Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Split TVA, sau masura care va da peste cap mediul privat. Cum pot contabilii sa reduca efectele negative

split tvaplata defalcata a tvasplit tva sanctiuni

Este subiectul cel mai disputat din ultimul timp. Si este cat se poate de firesc sa fie asa, pentru ca va schimba pur si simplu modul de efectuare a platilor in relatiile comerciale. Desigur, vorbim despre split TVA

Sistemul de plata defalcata a TVA se va aplica obligatoriu incepand cu 1 ianuarie 2018. Ordonanta 23/2017 a fost aprobata de Guvern pe 30 august, iar firmele trebuie sa se conformeze.

Stim deja ca split TVA obliga companiile sa isi deschida cate un cont suplimentar in care sa incaseze TVA-ul aferent facturilor platite de clienti. Tot de acolo vor plati la randul lor TVA-ul aferent facturilor de la furnizori sau TVA-ul catre buget. 

Insa despre dficultatile pe care le va creea acest sistem, se gasesc mult prea putine informatii. Si-atunci, cum sa ne lamurim despre cum il vom utilliza? Mai mult, cine ar trebui sa ne clarifice informatii importante despre contraventii si alte sanctiuni la care suntem pasibili, daca nu respectam mecanismul?

Nu ramane decat ca fiecare dintre noi sa se informeze cum poate. Noi am scapat repede de aceasta grija si ne-am gandit sa va impartasim cum am reusit. Am folosit lucrarea Split TVA – ghid de aplicare corecta (gasiti detalii complete aici >>)

Nu doar ca explica in detaliu noul mecanism, dar semnaleaza si problemele concrete pe care le creeaza plata defalcata a TVA. Si din cate am aflat, nu sunt deloc putine!

Asigurati-va ca tineti corect evidentele cerute de ordonanta, sa respectati termenele de virare in contul de TVA in cazul incasarilor in numerar, astfel incat sa evitati amenzi care va pot destabiliza afacerea.

Poate cel mai util capitol din lucrare este cel legat de contraventii si alte sanctiuni. De exemplu, stiati ca veti plati o amenda egala cu 50% (!) din suma reprezentand TVA platita eronat in alt cont decat contul de TVA al furnizorului/ prestatorului? Va dati seama cat de mare este amenda daca platiti eronat TVA, sa presupunem, in suma 100.000 lei?

Mai mult, platiti pana la 4.000 de lei (!) amenda daca nu comunicati contul de TVA furnizorilor/ prestatorilor si beneficiarilor. (...detalii aici >>)

Totusi, ca sa continuam intr-o nota mai optimista, lucrarea enumera si facilitatile importante de care beneficiaza cei care opteaza sa aplice noul sistem de plata al TVA de la 1 octombrie 2017. Foarte pe scurt, este vorba despre:

  • reducerea cu 5% a impozitului pe profit/pe veniturile microintreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2017;
  • anularea penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv (...detalii aici >>)

     

Gasiti explicatii complete si despre conditii trebuie sa le indeplineasca firmele care aplica optional sistemul de plata defalcata, pentru a beneficia de aceste facilitati.

Split TVA este subiectul care merita sa ii acordati toata atentia. Iar lucrarea Split TVA – ghid de aplicare corecta va scapa de mult timp pierdut inutil in cautarea unor informatii corecte si complete.

Este mai bine sa va luati masuri de precautie, decat sa pierdeti bani!

Aflati aici detalii complete despre Split TVA – ghid de aplicare corecta >>

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Septembrie 2017


Votati articolul "Split TVA, sau masura care va da peste cap mediul privat. Cum pot contabilii sa reduca efectele negative":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Incasare sume de la furnizori, inregistrari contabile!

Intrebare: Buna ziua, societate cu sediul in Romania, a achizitionat in luna martie un calculator in valoare de 2666 lei pe care i-a si platit in aceeasi luna. Ulterior, in luna aprilie, s-a constatat ca valoarea calculatorului e gresita, iar furnizorul ne-a inapoiat prin banca suma de 650 lei. Care este inregistrarea contabila corecta ?



Raspuns: Inregistrarea incasarii se face pe furnizor cu valoare in rosu.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI