Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Sinteza Contabilul.ro: Ordonanta Split TVA si facilitati, datorii PFA si inspectia fiscala

OG 23/2017inspectia fiscalaplata defalcata tvaamenzi split tva 2017noul cont de tva

Revenim cu o noua sinteza Contabilul.ro a celor mai importante noutati din ultima jumatate a lunii august, de la introducerea sistemului de plata defalcata a TVA/split TVA si a facilitatilor aferente, pana la noul sistem de recuperare a datoriilor acumulate de PFA si modificarile privind inspectia fiscala si controlul inopinat. 


A fost publicata OG 23/2017 privind plata defalcata a TVA sau split TVA

Ordonanta 23/2017 privind plata defalcata a TVA sau split TVA a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 706/31.VIII.2017. 

Noua ordonanta pentru Split TVA - OG 23/2017 privind plata defalcata a TVA - precizeaza ca persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA pentru incasarea si plata TVA. Institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont pentru incasarea TVA. Conturile de TVA se deschid in lei si, dupa caz, in valuta. 

Cine aplica plata defalcata a TVA sau split TVA?

Click aici pentru informatii Split TVA!

Plata defalcata a TVA se aplica pentru toate livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile din punctul de vedere al TVA conform prevederilor Codului fiscal, pentru care locul, conform prevederilor art. 275 sau art. 278 din Codul fiscal se considera a fi in Romania, efectuate de persoanele prevazute mai sus. 

Continuarea aici >>>

 

Facilitati pentru firmele care opteaza pentru split TVA de la 1 octombrie

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Potrivit anuntului facut de ministrul finantelor in cadrul sedintei de guvern de miercuri, sistemul de plata defalcata a TVA se va aplica obligatoriu incepand cu 1 ianuarie 2018.

Cu toate acestea, exista si posibilitatea ca firmele sa opteze pentru acest sistem de la 1 octombrie anul acesta, beneficiind astfel de anumite facilitati fiscale. 

Prin urmare, companiile care opteaza pentru introducerea anticipata a platii defalcate a TVA vor beneficia de o reducere la impozitul pe profit de 5 procente. 

In plus, firmele care nu au obligatiile fiscale la zi vor beneficia de scutirea de penalitati daca achita TVA-ul datorat. 

Conform Ministerului de Finante, sustin ca mecanismul split-TVA va aduce in plus la buget 6 miliarde de lei in perioada 2018-2020, deci 2 miliarde de lei anual.

Firmele vor avea deschis gratuit un cont de TVA in lei, la trezorerie incepand de la 1 ianuarie 2018, in baza mecanismului "split TVA", au anuntat miercurea trecuta reprezentantii Ministerului Finantelor.

Continuarea aici >>>

 


Chiar daca va radiati PFA-ul, nu scapati de datorii!

Odata cu proiectul pentru modificarea Codului de Procedura fiscala, propus de Ministerul de Finante, sunt emise si propuneri noi privind datoriile acumulate de o persoana fizica autorizata (P.F.A.).


In concret, aceste prevederi propun ca inclusiv in cazul in care persoana fizica autorizata in cauza isi inchide PFA-ul, aceasta nu va scapa de datoriile acumulate la buget. Acestea trec in sarcina persoanei fizice care a avut PFA-ul si aceasta va putea fi urmarita in conformitate cu legislatia si, dupa caz, executata silit. 

Masura vine in contextul in care, spun unele surse, cele mai multe decizii date de instanta in ce priveste recuperarea datoriilor in situatii similare sunt in favoarea fostelor PFA-uri. 

Continuarea aici >>>

 


Inspectia fiscala si controlul inopinat vor putea fi derulate concomitent la firme

Ministerul de Finante a publicat un nou proiect de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Daca in prezent legislatia nu permite derularea a doua astfel de controale in acelasi timp, conform noilor modificari, actualmente in dezbatere publica, inspectiile se vor putea aplica in mod concomitent, in anumite conditii, dupa cum veti vedea mai jos. 

Chiar daca proiectul aminteste ca, in principiu, se pastreaza reglementarile conform carora nu este permisa suprapunerea inspectiei fiscale cu derularea controlului inopinat, noile propuneri introduc si o exceptie pentru aceste situatii. 

