Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vanzarea bunurilor in regim de consignatie

Vanzarea bunurilor in regim de consignatie

Vanzarea bunurilor in regim de consignatie se face in baza intelegerilor stabilite intre parti, in cadrul contractelor de consignatie.

Contractul de consignatie reprezinta un contract prin care consignantul (unitatea de consignatie) se angajeaza sa livreze bunuri consignatarului (deponentul, persoana fizica sau juridica) pentru ca acesta din urma sa gaseasca un cumparator pentru aceste bunuri.

Specific operatiunilor de vanzare a bunurilor in regim de consignatie este data livrarii. Astfel, pentru bunurile livrate in baza unui contract de consignatie se considera ca livrarea bunurilor de la consignant la consignatar are loc la data la care bunurile sunt livrate de consignatar clientilor sai. Consignatarul actioneaza in nume propriu, dar in contul consignantului, cand livreaza bunurile catre cumparatori.

In ceea ce priveste reflectarea in contabilitate a operatiunilor desfasurate in regim de consignatie la unitatile de consignatie, acestea procedeaza astfel:

  • La primirea bunurilor de la deponenti, nu inregistreaza in contabilitate respectiva intrare in gestiune, aceasta fiind inregistrata extracontabil.
  • La primire, trebuie sa intocmeasca „Bonul de primire in consignatie”. Acest document se intocmeste in doua exemplare, dintre care unul se inainteaza deponentului, iar celalalt ramane la unitate. Daca deponentul este operator economic platitor de T.V.A., bunurile depuse in consignatie sunt insotite de avizul de insotire a bunului (marfii), care va cuprinde mentiunea „pentru vanzare in regim de consignatie”.
  • Incarcarea in gestiune a bunurilor primite de la deponenti este efectuata in momentul in care bunul a fost vandut.
  • In contabilitate, la vanzare, efectele se reflecta in contul de profit si pierdere pe venituri si pe cheltuieli, se achita deponentul si se retine comisionul de consignatie perceput .

EXEMPLU

Bunuri in regim de consignatie primite de la persoane fizice sau juridice necuprinse in sfera de aplicare sau scutite de T.V.A.

Unitatea de consignatie S.C. ABC S.R.L. primeste de la S.C. ALFA S.R.L., neplatitoare de T.V.A., o colectie de gravuri in valoare de 5.000 lei si de la persoana fizica X o piesa de mobilier in valoare de 3.000 lei. Unitatea de consignatie percepe un comision de 16% pentru gravuri si 12% pentru piesa de mobilier. Baza de calcul a T.V.A. o reprezinta comisionul perceput de unitatea de consignatie.


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii


Calculul pretului de vanzare cu amanuntul

Pentru colectia de gravuri

Valoarea bunului 5.000 lei

Comision 16% 800 lei

T.V.A. aferenta comisionului 152 lei

Valoarea totala a marfii 5.800 lei

Valoare marfa la pret cu amanuntul 5.952 lei

Pentru piesa de mobilier

Valoarea bunului 3.000 lei

Comision 12% 360 lei

T.V.A. aferenta comisionului 68 lei

Valoarea totala a marfii 3.360 lei

Valoare marfa la pret cu amanuntul 3.428 lei

T.V.A. colectata = 152 + 68 = 220 lei

a) Receptia bunurilor la primirea marfii si stabilirea pretului de vanzare cu amanuntul

Se inregistreaza extracontabil bunurile primite in regim de consignatie:

8033
„Valori materiale primite in pastrare sau custodie”

8.000

b) Vanzarea bunurilor la pretul de vanzare:

5311
„Casa in lei”
%
707
„Venituri din vanzarea marfurilor”
4427
„T.V.A. colectata”
9.380
9.160
220

c) Consignatia anunta deponentii despre vanzarea bunurilor, moment in care persoana juridica emite factura catre consignatie pentru valoarea bunurilor.

371
„Marfuri”
%
401
„Furnizori/persoana juridica”
401
„Furnizori/persoana fizica”
8.000
5.000
3.000

d) Inregistrarea adaosului comercial si T.V.A. neexigibila:

371
„Marfuri”
%
378
„Diferente de pret la marfuri”
4428
„T.V.A. neexigibila”
1.380
1.160
220

e) Descarcarea din gestiune a marfurilor vandute:

%
607
„Cheltuieli privind marfurile”
378
„Diferente de pret la marfuri”
4428
„T.V.A. neexigibila”
371
„Marfuri”
 
9.380
8.000
1.160
220

Concomitent, se descarca gestiunea extracontabil:

8033
„Valori materiale primite in pastrare sau custodie”

8.000

f) Achitarea marfurilor vandute catre deponenti:

%
401
„Furnizori/persoana juridica”
401
„Furnizori/persoana fizica”
5311
„Casa in lei”
8.000
5.000

3.000

g) Reflectarea exigibilitatii T.V.A.:

4427
„T.V.A. colectata”
4423
„T.V.A. de plata”

220

h) Plata T.V.A. catre bugetul statului:

4423
„T.V.A. de plata”
5311
„Casa in lei”

220

EXEMPLU

Bunuri primite in consignatie de la deponenti – persoane juridice, platitori de T.V.A.

S.C. OMEGA S.A . cedeaza consignatiei IRIS spre vanzare, produse electronice in valoare de 10.000 lei, T.V.A. 19%. Omega intocmeste avizul de expeditie . Unitatea de consignatie aplica la valoarea marfii primite un comision de 15%, pentru a determina valoarea totala a marfii destinata vanzarii (fara T.V.A. ).

