Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Primire facturi pentru servicii neefectuate: Cum trebuie sa procedam?

Data aparitiei: 01 Octombrie 2024
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Primire facturi pentru servicii neefectuate: Cum trebuie sa procedam?
facturi spv servicii neefectuatestornare facturadeducere tva

In contextul relatiilor comerciale, respectarea clauzelor contractuale este esentiala pentru buna desfasurare a activitatilor intre beneficiari si furnizori. In cazul in care un contract de prestari servicii este reziliat unilateral de catre beneficiar, iar furnizorul contesta aceasta reziliere, situatia devine problematica din punct de vedere juridic si contabil. 

Primire facturi pentru servicii neefectuate: studiu de caz

Intrebare: "Societatea comerciala A (Beneficiar) reziliaza unilateral un contract de prestari servicii pe motiv de nerespectare a clauzelor contractuale si notifica Furnizorul in acest sens. Totusi, acesta considera abuziva rezilierea, comunicand in scris ca nu este de acord si ca va emite facturi lunar, conform contractului. Acest lucru s-a si intamplat in urmatoarele luni; mai mult, a emis si facturi pentru ore suplimentare, fara a transmite un raport de activitate sau modul in care s-au calculat aceste ore suplimentare.

Cum trebuie inregistrate aceste facturi in contabilitatea Beneficiarului (rog si monografie contabila), avand in vedere ca serviciile facturate nu au fost prestate? Mentionez ca facturile au fost transmise prin RO e-Factura, iar pentru fiecare s-a transmis un mesaj in SPV, cat si catre Prestator, cu privire la refuzul la plata si solicitarea stornarii acestora. Niciuna dintre parti nu a deschis actiune judecatoreasca pentru solutionarea litigiului."

Raspuns: La pct. 449 din Reglementarile contabile se precizeaza ca cheltuielile entitatii reprezinta valorile platite sau de platit pentru:
- consumuri de stocuri si servicii prestate, de care beneficiaza entitatea;
- cheltuieli cu personalul;
- executarea unor obligatii legale sau contractuale etc.

Asadar, pentru inregistrarea in cheltuieli acestea trebuie sa fie prestate.

Pana la clarificarea situatiei, va recomand sa inregistrati facturile ca si avansuri si sa nu va deduceti TVA, intrucat este posibil ca acest client sa storneze facturile, avand in vedere atat solicitarea prin SPV, cat si instiintarea transmisa de dvs., sau sa va actioneze in instanta pentru neplata.

Notele contabile sunt urmatoarele:


% = 401. Furnizori
4092. Furnizori - debitori pentru prestari de servicii
4428 TVA neexigibila

Sau se poate lua decizia sa nu fie inregistrate in evidenta contabila, avand in vedere mesajele dvs. de refuz transmise prin SPV si nedetinerea unor documente justificative din care sa reiasa prestarea serviciilor respective.

Foto: pixabay.com






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X