Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Proiect: Structura organizatorica si numarul de posturi ale Autoritatii pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar

auditul statutarprofesia contabilasituatii financiare anualeLegea nr. 162/2017

Proiectul de Hotarare privind structura organizatorica si numarul de posturi ale Autoritatii pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar infiintata prin reorganizarea Consiliului pentru Supravegherea in Interes Public a Profesiei Contabile si pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice a fost publicat in data de 18.10.2017  

Urmare intrarii in vigoare a Legii nr. 162/2017 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, se infiinteaza Autoritatea pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar, denumita in continuare ASPAAS, prin reorganizarea Consiliului pentru Supravegherea in Interes Public a Profesiei Contabile, care isi inceteaza existenta.

Consiliul pentru Supravegherea in Interes Public a Profesiei Contabile a fiintat si si-a exercitat atributiile in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si supravegherea in interes public a profesiei contabile, aprobata cu modificari prin Legea nr. 278/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, act normativ care a fost abrogat prin Legea nr. 162/2017.

Potrivit legii de infiintare, ASPAAS este autoritatea competenta in domeniul supravegherii in interes public a auditului statutar, potrivit principiilor cuprinse in Directiva 2006/43/CE. 

ASPAAS este institutie publica, cu personalitate juridica si  functioneaza in subordinea Ministerului Finantelor Publice.

ASPAAS isi desfasoara activitatea potrivit legii de infiintare, hotararii Guvernului prevazute la art. 81 alin. (1) din lege si Regulamentului de organizare si functionare a ASPAAS, aprobat de ministrul finantelor publice.

Conform art. 81 alin. (1) din Legea nr. 162/2017, structura organizatorica si numarul de posturi ale ASPAAS se aproba prin hotarare a Guvernului, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a legii mentionate.

Proiectul de hotarare a Guvernului contine prevederi referitoare la structura organizatorica si numarul de posturi ale ASPAAS, respectiv aspecte privind modul de reorganizare a Consiliului pentru Supravegherea in Interes Public a Profesiei Contabile, personalul si conducerea ASPAAS.

Pentru a asigura continuitatea activitatii desfasurate de entitatea care isi inceteaza existenta, proiectul contine, de asemenea, aspecte privind preluarea, prin protocol de predare-preluare, a patrimoniului si personalului de la Consiliul pentru Supravegherea in Interes Public a Profesiei Contabile.

De asemenea, avand in vedere ca ASPAAS functioneaza in subordinea Ministerului Finantelor Publice, prin prezentul proiect de act normativ sunt aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare.


Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii



Proiectul poate fi consultat AICI!

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
auditul statutarprofesia contabilasituatii financiare anualeLegea nr. 162/2017

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Octombrie 2017


Votati articolul "Proiect: Structura organizatorica si numarul de posturi ale Autoritatii pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Storno factura din feb 2010

Intrebare: In februarie 2010 s-a emis o factura vanzare de teren cu TVA 19%. In 2012 se constata ca s-a gresit suprafata trecuta in factura. Cum se poate regulariza aceasta factura? Prin stornarea facturii cu cota de 19% sau cu24%?

Raspuns: factura storno se emite cu 19% si se repune corect.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!