Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Monografie contabila: agentie de turism

Aspecte generale

Agentia de turism reprezinta orice persoana, care in nume propriu sau in calitate de agent, intermediaza, ofera informatii sau se angajeaza sa furnizeze persoanelor care calatoresc, individual sau in grup, servicii de calatorie. Acestea pot presupune: cazarea la hotel, case de oaspeti, camine, locuinte de vacanta si alte spatii folosite pentru cazare, transportul aerian, terestru sau maritim, excursii organizate si alte servicii turistice. Agentiile de turism includ si tour - operatorii.

In cazul in care o agentie de turism actioneaza in nume propriu in beneficiul direct al calatorului si utilizeaza livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate de alte persoane, toate operatiunile realizate de agentia de turism in legatura cu calatoria sunt considerate un serviciu unic prestat de agentie in beneficiul calatorului.

In cazul in care livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in beneficiul direct al clientului sunt realizate in afara Comunitatii, serviciul unic al agentiei de turism este considerat serviciu prestat de un intermediar si este scutit de taxa.

In cazul in care livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in beneficiul direct al clientului sunt realizate atat in interiorul, cat si in afara Comunitatii, se considera ca fiind scutita de taxa numai partea serviciului unic prestat de agentia de turism aferenta operatiunilor realizate in afara Comunitatii.

Serviciile cu taxa sunt cele efectuate in beneficiul direct al clientului ce sunt realizate in interiorul Comunitatii.

DETALII CLICK AICI 

Agentia de turism nu are dreptul la deducerea sau rambursarea taxei facturate de persoanele impozabile pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii in beneficiul direct al calatorului si utilizate de agentia de turism pentru furnizarea serviciului unic.

Regimul TVA este regimul special aplicat, conform art. 152, alin. (1), din Codul fiscal al Romaniei. Agentia de turism poate opta si pentru aplicarea regimului normal de taxa pentru operatiunile prevazute, cu urmatoarele exceptii, pentru care este obligatorie taxarea in regim special:

  • cand calatorul este o persoana fizica;
  • in situatia in care serviciile de calatorie cuprind si componente pentru care locul operatiunii se considera ca fiind in afara Romaniei.

Regimul special nu se aplica pentru serviciile prestate de agentia de turism, exclusiv cu mijloace proprii.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2010, agentiile de turism vor aplica regimul special prevazut la art. 1521, din Codul fiscal si in cazul cand serviciul unic cuprinde si o singura prestare de servicii, cu exceptiile prevazute la alin. (2) (cazul in care o agentie de turism actioneaza in nume propriu in beneficiul direct al calatorului si utilizeaza livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate de alte persoane) si cu exceptia situatiei in care opteaza pentru regimul normal de taxa in limitele art. 1521, alin. (7), din Codul fiscal. In acest sens a fost pronuntata hotararea Curtii Europene de Justitie in cazul C-163/91 Van Ginkel. Totusi pentru transportul de calatori agentia de turism poate aplica regimul normal de taxa, cu exceptia situatiei in care transportul este vandut impreuna cu alte servicii turistice.


Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile
Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile

Vezi detalii


Baza de impozitare a serviciului unic este marja de profit, exclusiv taxa, care se determina ca diferenta intre suma totala care va fi platita de calator, fara taxa, si costurile agentiei de turism, inclusiv taxa, aferente livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii in beneficiul direct al calatorului, in cazul in care aceste livrari si prestari sunt realizate de alte persoane impozabile.

In sensul art. 1521, alin. (4), din Codul fiscal, mai sus mentionat, urmatorii termeni se definesc astfel:

a) Suma totala ce va fi platita de calator reprezinta tot ceea ce constituie contrapartida obtinuta sau care va fi obtinuta de agentia de turism din partea calatorului sau de la un tert pentru serviciul unic, inclusiv subventiile direct legate de acest serviciu, impozitele, taxele, cheltuielile accesorii cum ar fi comisioanele si cheltuielile de asigurare, dar fara a cuprinde sumele prevazute la art. 137, alin. (3), din Codul fiscal . Daca elementele folosite pentru stabilirea sumei ce va fi platita de calator sunt exprimate in valuta, cursul de schimb care se aplica este ultimul curs de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei sau cursul de schimb utilizat de banca prin care se efectueaza decontarile, din data intocmirii facturii pentru vanzarea serviciilor, inclusiv pentru facturile partiale sau de avans .

b) Costurile agentiei de turism pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii in beneficiul direct al calatorului reprezinta pretul, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, facturat de furnizorii operatiunilor specifice, precum servicii de transport, hoteliere, catering si alte cheltuieli precum cele cu asigurarea mijloacelor de transport utilizate, taxe pentru viza, diurna si cazarea pentru sofer, taxele de drum, taxele de parcare, combustibilul, cu exceptia cheltuielilor generale ale agentiei de turism care sunt incluse in costul serviciului unic. Daca elementele folosite pentru stabilirea costurilor sunt exprimate in valuta, cursul de schimb se determina potrivit art. 1391, din Codul fiscal.

Atunci cand agentia de turism efectueaza atat operatiuni supuse regimului normal de taxare, cat si operatiuni supuse regimului special, aceasta trebuie sa pastreze evidente contabile separate pentru fiecare tip de operatiune in parte.

Inregistrarea cheltuielilor de transport (terestru, aerian sau naval)

1. In cazul in care transportul este efectuat pe linii externe, in factura clientului se inscrie la TVA „Scutit cu drept de deducere” (SDD).

- Inregistrarea facturii clientului:

4111

=

704

„Clienti”

„Venituri din lucrari si servicii”

- Inregistrarea incasarii acesteia:

5121 / 5124

=

4111

„Conturi la banci in lei/valuta”

„Clienti”

sau

5311 / 5314

=

4111

„Casa in lei/valuta”

„Clienti”

2. In cazul in care transportul se efectueaza pe linii interne, se inscrie la rubrica TVA pe factura clientului „TVA inclusa”.

- Inregistrarea facturii clientului:

4111

=

%

„Clienti”

704

„Venituri din lucrari si servicii”

4427

„TVA colectata”

- Inregistrarea incasarii acesteia:

5121 / 5124

=

4111

„Conturi la banci in lei/valuta”

„Clienti”

sau

5311 / 5314

=

4111

„Casa in lei/valuta”

„Clienti”

Mentionam ca in cheltuielile de transport poate fi inclusa si taxa de aeroport pe liniile interne care este scutita de TVA.

Inregistrarea cheltuielilor cu servicii de transport pe tipuri de curse efectuate

DETALII CLICK AICI 

1. Daca acestea sunt pe curse externe (curs de schimb BNR de la data facturii):

628

=

401

„Cheltuieli cu servicii la terti”

„Furnizori”

2. Daca acestea sunt pe curse interne , se inregistreaza:

%

=

401

 

„Furnizori”

628

„Cheltuieli cu servicii la terti”

4426

„TVA deductibila”

Inregistrarea facturii de la furnizorul de pachete de servicii turistice:

462

=

401

„Creditori diversi”

„Furnizori”

Emiterea si inregistrarea facturii pentru client:

4111

=

%

„Clienti”

704

„Venituri din lucrari si servicii”

4427

„TVA colectata”

462

„Creditori diversi”

Not a explicativa:

· 704 – valoare comision;

· 4427 – valoare TVA calculata la comision (valoare 704);

· 462 – valoare venituri care apartin furnizorului de pachete turistice.

Daca la momentul intocmirii facturii clientului nu se poate calcula.....DETALII CLICK AICI 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Aprilie 2010


Votati articolul "Monografie contabila: agentie de turism":
Rating:

Nota: 3.92 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Recuperarea pierderilor din anii 2005-2009

Intrebare: O societate din 2007 si pana in prezent inregistreaza pierderi la sfirsitul anului fiscal.
Se pot recupera pierderile din contul 4551 finantare societate pentru care are contract?
Administratorul este de acord sa recuperam pierderile din perioada 2007-2009.

Raspuns: da, se poate. dar doar ca si marire de capital social din sumele aduse ca aport de catre...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mijloc fix achizitionat. Care va fi abordarea contabila si fiscala?

    • In analiza de mai jos, discutam despre situatia in care s-au intregistrat mijloace fixe in anul 2015 sub valoarea de 2.500 lei si s-au amortizat conform catalogului cu duratele de functionare ale mijloacelor fixe (laptopuri). Vom vedea care sunt implicatiilie fiscale si contabile. Din punct de vedere contabil: Activele imobilizate sunt active generatoare de beneficii economice viitoare si detinute pe o perioadă mai mare de un an, conform pct.138 OMFP 1802/2014. ...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale au termen in luna iunie 2016?

    • Informam contribuabilii, prin cele ce urmeaza, cu privire la principalele obligatii declarative ºi de plata cu termene in luna iunie 2016, dupa cum urmeaza: TERMEN: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate Formular 604 Se depune pentru inregistr...» citeste mai departe aici

  • Bilant microentitate in cazul reducerii semnificative a activitatii. Cum procedam?

    • In cazul urmator, avem situatia in care societatea si-a redus semnificativ activitatea in anul 2015 (nu mai are niciun salariat si toti indicatorii au scazut). Ea se incadreaza in categoria microentitatilor la data de 31.12.2015. Ce trebuie sa prezentam in anexa la bilant referitor la acest aspect: "reducerea semnificativa a activitatii"? Cei doi asociati nu intentioneaza la acest moment sa inchida firma. Potrivit principiului continuitatii activitarii prevazut la pct. 49 ...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Determinarea valorii impozabile a cladirilor detinute de firme

    • Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal a modificat modul in care se evidentiaza valoarea impozabila a cladirilor aflate in proprietatea firmelor (articolul 460). Aceasta nu mai este valoarea de inventar din contabilitate, ci valoarea de la 31 decembrie a anului anterior, care poate fi: a) ultima val...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2016 - termen limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale

    • Va reamintim ca 30 mai 2016 este termenul limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente anului 2015, potrivit OMFP nr. 123/2016, de catre societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare. Categorii de contribuabili In functie de criteriile de marime, prevazute la pct. 9 alin. (2) din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.802...» citeste mai departe aici

  • MFP pregateste preluarea presedintiei Consiliului UE din perspectiva finantelor publice

    •     Ministerul Finantelor Publice continua reforma administrativa si propune schimbari in organizarea si functionarea institutiei care sa duca la o mai mare eficienta a cheltuielilor publice, la impulsionarea investitiilor, la intarirea rolului Romaniei in cadrul Uniunii Europene si la imbunatatirea eficacitatii politicilor publice in domeniul finantelor.     Ministerul Finantelor propune infiintarea unui post de secretar de stat care sa coordoneze acti...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X