Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Microintreprindere: ghid privind impozitarea si conditiile de trecere la microintreprindere

microintreprinderemicrointreprinderiregim microintreprinderemicrointreprindere 2017trecerea la microintreprinderi

Va oferim, prin cele ce urmeaza, o lista a unora dintre analizele detaliate privind microintreprinderile din Romania. Regasiti astfel noutatile din acest domeniu, cat si legislatia aferenta acestei categorii, cu modificarile ulterioare. 

 

Analiza zilei: Trecerea la microintreprinderi a persoanelor juridice cu venituri pana la 1.000.000 euro

Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost publicat un Proiect de ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Codului fiscal. 

Prin acest proiect sunt propuse modificari importante in ceea ce priveste sistemul de impunere al persoanelor juridice. 
Conform proiectului, incepand cu 01 ianuarie 2018 ar urma sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderilor toate persoanele juridice care la data de 31 decembrie 2017 indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 1.000.000 euro – la cursul de schimb valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile;
capitalul social al acestora este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; 
nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii. 
Vor face exceptie de la aceasta regula doar urmatoarele persoane juridice romane:

Fondul de garantare a depozitelor in sistemul bancar, constituit potrivit legii;
Fondul de compensare a investitorilor, infiintat potrivit legii;


Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii



Fondul de garantare a pensiilor private, infiintat potrivit legii;
Fondul de garantare a asiguratilor, constituit potrivit legii;
entitatea transparenta fiscal cu personalitate juridica.

Cititi mai multe aici >>


Impozit microintreprindere 2017, conditiile din Codul fiscal - Ghid complet

Incepand cu 2017, se aplica noi reglementari privind impozitul pe venitul microintreprinderilor. Modificarile sunt aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3 din 6 ianuarie 2017 (OUG 3/2017) pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (Monitorul Oficial nr. 16 din 6 ianuarie 2017).


Astfel, referitor la impozitul pe veniturile microintreprinderilor, retinem urmatoarele modificari importante:

• Se schimba plafonul pana la care o persoana juridica este considerata microintreprindere de la 100.000 euro la 500.000 euro.

 • Pentru anul 2017, persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc conditiile prevazute la art. 47 (venituri sub 500.000 euro) sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor incepand cu 1 februarie 2017. Modificarea sistemului de impunere se va comunica organelor fiscale pana la data 25 februarie, termen pana la care se va depune si declaratia privind impozitul pe profit datorat pentru profitul impozabil obtinut in perioada 1 - 31 ianuarie 2017.

 • Cotele de impozitare vor fi de: 1% pentru microintrerpinderile cu unul sau mai multi salariati si 3% pentru microintreprinderile fara salariati;

Solutia pentru microintreprinderile din Romania care isi doresc: Taxe mai mici, bani salvati si controale trecute cu succes - Totul despre microintreprinderi in 2017

In continuare, va prezentam principalele modificari din cuprinsul Codului fiscal -TITLUL III - Impozitul pe veniturile microintreprinderilor, asa cum sunt redate in lege:

ART. 47 - Definitia microintreprinderii

In sensul prezentului titlu, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:

Pct. c) modificat:

c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile;

Cititi continuarea aici!

 

Plafon majorat pentru scutirea de la plata TVA a intreprinderilor mici!

Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020.

Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale.

Articolul 2
Prezenta decizie produce efecte de la data notificarii acesteia.

Prezenta decizie se aplica de la 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020 sau pana la data intrarii in vigoare a unei directive de modificare a dispozitiilor articolelor 281-294 din Directiva 2006/112/CE, daca aceasta data este anterioara.

Click aici pentru DECIZIA DE PUNERE IN APLICARE (UE) 2017/1855 A CONSILIULUI din 10 octombrie 2017 de autorizare a Romaniei sa aplice o masura speciala de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata!

In completare, CECCAR informeaza asupra faptului ca, recent, Consiliul Uniunii Europene a adoptat Decizia prin care Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii. Potrivit articolului 1 al Deciziei, scutirea se acorda prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, potrivit caruia "Romania poate acorda o scutire de la plata taxei pe valoarea adaugata (TVA) persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 35.000 EUR, la cursul de schimb din ziua aderarii sale". 

Cititi continuarea aici!

 

Impozitul pe veniturile microintreprinderilor in 2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

Prin O.U.G. 3/2017 a fost majorat plafonul pentru veniturile obtinute de microintreprinderi de la 100.000 euro la 500.000 euro.


