Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

frauda tvafurnizori tvaanafdeducere tvafurnizor de tva

Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.

In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar insolventa.

Asupra acestor aspecte atrage atentia Raluca Baldea, Senior Manager Deloitte Romania, intr-un articol pentru HotNews.ro. Aceasta explica faptul ca frauda TVA se produce cand exista o parte nevinovata (clientul, cel mai adesea). Cine plateste in urma controlului fiscal? Tot clientul, cel de doua ori pagubit.

ANAF cere companiilor sa-si verifice furnizorii, insa acest lucru nu este suficient pentru a impiedica frauda in domeniul TVA. In opinia Ralucai Baldea, o companie romaneasca nu se poate baza in intregime pe legislatia si practica autohtone pentru a se asigura ca un furnizor de TVA nu o sa dispara cu banii.

Puteti face verificari, in prezent, in Registrul persoanelor inactive fiscal si in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, tinand cont totodata si de existenta unor aspecte care privind “obligatii fiscale restante, lipsa angajatilor, sediul social etc.".

Chiar si asa insa, aceste criterii nu sunt suficiente pentru a stabili masura in care riscul de frauda e unul real si nu ajuta pentru a evita cu adevarat frauda.

"Un ghid care sa contina criteriile necesare verificarii partenerilor de afaceri ar crea certitudine pentru companiile de buna credinta in relatia cu autoritatile fiscale si ar elimina riscurile la care se expun in prezent. O astfel de procedura implementata de catre companii in relatia cu partenerii de business este si un instrument pentru a dovedi, in cazul unui litigiu cu autoritatile, comportamentul preventiv si de ce nu chiar pentru a elimina suspiciunea de complicitate <>”, e de parere Raluca Baldea, potrivit HotNews.ro.

In Ungaria un astfel de cod include criterii privind dreptul de a deduce TVA aferent achizitiilor, activitate in sectorul in care are loc tranzactia, detinerea licentelor, respectarea pretului pietei si cunoasterea originii bunurilor furnizate.


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii


De asemenea, mentioneaza aceeasi sursa, in ce priveste conditiile tranzactiei, termenul de plata nu va fi unul neobisnuit pentru un anumit tip de tranzactie, plata nu se face in numerar si nu e inversata in raport cu fluxul de bunuri.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
frauda tvafurnizori tvaanafdeducere tvafurnizor de tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 August 2017


Votati articolul "Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata cumul de funcţii n aceeaşi instituţie publică ?

Intrebare: Bună ziua !

Astăzi s-a discutat la nivel de compartiment Resurse-Umane
şi urmează a se da un răspuns cu privire la următoarea problemă:

Un salariat -personal contractual din instituţia noastră
doreşte să aibe cumul de funcţii,
respectiv să ocupe funcţia de electrician şi funcţia de fochist.

Vă rog frumos să mă ajutaţi cu un răspuns:
1 - un salariat -personal contractual poate avea cumul de funcţii n aceeaşi instituţie publică ?
2 - poate fi plătit pentru cumul de funcţii n aceeaşi instituţie publică ?

Vă rog să mă ajutaţi şi cu alte sfaturi pe care le consideraţi necesare.

Raspuns: Se poate doar in cazuri exceptionale, temporar pentru posturi vacante cf legii 330/2009 art 26.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile