Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

MODIFICARE TVA. Transforma in oportunitati schimbarile de pe tot parcursul anului

MODIFICARE TVA. Transforma in oportunitati schimbarile de pe tot parcursul anului
tvatva redusmodificari legislative 2018modificare tvaconsiliereconsultanta tva

Schimbari importante se petrec de la luna la luna in ceea ce priveste TVA-ul. Abia a inceput luna octombrie, ca s-a mai anuntat o schimbare de la 1 noiembrie. Nu este usor sa faci fata tuturor problemelor legate de TVA, insa situatia in care te afli se poate imbunatati radical si extrem de rapid. ...afla aici solutia folosita deja de specialisti renumiti >>

Mai intai, sa ne concentram asupra ultimei modificari in ceea ce priveste TVA-ul:

TVA-ul pentru turism si activitati conexe se reduce la 5%, de la 9%, incepand cu 1 noiembrie.

Se extinde aplicarea cotei reduse de TVA de 5%, de la 9%, in prezent, pentru:
- cazarea in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping;
- serviciile de restaurant si de catering, cu exceptia bauturilor alcoolice, altele decat berea;
- dreptul de utilizare a facilitatilor sportive, in scopul practicarii sportului si educatiei fizice, altele decat cele scutite deja;
- serviciile constand in permiterea accesului in parcuri de distractii si in parcuri recreative.

"Masura are in vedere stimularea turismului in Romania, reducerea evaziunii fiscale, cresterea consumului intern si stimularea cresterii economice”, sustin reprezentantii Finantelor.

Apoi urmeaza intrebarea: exista cineva sau ceva care poate sa faca ordine in multitudinea de ordonante de urgenta sau hotarari de Guvern in domeniul TVA, fiscalitate si contabilitate? 

Din fericire, raspunsul este DA!

Va prezentam cel mai bun produs editorial pe probleme de TVA - Consilier TVA. Proceduri, controale, operatiuni! ….click aici pentru detalii complete >>


Rezolva absolut toate problemele pe care le creeaza TVA!

Aflati din consilier ultimele informatii din domeniu privind:

 Majorarea cotei TVA; ...detalii aici >>
 Modificarea normelor de aplicare a TVA;
 Livrarea intracomunitara;
 Garantiile in constructii;
 Alternative pentru solutionarea litigiilor cu bunuri defecte;
 Jurisprudenta nationala si europeana; ..detalii aici >>
 TVA "split" sau plata defalcata a TVA;
 Operatiuni intracomunitare cu bunuri si servicii.

Mai exact, raspunde la intrebari precum:

Intrebare: "In cazul achizitionarii unui autoturism la o societate comerciala microintreprindere pentru folosinta mixta, se poate deduce TVA-ul 50%?"
 
Intrebare: "Firma neplatitoare de TVA, dar inregistrata ca platitoare de TVA pentru operatiuni intracomunitare achizitioneaza servicii din UE si nu a comunicat codul de TVA. Factura este cu TVA-ul tarii respective si nu mai poate fi modificata. Se datoreaza TVA si in Romania, aplicata la valoarea totala a facturii? Trebuie declarata operatiunea in decontul 301 si in declaratia 390?" 
 
Intrebare: "O societate aflata in lichidare voluntara, cu cod de TVA anulat, detine un teren construibil (pe teren nu exista constructii ridicate) care a fost achizitionat de la o persoana fizica. La transferul terenului catre asociati (persoane fizice) cu ocazia lichidarii societatii, se colecteaza TVA?

Sunt sute de astfel de situatii generate de legislatia TVA. In paginile Consilier TVA gasiti toate raspunsurile dorite! ...abonati-va acum la Consilier >>


Beneficiati de 8 servicii de TOP intr-un singur abonament:
 

  •   Lucrarea de baza (peste 850 de pagini, format A4) - acopera absolut orice operatiune din sfera de aplicare a TVA

Informatie structurata dupa modelul: legislatie comentata si explicata, cu atentionari si recomandari - caz practic - exceptie de la regula;
Armonizarea legislatiei referitoare la TVA din Romania cu legislatia aplicabila in Comunitatea Europeana;

  •   Actualizarea lunara a informatiei, la inceputul fiecarei luni (se trimite prin Posta, in format tiparit)

 
Reglementarile aplicabile in perioada respectiva, insotite de explicatiile expertilor in domeniul TVA;
Conexiunea dintre actele normative, alaturi de cele mai semnificative studii de caz;
Exemple de calcul, monografii contabile, documente care stau la baza operatiunilor economice (facturi, autofacturi, note de credit, note de debit, etc.)

  •   Consultanta sustinuta de Departamentul de asistenta fiscala, Divizia Fiscalitate-Contabilitate

Electronica, prin e-mail, cu raspuns garantat in maximum 72 de ore; 
1. 14 intrebari la adresa de e-mail consilier@rs.ro;
2. Echipa de 37 de specialisti cu experienta vasta in practica fiscal-contabila;

Telefonica, cu raspuns pe loc, la orice speta fiscal-contabila. 
    Miercuri, intre 17:15-19:15;

  •   Colectia de spete din domeniul TVA

Peste 150 de spete cu grad ridicat de complexitate, pe domenii cheie din TVA, precum: achizitii intracomunitare, ajustare TVA, regimuri de taxare, raportare fiscala, masuri de simplificare etc. intalnite in practica de zi cu zi;
Online, cu frecventa bilunara.

