email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Explicatii: Cum recuperam o creanta de la o firma in insolventa?

recuperare creanteinsolventa

 

de Ica Negru, valabil la 19-Aug-2010

1. Creditorii ale caror creante sunt anterioare datei de deschidere a procedurii, vor depune cererea de administrare a creantei in termenul fixat in sentinta de deschidere a procedurii, pe care  o timbrati cu 120 lei taxa judiciara si 0,3 lei timbre judiciar.
 
2. Procedura dureaza in principiu intre 9 luni si 1 an sau mai mult depinzand de nr. de creditori, de activele pe care le detine debitorul, de actiunile judiciare pe care trebuie sa le intreprinda lichidatorul pentru recuperarea creantelor, etc. si de instant pe rolul careia se afla dosarul de insolventa.
 
3. Pentru acoperirea pasivului, lichidatorul va vinde bunurile debitoarei pentru acoperirea pasivului existent.
Art. 123 enumera ordinea in care vor fi platite creantele: 
taxele, timbrele sau orice alte cheltuieli aferente procedurii instituite prin prezenta lege, inclusiv cheltuielile necesare pentru conservarea si administrarea bunurilor din averea debitorului, precum si plata remuneratiilor persoanelor angajate in conditiile legii; creantele izvorate din raportul de munca;
creantele reprezentand creditele, cu dobanzile si cheltuielile aferente, acordate de institutii de credit dupa deschiderea procedurii, precum si creantele rezultand din continuarea activitatii debitorului dupa deschiderea procedurii;


creantele bugetare;
creantele reprezentand sumele datorate de catre debitor unor terti, in baza unor obligatii de intretinere, alocatii pentru minori sau de plata a unor sume periodice destinate asigurarii mijloacelor de existenta;
creantele reprezentand sumele stabilite de judecatorul-sindic pentru intretinerea debitorului si a familiei sale, daca acesta este persoana fizica;
creantele reprezentand credite bancare, cu cheltuielile si dobanzile aferente, cele rezultate din livrari de produse, prestari de servicii sau alte lucrari, precum si din chirii;
alte creante chirografare;
creantele subordonate, in urmatoarea ordine de preferinta:
- creditele acordate persoanei juridice debitoare de catre un asociat sau actionar detinand cel putin 10% din capitalul social, respectiv din drepturile de vot in adunarea generala a asociatilor, ori, dupa caz, de catre un membru al grupului de interes economic;
- creantele izvorand din acte cu titlu gratuit.
 
Daca exista contracte in curs, administratorul judiciar/lichidatorul poate denunta orice contract, atata timp cat aceste contracte nu au fost executate in totalitate de catre partile implicate.Administratorul judiciar/ lichidatorul trebuie sa raspunda in 30 zile notificarii trimise de contractant prin care I se cere sa denunte contractul iar in lipsa raspunsului adm. Judiciar/ lichidatorul nu va mai putea cere executarea contractului acesta fiind denuntat.
 
Daca s-a deschis procedura de insolventa pentru furnizorii de bunuri sau prestatorii de servicii, acestia sunt obligati sa emita facturile de livrare a bunurilor sau de prestare de servicii prin aplicarea masurilor de simplificare. Aceasta obligatie se regaseste la articolul 160, alineatul 2, litera b din Codul fiscal.
 
Faptul ca prin lege se prevede ca facturile nu trebuie emise prin aplicarea masurilor de simplificare in situatia in care furnizorii respectivi utilizeaza tehnica comercializarii cu amanuntul a masurilor, ne determina sa consideram ca acest regim al masurilor de simplificare este aplicabil doar comertului cu ridicata.
 
Retineti!
Regimul de taxare prin aplicarea masurilor de simplificare se utilizeaza obligatoriu numai daca ambii parteneri participanti la tranzactie sunt inregistrati in scopuri de TVA conform articolului 153 din Codul fiscal.

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
recuperare creanteinsolventa


Data aparitiei: 19 August 2010

Votati articolul "Explicatii: Cum recuperam o creanta de la o firma in insolventa?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X