email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost publicat Ordinul nr. 105/2018! Vizeaza auditorii financiari si firmele de audit

A fost publicat Ordinul nr. 105/2018! Vizeaza auditorii financiari si firmele de audit
auditori financiarifirma auditmonitorul oficialregistrul public

Ordinul nr. 105/2018 a fost publicate in Monitorul Oficial nr. 801 din 19 septembrie 2018. Acesta face referire la aprobarea Normele privind inregistrarea auditorilor financiari si a firmelor de audit in Registrul public electronic al auditorilor financiari si firmelor de audit. La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, orice alte norme emise anterior avand acelasi obiect isi inceteaza aplicabilitatea, dupa cum este mentionat in Monitorul Oficial.

 

Cine se inregistreaza in Registrul public electronic?

- auditorii financiari care au fost autorizati in Romania de catre ASPAAS in condițiile art. 3, 13 si 66 din Legea nr. 162/2017 si s-au inscris ca membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, denumita in continuare CAFR;
 
-  firmele de audit care au fost autorizate in Romania de catre ASPAAS in condițiile art. 3 din Legea nr. 162/2017 si s-au inscris ca membri ai CAFR;
 
-  firmele de audit care sunt autorizate in alt stat membru de origine si sunt inregistrate la autoritatea competenta din statul membru de origine si carora le-a fost recunoscuta autorizarea -  auditorii si entitatile de audit din tari terte in conformitate cu art. 67 din Legea nr. 162/2017.
 
 
Ce mai trebuie retinut?
 
Auditorii financiari prevazuti la alin. (1) lit. a) se inregistreaza pe doua categorii, activi si nonactivi, in baza declaratiei pe propria raspundere.
 
Sunt auditori financiari nonactivi persoanele care, potrivit legii, sunt incompatibile cu exercitarea activitatii de audit financiar.
 
Auditorii financiari persoane fizice, care isi desfasoara activitatea in Romania in calitate de liber-profesionist, depun la ASPAAS certificatul de inregistrare fiscala, in copie certificata pentru conformitate cu originalul.
 
Fiecare auditor financiar si firma de audit se identifica in Registrul public electronic printr-un numar individual atribuit de ASPAAS.
 
Registrul public electronic este accesibil publicului pe pagina de internet a ASPAAS si contine informatiile referitoare la auditorii financiari si firmele de audit in conformitate cu art. 4 si 5, precum si adresa si datele de contact ale ASPAAS.
 
In cazuri temeinic justificate, la solicitarea persoanelor interesate, anumite informatii din Registrul public electronic nu sunt facute publice. Prin cazuri temeinic justificate se inteleg situatiile in care nepublicarea informatiilor in Registrul public electronic reduce o amenintare iminenta si semnificativa la adresa securitatii unei persoane.
 
 
ATENTIE!
 
- Registrul public electronic se actualizeaza lunar. 
 
- Exercitarea activitatii de audit financiar de catre persoane care au promovat examenul de competenta profesionala si care nu sunt inregistrate in Registrul public electronic constituie contraventie conform art. 44 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 162/2017.
 

 Inregistrarea auditorilor financiari 
 

(1) In Registrul public electronic se mentioneaza urmatoarele informatii privind auditorii financiari:
 
a) numele, adresa postala si cea de posta electronica, numarul individual de inregistrare atribuit de ASPAAS, precum si data obtinerii ultimei vize anuale de la ASPAAS pentru exercitarea activitatii de audit financiar;
 
b) numele, adresa postala si cea de posta electronica, adresa paginii de internet, daca este cazul, si numarul de inregistrare a firmelor de audit la care este angajat auditorul financiar sau cu care este asociat ca partener sau in vreun alt mod, daca este cazul;
 
c) informatii cu privire la toate celelalte inregistrari ca auditor financiar (autorizat si inscris intr-un registru public) la autoritatile competente ale altor state membre si/sau ale altor tari terte, inclusiv numele autoritatilor de inregistrare si, daca este cazul, numerele de inregistrare in evidentele acestora.
 
(2) Auditorii din tari terte, autorizati in conformitate cu art. 66 din Legea nr. 162/2017, sunt inregistrati in baza unui act care atesta ca solicitantii sunt inregistrati la autoritatea competenta din tara de origine. Acestia sunt evidentiati in Registrul public electronic, intr-o sectiune distincta, ca auditori din tari terte. Informatiile publicate sunt cele prevazute la alin. (1), in masura in care acestea sunt aplicabile.

 

 Inregistrarea firmelor de audit
 

(1) Pentru fiecare firma de audit, Registrul public electronic contine urmatoarele informatii:
 
a) denumirea, adresa postala si cea de posta electronica, numarul individual de inregistrare atribuit de ASPAAS, precum si data obtinerii ultimei vize anuale de la ASPAAS necesare exercitarii activitatii de audit;
 
b) forma juridica;
 
c) informatii de contact, respectiv adresa postala si de posta electronica a persoanei principale de contact si, acolo unde este cazul, adresa paginii de internet;
 
d) adresa postala si cea de posta electronica a fiecarui birou deschis in Romania;
 
e) numele si numarul de inregistrare ale tuturor auditorilor financiari angajati, asociati ca parteneri sau in alt mod cu firma de audit;
 
f) numele si adresele postale si de posta electronica profesionale ale tuturor actionarilor sau asociatilor;
 
g) numele si adresele postale si de posta electronica profesionale ale tuturor membrilor organului administrativ sau de conducere;
 
h) daca este cazul, apartenenta la o retea si o lista cu denumirea si adresele firmelor membre si afiliate sau o indicare a locului unde aceste informatii sunt disponibile public;
 
i) informatii cu privire la toate celelalte inregistrari ca firma de audit la autoritatile competente ale altor state membre si ca entitate de audit pe langa tari terte, inclusiv denumirea si adresa autoritatii de inregistrare si, dupa caz, numerele de inregistrare;
 
j) daca firma de audit este inregistrata in temeiul art. 4 alin. (3) din Legea nr. 162/2017, dupa caz.
 
(2) Entitatile de audit din tari terte sunt inregistrate in Registrul public electronic potrivit prevederilor art. 67 din Legea nr. 162/2017, in baza unui act care atesta ca solicitantii sunt inregistrati la autoritatea competenta din tara de origine. Acestea sunt evidentiate in Registrul public electronic intr-o sectiune distincta. Informatiile publicate sunt cele prevazute la alin. (1), in masura in care acestea sunt aplicabile.
 
DE RETINUT!
 
- In Registrul public electronic se efectueaza mentiunile privind suspendarea exercitarii activitatii, respectiv incetarea suspendarii exercitarii activitatii.
 
- In cazul in care apar modificari ale informatiilor cuprinse in Registrul public electronic, auditorii financiari si firmele de audit au obligatia notificarii ASPAAS in termen de 30 de zile de la aparitia acestora.

de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
auditori financiarifirma auditmonitorul oficialregistrul public


Data aparitiei: 20 Septembrie 2018

Votati articolul "A fost publicat Ordinul nr. 105/2018! Vizeaza auditorii financiari si firmele de audit":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X