  •   Tax Alert - newsletter electronic cu cele mai controversate studii de caz fiscal-contabile, cu aparitie zilnica. In editia de luni veti primi permanent studii de caz din domeniul TVA. 
     
  •   InfoLex - va expediem, la cerere, orice act legislativ din domeniul fiscal-contabil. 
     
  •   www.rspro.ro - platforma online cu acces instant la continutul lucrarii si actualizarile lunare. 
     
  • Acces la un webinar pe un subiect fiscal-contabil foarte important.


Toate aceste servicii va aduc cu un pas mai aproape de succes si va indeparteaza de penalitati, amenzi si descurajare.  

Nu uitati! Fiscul anunta mari controale in perioada octombrie - decembrie 2018!
Pe baza analizei de risc, de data aceasta vor fi controlate firmele care platesc impozit pe profit si TVA.

Cititi aici ce urmareste Fiscul in inspectie >>

Aflati instantaneu obligatia fiscala care va revine in materie de TVA, simplu si rapid. Folositi singura sursa de informatii completa si competenta!

...click aici pentru detalii si pentru abonare la Consilier TVA >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvatva redusmodificari legislative 2018modificare tvaconsiliereconsultanta tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Octombrie 2018


Votati articolul "MODIFICARE TVA. Transforma in oportunitati schimbarile de pe tot parcursul anului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Intrebare: Buna ziua !

Astazi, toti salariatii am avut sedinta cu Sindicatul.

S-a discutat faptul ca:
- unii din salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee,
iar altii pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
din Legea nr.153 /2017 - LEGE-CADRU nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice.
Institutia noastra publica este un muzeu judetean
aflat in subordinea Consiliului Judetean.
Toti salariatii suntem personal contractual.
Colegul contabil sef ne-a spus ca ne incadram
la Grila de salarizare - alte Muzee sau alte Biblioteci.

Insa, problemele ridicate au fost:
- unii dintre salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee
si nici pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
Este vorba despre secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
S-a discutat ca acesti salariati fac parte din familia ocupationala Administratie
si ca trebuie sa se aplice aceeasi metoda de reincadrare si de calcul salarii
ca si pentru salariatii din Consiliul Judetean,
pentru ca nu exista aceste functii la alte institutii similare aflate din subordinea Consiliului Judetean.
In schimb, Consiliul Judetean a trimis o Adresa institutiei noastre
in care se spune ca acesti salariati nu fac parte din familia ocupationala Administratie.
De aceea, la reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017, s-au dat la toti salariatii doar Instiintari
ca vor fi reincadrati, dar
toti salariatii au ramas cu aceleasi salarii mici, pe care le-au avut inainte de data de 01.01.2017.

Acum, Sindicatul ( liderul de Sindicat ales de salariati )
a spus ca:
- va trebui sa se ceara in scris conducerii ca
sa se faca corect reincadrarea, retroactiva
pentru acesti salariati care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
Astfel, acestor salariati trebuia ca din 01.07.2017
sa li se majoreze salariile,
la fel cum s-a procedat pentru salariatii din Consiliul Judetean.
- trebuia sa se emita Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte
- fiind un drept prevazut de Legea salarizarii nr.153 /2017,
conducerea institutiei trebuia sa faca reincadrarea corecta, de la sine,
nu sa fie ceruta de salariati
- acum, conducerea trebuie sa le plateasca diferente de bani
salariatilor care fac parte din familia ocupationala Administratie.
- daca va refuza conducerea institutiei sa faca reincadrarea dupa cum se solicita,
atunci va trebui ca salariatii sa dea in judecata institutia.

Va rog sa ma lamuriti asupra urmatoarelor probleme pe care le pun:
- Prin Hotarare, Consiliul Judetean a aprobat doar Statul de fuctii si Organigrama institutiei noastre.
Consiliul Judetean trebuia sa aprobe si reincadrarea facuta
pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori ?
- acum se mai poate face reincadrarea retroactiva, corecta ?
- daca nu era sau nu are buget, institutia trebuia sa faca reincadrarea ? si
sa majoreze salariile pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie ?
- acum, se mai poate face reincadrarea, retroactiva si
sa se plateasca diferentele de bani odata ce suntem in acelasi an bugetar 2017?
si daca institutia are buget ?
- reincadrarea se va face doar pentru salariatii care vor cere acest lucru ?
pentru ca unii salariati nu au curaj sa ceara in scris sa li se faca reincadrarea corecta ?.
- ce acte ar trebui sa se faca ? Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte ? Acte aditionale la Contractele de munca pentru fiecare salariat in parte ?





Raspuns: Conducerea institutiei trebuie sa initieze negocierea, care poate fi finalizata cu contactul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Octombrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI