Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Criterii pentru evaluarea riscului fiscal la inregistrarea in scopuri de TVA

criterii risc fiscalinregistrarea in scopuri de tvariscul fiscalsediul social

Incepand cu 1octombrie 2017inregistrarea in scopuri de TVA se face in functie de riscul fiscal, conform procedurii aprobata prin OANAF 2856/2017. In cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, evaluarea riscului fiscal se face pe baza urmatoarelor criterii:

La evaluarea riscului fiscal se vor avea in vedere urmatoarele aspecte legate de sediul social al persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA:

  • sediul social este stabilit la sediul profesional al avocatului si este utilizat in cadrul unui contract de asistenta juridica, iar persoana impozabila analizata nu detine sediu/sedii secundare.
  • sediul social este stabilit la sediul unei persoane fizice care desfasoara profesii liberale (exclusiv avocat), unei persoane fizice autorizate (PFA), unei intreprinderi individuale (II), unei intreprinderi familiale (IF), unei persoane juridice, precum si la proprietatea unei persoane fizice si este utilizat in cadrul unui contract de comodat/inchiriere/subinchiriere pe o perioada mai mica sau egala cu 1 an si persoana impozabila analizata:
  • nu detine sediu/sedii secundare.
  • detine sediu/sedii secundare in cadrul unor contracte de comodat/inchiriere/subinchiriere pe o perioada mai mica sau egala cu 1 an.
  • detine sediu/sedii secundare in cadrul unor contracte de comodat/inchiriere/subinchiriere pe o perioada mai mare de 1 an.

La evaluarea riscului fiscal se va avea in vedere daca cel putin unul dintre asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile analizate detine sau a detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular PFA sau II /membru in cadrul unei intreprinderi familiale (IF) la cel putin o persoana impozabila la care a fost declansata procedura insolventei/falimentului in ultimii 5 ani fiscali incheiati si persoana impozabila inregistreaza obligatii fiscale principale restante.

Pentru analiza se vor avea in vedere asociatii/actionarii -persoane fizice si juridice, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990 a caror cota de participare la capitalul social este ≥ 25%, cu exceptia societatilor la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale detin participatii.

Constituie risc fiscal situatia in care cel putin unul dintre asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile analizate detine calitatea de actionar/asociat/administrator/titular al unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv al unei intreprinderi individuale (II)/membru in cadrul unei intreprinderi familiale (IF):

- la cel putin o persoana impozabila declarata inactiva fiscal in ultimii 5 ani fiscali incheiati, fara a fi reactivate;
- la cel putin 3 persoane impozabile declarate inactive fiscal in ultimii 5 ani fiscali incheiati.
- la cel putin doua persoane impozabile la care a expirat termenul legal de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului fara ca acestea sa fie reactivate.


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii



Reprezinta un risc fiscal daca cel putin unul dintre asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile analizate detine sau a detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular PFA sau II /membru membru in cadrul unei intreprinderi familiale (IF) la cel putin o persoana impozabila la care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. c)-e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in ultimii 5 ani fiscali incheiati.
Un alt criteriu vizeaza obligatiile fiscale restante, respectiv daca suma totala a obligatiilor fiscale principale restante inregistrate de persoanele impozabile la care asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile analizate detin sau au detinut in ultimii 5 ani fiscali incheiati calitatea de actionar/asociat/administrator/titular PFA/II /membru IF si de asociatii (persoane juridice) si/sau administratorii (persoane juridice) persoanei impozabile analizate este mai mare sau egala cu 50.000 lei.

Constituie risc fiscal daca cel putin unul dintre asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile analizate si/sau cel putin una dintre persoanele impozabile la care acestia detin sau au detinut calitatea de actionar/asociat/administrator/titular PFA-II /membru IF au inscrise in prezent in cazierul fiscal:

- fapte de natura contraventiilor prevazute in Hotararea Guvernului nr. 1.000/2015 privind faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al contribuabililor, potrivit legislatiei in vigoare.

- infractiuni si/sau fapte prevazute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015.

Criterii pe baza rezidentei fiscala, veniturilor, conturilor bancare si activitatii desfasurate

Constituie criterii de risc urmatoarele situatii:

  • administratorii (persoane fizice rezidente) persoanei impozabile analizate nu au obtinut venituri in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune cererea de inregistrare in scopuri de TVA, respectiv in anul fiscal precedent, dupa caz.
  • administratorii (persoane fizice rezidente) persoanei impozabile analizate au obtinut, in ultimele 12 luni anterioare solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA, venituri exclusiv salariale preponderent ca valoare, din ocupatii corespunzatoare grupei majore 9 (conform COR ISCO08) – muncitori necalificati.
  • cel putin unul dintre administratorii (persoana fizica) persoanei impozabile analizate este cetatean strain care nu detine rezidenta fiscala in Romania si capitalul social al persoanei impozabile analizate este sub 45.000 lei.

Persoana impozabila analizata nu detine cont bancar (altele decat cele dedicate incasarii si platii TVA) sau cel putin una dintre persoanele imputernicite de persoana impozabila analizata pentru a desfasura operatiuni pe conturile bancare ale acesteia nu au calitatea de administrator/asociat/salariat.

Constituie criterii de risc fiscal situatiile in care persoana impozabila analizata:

  • nu desfasoara activitati economice in spatiul destinat sediului social si/sau sediilor secundare si nici in afara acestora.
  • desfasoara exclusiv activitati economice in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru).
  • nu are desemnata o persoana care sa conduca compartimentul de contabilitate sau are desemnata o persoana care nu indeplineste prevederile art. 10 alin. (2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, in cazul in care contabilitatea este organizata si condusa in compartimente distincte, inclusiv situatia in care persoana impozabila analizata nu are incheiate contracte de prestari de servicii cu persoane fizice/juridice membre active CECCAR, in cazul in care contabilitatea este organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii.
  • nu are incheiate contracte individuale de munca la data efectuarii analizei.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Octombrie 2017


Votati articolul "Criterii pentru evaluarea riscului fiscal la inregistrarea in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 1.5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Intrebare

Intrebare: Buna seara, am o firma de instalatii si constructi si de 2 ani nu am mai avut rulaj pe ea.In ianuarie am primit un aviz de inspectie fiscala, ulterior am fost anuntata ca este vorba de marfa cumparata din Olanda si adica flori.Inca asteptam raspunsul din Olanda in legatura cu facturile si sumele.Intrebarea mea este:cum pot eu demonstra ca eu nu am nici o legatura si ce mi se poate mie intampla.

Raspuns: Buna seara!A venit un rezultat din Olanda pe o firma sunt facturi de 50000 E..SI mai sunt pe o alta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X