Pentru anul 2017 se aplica urmatoarele masuri:

I. Devin platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, incepand cu 01 ianuarie 2017, persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc urmatoarele conditii – prevazute la art. 47 din Codul fiscal in vigoare la data de 31 decembrie 2016:
1. a realizat venituri, altele decat cele obtinute din desfasurarea urmatoarelor activitati: activitati in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital (cu exceptia activitatilor de intermediere in aceste domenii), in domeniul jocurilor de noroc, activitati de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale.
2. a realizat venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale; Incadrarea in categoria veniturilor din consultanta si management se efectueaza prin analiza contractelor incheiate si a altor documente care justifica natura veniturilor.
3. a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 100.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile;
4. capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale;
5. nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii.

Cititi continuarea aici!

 

 

Optiunea microintreprinderilor pentru plata impozitului pe profit

Persoanele juridice romane care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 47 din Codul fiscal la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, acest sistem de impunere fiind obligatoriu, nu optional.


De asemenea, o persoana juridica romana care este nou-infiintata este obligata sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu primul an fiscal, daca la data inregistrarii in registrul comertului capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale si nu intentioneaza sa desfasoare activitatile exceptate, respectiv activitati in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital (cu exceptia activitatilor de intermediere in aceste domenii), in domeniul jocurilor de noroc, activitati de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale. 

Prin exceptie de la aceste reguli, Codul fiscal prevede posibilitatea persoanelor juridice care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei sa opteze pentru plata impozitului pe profit in urmatoarele conditii:

Persoana juridica romana nou-infiintata care, la data inregistrarii in registrul comertului, are subscris un capital social de cel putin 45.000 lei poate opta sa aplice impozitul pe profit de la data inregistrarii. 
Microintreprinderile existente care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei pot opta sa aplice impozitul pe profit incepand cu trimestrul in care aceasta conditie este indeplinita. Iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor ca urmare a optiunii se comunica organelor fiscale competente, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala. Calculul si plata impozitului pe profit de catre microintreprinderile care opteaza sa aplice impozitul pe profit se efectueaza luand in considerare veniturile si cheltuielile realizate incepand cu trimestrul respectiv. 

Cititi continuarea aici!

 

Explozie a Microintreprinderilor - mii de firme au devenit microintreprinderi peste noapte

Mii de firme au devenit sau se pregatesc sa devina microintreprinderi, practic, peste noapte. Asta din cauza ca Guvernul a umflat din pix numarul microintreprinderilor, obligand prin legislatie sa intre in aceasta categorie firmele care au avut anul anterior cifra de afaceri de pana la 500.000 de euro, fata de 100.000 de euro, cat era pana cu un an in urma. 


O analiza facuta de Gazeta de Sud arata ca potrivit datelor transmise de Administratia Judeteana a Finantelor Publice (AJFP) Dolj, anul trecut, pana la 30 mai, existau in Dolj 17.978 de microintreprinderi. Ei bine, pana la sfarsitul lui mai 2017 se inregistrasera, in total, ca microintreprinderi, 21.450 de firme doljene. 

Practic, majoritatea societatilor din Dolj au devenit microintreprinderi si platesc la stat 1% din venituri, daca au cel putin un angajat, respectiv 3% din cifra de afaceri, daca nu au niciun angajat. La nivelul Doljului sunt active aproximativ 25.000 de firme, iar din acestea 21.450 platesc impozit pe venitul microintreprinderilor, indiferent daca au sau nu profit pe anul fiscal incheiat. 

Cititi continuarea aici!

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
microintreprinderemicrointreprinderiregim microintreprinderemicrointreprindere 2017trecerea la microintreprinderi

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2017


Votati articolul "Microintreprindere: ghid privind impozitarea si conditiile de trecere la microintreprindere":
Rating:

Nota: 2.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturile pot fi o dovada de solicitare si pot impune plata lor ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa imi spuneti cum poate rezolva sora mea urmatoarea problema de serviciu:

Sora mea este contabil sef la un camin de fete.
In anul 2014 unitatea a avut o activitate in care fetele beneficiau de vizitari spatii turistice in diverse localitati, de masa si de cazare pe timpul vizitarilor, toate cheltuielile fiind decontate din sponsorizari.
In perioada de 1 luna cat directoarea unitatii a fost in concediul de odihna,
Directorul adjuncta dus la masa un numar de copii la o Pensiune.
Acesta nu a fost imputernicit sa faca acest lucru.
Nu a existat vreo comanda si nu s-a incheiat vreun Contract
in sensul ca unitatea sa suporte cval mesei
si nu s-a solicitat Pensiunii sa faca o sponsorizare cu masa copiilor.
In acea perioada nu s-au incheiat Contracte de sponsorizari cu diverse societati
in sensul asigurarii unor sume de bani
pentru plata mesei copiilor.