In Nota de fundamentare se aminteste faptul ca, in acest moment, "pe perioada derularii unei inspectii fiscale nu se poate derula concomitent si un control inopinat pentru aceleasi operatiuni si obligatii supuse inspectiei fiscale potrivit avizului de inspectie fiscala. Cu toate acestea, pot fi situatii in care in alte proceduri (de exemplu, inspectie fiscala la alti contribuabili) sa se puna problema efectuarii unor constatari necesare finalizarii procedurii respective, constatari care pot fi efectuate prin procedura controlului inopinat (de exemplu, efectuarea unui control incrucisat)".

Continuarea aici >>>

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OG 23/2017inspectia fiscalaplata defalcata tvaamenzi split tva 2017noul cont de tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Septembrie 2017


Votati articolul "Sinteza Contabilul.ro: Ordonanta Split TVA si facilitati, datorii PFA si inspectia fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

FOND REZERVA SALARII

Intrebare: Suntem un IMM cu 5 angajati si datorita mersului actual al economiei, critic si sporadic, precum si specificului activitatii noastre cod CAEN 1623 - productie nu avem incasari constante lunare.
In unele luni nu avem deloc, iar in alta luna se incaseaza pentru mai multe luni.

In prezent trebuie sa depunem declaratii lunare, DAR daca pastram in acel moment o rezerva care o dorim pentru salarii aceasta este impozitata cu 16%profit.

La 5000lei, cat ar fi fondul de rezerva salarii pentru 1 luna, impozitul este 800lei. Deci practic ar trebui sa dau afara 1 om in momentul constituirii acestei rezerve.
Daca am dori sa constituim o rezerva pentru 3 luni ar trebui sa-i dau si ne dam afara pe toti, desi noi am avea de lucru in atelier.

Suntem in finalizarea negocierilor pentru un contract extern si dorim sa mai angajam 4-5 muncitori, DAR chiar daca incasam o comanda, in prezent nu avem un fond de rezerva sa putem garanta stabilitatea unui singur salar nici macar pentru 3 luni, ce sa mai vorbim pentru 6 luni.

Aceiasi problema se ridica si pentru constituirea unui fond de rezerva pentru cheltuieli curente lunare.

Practic suntem fortati sa ne cheltuim banii pe materiale si investitii care nu le putem materializa si finaliza din cauza imposibilitatii platii fortei de lucru si cheltuielilor curente din surse proprii.

1. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva salariiin functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora in momentul in care se incaseaza o plata/contract si sa nu fie impozitat fiind considerat profit la declararea rezervei, tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru salarii care sunt cheltuieli necesare si implicite si programate,

2. Va rog sa ne precizati daca se poate, cum, cat, ce si pe ce baza legala se poate constitui un fond de rezerva cheltuieli curente curent, apa, taxe, serviciul contabil, etc in functie de incasarile pe care le avem la momentul acestora si tinand cont ca acesta va fi folosit doar pentru aceste lucruri si automat se constituie in cheltuieli necesare si implicite, sa nu fie dublu impozitat, fiind considerat profit in prealabil.

Pentru a putea sa ne dezvoltam si sa intarim economia nationala, astfel de fonduri de rezerva ar trebui sa fie posibile implicite prin lege, sa fie usor de constuit si utilizat INCLUSIV pentru si de catre societatile private, mici sau mari.

Mai mult orice tara civilizata practica si promoveaza acest tip de fonduri, fiind un mijloc legal si fara costuri pentru a-si proteja propria economie de colaps, chiar de a o debloca si impulsiona pozitiv si a da posibilitatea propriilor intreprinzatori sa existe si sa se dezvolte din propriile resurse, astfel in practica reducand de fapt cheltuielile bugetului, practica muncii ocazionale, fluindizand si stabilizand propriile incasari la buget, etc., etc., etc.

Exemplu:
Data incasare comanda: 10.feb.2012
Termen de livrare: 10.mai.2012
Val. Incasare: 100000lei plata integral in avans

5 angajati x 1000 lei /luna = 5000lei x 3 luni = 15000lei

daca este considerat profit si nu cheltuiala implicitat si necesara ptr 15000lei se va plati un impozit de 2400lei salariul a 2,4 oameni pe 1 luna

Problema reprezinta impozitul de 2400 lei. Cum il evit pentru a putea plati cei 2,4 oameni ?
Ce solutii se pot adopta pentru a-mi preplanifica un buget la momentul incasarii in functie de cheltuielile si costurile previzionate/programate, iar cheltuielile programate pe 3 luni sa nu fie impozitate?

Problema majora se pune pentru cheltuielile cu salariile si cheltuielile curente

Multumesc

Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/topicID_269089/fond-rezerva-salarii.html#ixzz1libU7bci

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Dar ce se intampla daca clientul plateste totul in avans, iar termenul de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016