Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

frauda tvafurnizori tvaanafdeducere tvafurnizor de tva

Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.

In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar insolventa.

Asupra acestor aspecte atrage atentia Raluca Baldea, Senior Manager Deloitte Romania, intr-un articol pentru HotNews.ro. Aceasta explica faptul ca frauda TVA se produce cand exista o parte nevinovata (clientul, cel mai adesea). Cine plateste in urma controlului fiscal? Tot clientul, cel de doua ori pagubit.

ANAF cere companiilor sa-si verifice furnizorii, insa acest lucru nu este suficient pentru a impiedica frauda in domeniul TVA. In opinia Ralucai Baldea, o companie romaneasca nu se poate baza in intregime pe legislatia si practica autohtone pentru a se asigura ca un furnizor de TVA nu o sa dispara cu banii.

Puteti face verificari, in prezent, in Registrul persoanelor inactive fiscal si in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, tinand cont totodata si de existenta unor aspecte care privind “obligatii fiscale restante, lipsa angajatilor, sediul social etc.".

Chiar si asa insa, aceste criterii nu sunt suficiente pentru a stabili masura in care riscul de frauda e unul real si nu ajuta pentru a evita cu adevarat frauda.

"Un ghid care sa contina criteriile necesare verificarii partenerilor de afaceri ar crea certitudine pentru companiile de buna credinta in relatia cu autoritatile fiscale si ar elimina riscurile la care se expun in prezent. O astfel de procedura implementata de catre companii in relatia cu partenerii de business este si un instrument pentru a dovedi, in cazul unui litigiu cu autoritatile, comportamentul preventiv si de ce nu chiar pentru a elimina suspiciunea de complicitate <>”, e de parere Raluca Baldea, potrivit HotNews.ro.

In Ungaria un astfel de cod include criterii privind dreptul de a deduce TVA aferent achizitiilor, activitate in sectorul in care are loc tranzactia, detinerea licentelor, respectarea pretului pietei si cunoasterea originii bunurilor furnizate.


Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii


De asemenea, mentioneaza aceeasi sursa, in ce priveste conditiile tranzactiei, termenul de plata nu va fi unul neobisnuit pentru un anumit tip de tranzactie, plata nu se face in numerar si nu e inversata in raport cu fluxul de bunuri.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 August 2017


Votati articolul "Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Vanzarea unei cladiri si utilaje

Intrebare: O microintreprindere , vrea sa vanda o cladire si niste utilaje.
Va rog sa-mi spuneti ce impozite si taxe trebuie sa plateasca?
impozitul pe micro este tot de 1%?
Va multumesc.
O zi buna!

Raspuns: Impozitarea pe venitul microintreprinderii este 1% daca aveti angajati si 3% daca este fara. Pentru...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trei schimbari care ar putea modifica prevederile OUG 79/2017. Impozitul pe cifra de afaceri, optional

    • Comisia de buget a Senatului urmeaza sa dea raportul privind OUG de modificare a Codului Fiscal, in contextul in care de catre PNL a fost initiata motiunea de cenzura ca urmare a adoptarii ordonantei. , iar Guvernul este dispus sa accepte unele modificari la forma initiala. In prezent, Guvernul e dispus sa modifice anumite prevederi fata de forma in care ordonanta de urgenta a fost adoptata in Guvern. Va reamintim ca scutirea PFA-urilor si a liber-profesionistilor de la plata CAS si...» citeste mai departe aici

  • 20 si 21 ianuarie 2018. Sesiune speciala a examenului de acces la stagiu pentru absolventii programelor de masterat

    • In atentia absolventilor programelor de masterat pentru care exista acorduri de colaborare incheiate cu CECCAR, retineti urmatoarele: Potrivit art. 3 alin. (1^1) din OG nr. 65/1994, republicata cu modificarile și completarile ulterioare, la cerere se pot inscrie direct la stagiu absolventii cursurilor de master, organizate de facultatile de profil, in baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor de la examenele de master cu cele de la examenul de admitere in profesie, inche...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017

    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017.  1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urge...» citeste mai departe aici

  • Elemente noi pe care le va contine Bonul fiscal din 2018. Norme HG 804/2017

    • Noi elemente in bonul fiscal vor deveni obligatorii prin Hotararea nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, publicata in MOF nr. 907 din 20.11.2017.   HG 804/2017 – elemente bon fiscal:   a...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Angajatii din IT vor pastra facilitatea de impozit zero

    • Angajatii din domeniul IT vor avea din nou impozit zero, a anuntat recent Ana Birchall, deputat PSD. Este un domeniu care ajuta la dezvoltarea Romaniei, iar problema va fi reglementata printr-un ordin de ministru, a transmis Ana Birchall, intr-o emisiune a postului Digi 24. Cu toate acestea, facilitatea fusese eliminata din proiectul adoptat tot de catre Guvern.  "Eu stiu sigur - si in perioada imediat urmatoare o sa aiba o surpriza placuta - ca se rectifica acest lucru, d...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X