Expertul nostru explica mai jos daca existenta unui contract de mandat este suficienta pentru a fi considerata indeplinita conditia cu cel putin un salariat cu norma intreaga pentru microintreprindere.
Incepand din ianuarie 2023, societatile care nu au cel putin 1 salariat cu norma intreaga nu mai pot fi microintreprinderi. Contractul de mandat (administrator) va putea fi asimilat ca si salariat cu CIM daca valoarea acestuia este cel putin echivalentul unui salariu minim sau va fi obligatoriu sa un salariat cu CIM?
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Societatile cu cod CAEN principal 7022 "Servicii de consultanta pentru afaceri si management" vor trebui sa treaca obligatoriu la impozit pe profit in 2023?
Cifra de afaceri obtinuta din consultanta in ce domeniu (ce fel de consultanta) va trebui avuta in vedere in 2023 pentru stabilirea tipului de impozit?
Citeste si: Cum a modificat OG 16/2022 Codul fiscal: Titlul III - Impozitul pe veniturile microintreprinderilor
Contract de mandat – conditie microintreprindere: raspunsul specialistului
Potrivit pct. 5 lit. f) si g) din OG nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar-fiscale, 5. La articolul 47 alineatul (1), dupa litera e) se introduc trei noi litere, lit. f)-h), cu urmatorul cuprins: (...)
f) a realizat venituri, altele decat cele din consultanta si/sau management, in proportie de peste 80% din veniturile totale;
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
g) are cel putin un salariat, cu exceptia situatiei prevazute la art. 48 alin. (3);
Potrivit art. 51 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, In sensul prezentului titlu, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conditia se considera indeplinita si in cazul microintreprinderilor care: (...)
b) au incheiate contracte de administrare sau mandat, potrivit legii, in cazul in care remuneratia acestora este cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. (...).
Asadar, conditia referitoare la existenta unui salariat pentru ca societatea sa fie platitoare de impozit este considerata indeplinita si daca exista incheiat contract de administrare sau mandat daca remuneratia este cel putin la nivelul salariului minim brut pe tara.
Referitor la consultanta, la acest moment nu este detaliata aceasta restrictie. Teoretic, acest lucru ar trebui sa se faca prin modificarea normelor Codului fiscal HG nr. 1/2016.
Referitor la veniturile din consultanta si management, forma aplicabila in 2017 a normelor Codului fiscal predea ca Incadrarea in categoria veniturilor din consultanta si management se efectueaza prin analiza contractelor incheiate si a altor documente care justifica natura veniturilor. Pana la clarificari si explicatii, in opinia mea, analiza activitatii porneste de la contractele incheiate precum si a documentelor care se intocmesc pentru serviciile respective din care rezulta scopul economic al tranzactiei si natura serviciului prestat.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Nicolae Liviu, economist.