face verificari, in prezent, in Registrul persoanelor inactive fiscal si in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, tinand cont totodata si de existenta unor aspecte care privind “obligatii fiscale restante, lipsa angajatilor, sediul social etc.".

Chiar si asa insa, aceste criterii nu sunt suficiente pentru a stabili masura in care riscul de frauda e unul real si nu ajuta pentru a evita cu adevarat frauda.

"Un ghid care sa contina criteriile necesare verificarii partenerilor de afaceri ar crea certitudine pentru companiile de buna credinta in relatia cu autoritatile fiscale si ar elimina riscurile la care se expun in prezent. O astfel de procedura implementata de catre companii in relatia cu partenerii de business este si un instrument pentru a dovedi, in cazul unui litigiu cu autoritatile, comportamentul preventiv si de ce nu chiar pentru a elimina suspiciunea de complicitate <>”, e de parere Raluca Baldea, potrivit HotNews.ro.

In Ungaria un astfel de cod include criterii privind dreptul de a deduce TVA aferent achizitiilor, activitate in sectorul in care are loc tranzactia, detinerea licentelor, respectarea pretului pietei si cunoasterea originii bunurilor furnizate.


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


De asemenea, mentioneaza aceeasi sursa, in ce priveste conditiile tranzactiei, termenul de plata nu va fi unul neobisnuit pentru un anumit tip de tranzactie, plata nu se face in numerar si nu e inversata in raport cu fluxul de bunuri.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 August 2017


Votati articolul "Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Se pot trece mijloace fixe pe cheltuieli in avans

Intrebare: O societate comerciala are in administrare un teren si niste mijloace fixe pe acesta. In timp a realizat investitii pe acest teren, respectiv a construit hale si a realizat diverse racorduri electrice si de apa-canal pe care le-a inregistrat ca mijloace fixe. Acum se doreste ca valoarea mijloacelor fixe construite in acest imp sa fie retratate ca drept "Cheltuieli in avans" deoarece se considera ca terenul nu este proprietatea firmei si nici mijloacele fixe primite spre administrare, iar cele noi realizate innobileaza proprietatea altora (celor care le-au dat spre adminstrate). Precizez ca mijloacele fixe noi au fost inregistrate in contabilitatea firmei in ultimii 10 ani si ca au fost inregistrate cheltuieli de amortizare pentru acestea. Este corecta retratarea lor drept cheltuieli in avans ? Ce alte implicatii fiscale presupune aceasta retratare ?

Raspuns: In cazul in care societatea dvs. detine cladirea in care isi are sediul, aceasta va suporta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X