Calculul pretului de vanzare cu amanuntul

Valoarea marfii primite 10.000

Comision 15% 1.500

Valoarea totala a marfii 11.500

T.V.A. 19% 2.185

Valoarea totala 13.685

In unitatea de consignatie, pretul de vanzare al produselor electronice s-a stabilit in suma de 13.685 lei. Dupa vanzarea acestor produse, S.C. OMEGA intocmeste factura.

Reflectarea in contabilitatea unitatii de consignatie

  • Componentele facturii de la S.C. OMEGA S.A. sunt urmatoarele:

pret de vanzare 10.000

T.V.A. 1.900

Total factura 11.900

  • Stabilire T.V.A. de plata:

T.V.A. colectata 2.185

T.V.A. de plata la bugetul de stat (2.185 – 1.900) = 2 85

a) Inregistrarea marfurilor primite la pret de vanzare cu amanuntul (extracontabil):

8033
„Valori materiale primite in pastrare sau custodie”

11.900

b) Incasarea contravalorii marfurilor vandute:

5311
„Casa in lei”
%
707
„Venituri din vanzarea marfurilor”
4427
„T.V.A. colectata”

13.685

11.500

2.185

c) Primirea facturii de la S.C. OMEGA S.A.:

%
371
„Marfuri”
4426
„T.V.A. deductibila”
 401
„Furnizori”
11.900
10.000
1.900

d) Inregistrarea adaosului comercial si T.V.A. neexigibil:

371
„Marfuri”
%
378
„Diferente de pret la marfuri”
4428
„T.V.A. neexigibila”
3.685
1.500

2.185

Concomitent, se descarca gestiunea extracontabil:

8033
„Valori materiale primite in pastrare sau custodie”

11.900

e) Descarcarea gestiunii marfurilor vandute:

%
607
„Cheltuieli privind marfurile”
378
„Diferente de pret la marfuri”
4428
„T.V.A. neexigibila”
 371
„Marfuri”
 
13.685
10.000
1.500

2.185

f) Plata catre S.C. OMEGA S.A.:

401
„Furnizori”
5311
„Casa in lei”

11.900

g) Exigibilitatea T.V.A.:

4427
„T.V.A. colectata”
 %
4426
„T.V.A. deductibila”
4423
„T.V.A. de plata”

2.185

1.900

285

f) Plata T.V.A. catre bugetul statului:

4423
„T.V.A. de plata”
 5311
„Casa in lei”

285

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Mai 2008


Votati articolul "Vanzarea bunurilor in regim de consignatie":
Rating:

Nota: 4.12 din 5 din 29 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contractele de achizitie publica autentificate ? - plati nelegale ?

Intrebare: 1. - in perioada anilor 2003-2007,
Contractele de achizitie publica/de vanzare-cumparare - de bunuri
( intre o persoana fizica si o institutie publica )
trebuiau autentificate la Notariat ?
- daca nu au fost autentificate, ce valoare juridica au ?
Sunt nule sau au putut produce efecte ?
- altfel nu se poate plati pretul convenit ? si ar fi o plata nelegala ?

2.- dar Contractele de vanzare-cumparare - de bunuri
( intre 2 persoane fizice )
trebuiau autentificate la Notariat ?

Raspuns: Codul civil si Codul de procedura civila... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Mai 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Buna ziua, as vrea sa cumpar mai multe telefoane la in regim de consignatie, din alta tara, pot sa pun factura de la cine am cumparat telefoanele Paypal, si facutara care am achitatat TVA-ul la intrare in tara, si ce autorizatii trebuie sa obtin
Data adaugarii: 12-Feb-2016
Postat de: fa*****
cum se procedeaza cu garantia pe produsele vandute? daca vand un televizor, trebuie sa dau garantie pe produs? daca da, cat?
Data adaugarii: 02-Iun-2012
Postat de: hy*****
Doresc sa deschid un magazin Consignatia si vreau sa stiu la persoanele fizice ce marfuri sunt considerate conform codului fiscal bunuri personale si nu trbuiesc impozitate cu 10%Va multumesc
Data adaugarii: 27-Feb-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial  nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal. Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata. Va prezentam, prin cele ce urmeaza, une...» citeste mai departe aici

  • 32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.    De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau ...» citeste mai departe aici

  • Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

    • Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare". 1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt: - declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale - cartea d...» citeste mai departe aici

  • Termen 15 decembrie: plata celei de a II-a rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole si CASS 2016

    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea prealabila AGA pentru instrainarea activelor. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Conform art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004 privind piata de capital, stabilim care este modul de calcul referitor la valoarea care depaseste pe durata unui exercitiu financiar 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, in vederea instrainarii unui activ imobilizat al societatii. Potrivit art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004, actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a...» citeste mai departe aici

  • Casa de ajutor reciproc si acordare tichete cadou. Cum facem monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, subiectul il reprezinta Casa de Ajutor Reciproc a Salariatilor (asociatie cu o dubla calitate atat de ONG, cat si de Institutie Financiara Nebancara) care, prin hotararea Consiliului Director, decide sa acorde in luna decembrie tichete cadou salariatilor, membrilor din Consiliul Director si din Comisia de Cenzori. Vom vedea ce tratament fiscal se aplica si care sunt monografia contabila si limita de acordare pentru tichete cadou oferite salariatilor, membril...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X