Practic, Directorul adjunct a procedat in acest mod
fara a exista bani din sponsorizari, ....

Pensiunea a emis Facturi catre unitate.
Masa copiilor nu a fost achitata.

Acum, Pensiunea a dat in judecata unitatea
pentru recuperarea sumelor /cheltuielilor facute
cu masa copiilor.

Intrebari:
1. ? daca nu exista nici un angajament scris / comanda / contract de prestari servicii,
adica nici un document contabil justificativ de solicitare a unui astfel de serviciu,
unitatea poate fi obligata de instanta
sa achite cheltuielile facute
cu masa copiilor ?
2. ? emiterea pur si simpla a unei facturi
poate obliga unitatea /pe cineva sa o plateasca,
desi nu exista nici un alt act /document / solicitare scrisa
din partea celeilalte parti ?
3. ? exista vreo baza legala, temei juridic
pentru emiterea de facturi si obligatia de plata ?
4. ? daca nu a existat nici o corespondenta scrisa /adrese de solicitare
din partea unitatii, nu a existat nici o intentie a conducerii unitatii = a directoarei
in sensul ca Pensiunea sa presteze o asemenea activitate
de servicre a mesei copiilor,
instanta va putea sa ii impute unitatii
o asemenea plata ?
5. - unitatea poate raspunde civil
odata ce Pensiunea si-a asumat prestarea de servicii pe incredere ?....
in baza cuvantului /solicitarii directorului adjunct ?
6. ? daca Directorul adjunct nu a fost imputernicit in sensul aratat,
daca acesta nu putea lua asemenea decizii in locul directoarei,
daca legea nu-i permite sa faca acest lucru
in lipsa sau peste directoare,
unitatea mai poate fi data in judecata ?
- unitatea ar putea invoca in fata instantei
exceptia lipsei calitatii procesuale pasive ?
- se poate spune ca
paguba a fost cauzata de fostul Director adjunct
si nu de unitate ?
7. - Pensiunea nu ar trebui sa se indrepte impotriva Directorului adjunct
cu o actiune civila pentru recuperare sume
sau cu o Plangere penala, de abuz in functie, .....?

Va rog frumos sa ma ajutati si cu alte sfaturi.

Raspuns: Vă mulțumesc enorm pentru răspuns !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Grile fiscale pentru examenul din 2018: Consultant fiscal certificat!

    • UPDATE in 24 septembrie. ATENTIE! Au aparut noutati in ceea ce priveste examenul de consultant fiscal. In Monitorul Oficial nr. 806 din 20 septembrie 2018 a fost publicata Hotararea Camerei Consultantilor fiscali nr. 7 privind sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2018. Examenul se va sustine in municipiul Bucuresti in data de 4 n...» citeste mai departe aici

  • Detii o casa de marcat electronica? Iata cate formulare trebuie depuse la ANAF!

    • Daca detii o casa de marcat, atunci trebuie sa fii la curent cu lista de formulare pe care trebuie sa le completezi si sa le transmiti catre ANAF. Acestea sunt opt la numar in prezent, realizate in functie de diferite situatii.   Va reamintim cele doua termene pana la care operatorii economici trebuie sa achizitioneze case de marcat cu jurmal electronic sunt 1 septembrie 2018 (contribuabili mari si mijlocii) si  1 noiembrie...» citeste mai departe aici

  • Legislatie comert online. Lista completa cu aspectele contabile si fiscale

    • Comertul online castiga din ce in ce mai mult teren in detrimentul celui traditional. Tot mai multi romani isi fac cumparaturile in mediul online, asa ca nu este de mirare ca magazinele online sunt pe val in aceasta perioada. Comerciantii care au afaceri online incep sa se bucure de multe avantaje, insa vinderea produselor pe internet ridica si multe semne de intrebare, mai ales celor care nu au experienta in domeniu. Asadar, vom dezbate mai jos cazul unei societati...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Finantelor ofera ajutor de stat pentru crearea de noi locuri de munca

    • Ministerul Finantelor Publice finanteaza marile investitii din sectoarele de activitate de varf si dezvoltarea regionala, astfel ca din 10 septembrie accepta cereri pentru ajutor de stat in limita a 614 milioane de lei, buget alocat pentru 2018, anunta institutia printr-un comunicat de presa. Pana acum au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se ridic...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!