Am discutat, asadar, saptamana aceasta despre reincadrarea fiscala a diurnelor si am prezentat conform procedurii cele doua situatii pe care contabilii trebuie sa le aiba in vedere. In contextul amnistiei fiscale din Legea nr.72/2022, pentru diurnele recalificate in venituri salariale in anii anteriori de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), s-a stabilit ca asemenea reincadrari sunt posibile numai in baza unei colaborari cu personalul de control din cadrul inspectoratelor teritoriale de munca (ITM-uri).
Cele doua situatii in care se poate ajunge la o reincadrare a diurnelor pot fi consultate AICI >>
Am mai avut in vedere si scutirea de impozit pe venit pentru programatori, cu explicatii oferite de consultantul Ionut Jinga. Noutatea adusa de actul normativ consta in faptul ca se specifica in mod expres obiectul de activitate al postului ocupat de salariat, evidentiat in organigrama angajatorului, astfel incat acesta sa beneficieze de facilitatea fiscala, si anume: tehnologia informatiei si a comunicatiilor, inteligenta artificiala si tehnologii digitale emergente, administrare fiscala in format electronic, baze de date, servicii de e-guvernare si transformare digitala.
Gasiti AICI mai multe informatii despre scutirea de impozit pe venit pentru programatori >>
De asemenea, v-am oferit o analiza care trateaza avansurile de trezorerie acordate actionarilor si administratorilor. Riscul fiscal legat de avansurile de trezorerie acordate actionarilor sau administratorilor unei companii, care raman nejustificate la finalul unei perioade fiscale sau la finalul anului financiar, este unul cu probabilitate ridicata.
Expertul contabil Vera Constantin atrage atentia ca in astfel de situatii inspectorii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pot considera aceste avansuri drept dividende sau remuneratii, ceea ce poate duce la impuneri suplimentare, inclusiv impozit pe venit si contributii sociale.
Mai multe despre acest subiect puteti citi AICI >>
Am mai discutat si depre cheltuielile care se pot deconta pe firma pentru administrator. Remuneratia administratorului precum si beneficiile acordate acestuia se stabilesc de adunarea generala a asociatilor fara limite legale. Asadar, daca AGA hotaraste administratorul poate beneficia de decontarea chiriei precum si de orice alt beneficiu.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Continuarea articolului AICI >>
Procedura de evidentiere a bacsisului pe documentele fiscale emise de societate este un alt subiect care a atras atentia cititorilor nostri. Potrivit Legii Nr. 376/2022 din 23 decembrie 2022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (Monitorul Oficial nr. 1255 din 27 decembrie 2022), operatorii economici care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN: 5610 - Restaurante, respectiv 5630 - Baruri si alte activitati de servire a bauturilor, au obligatia de a evidentia separat pe documentele fiscale emise catre clienti (bonuri fiscale si/sau facturi) bacsisul.
Procedura de evidentiere a bacsisului pe documentele fiscale emise de societate poate fi consultata AICI >>
Foto: unsplash.com