Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Se poate majora capitalul social prin aport in creante?

capital socialcreante
de Adrian Benta, valabil la 26-Oct-2010

Intrebare:

Conform art.16 alin 3) din Legea 31/1990 avem:

(3) Aporturile in creante au regimul juridic al aporturilor in natura, nefiind admise la societatile pe actiuni care se constituie prin subscriptie publica si nici la societatile in comandita pe actiuni si societatile cu raspundere limitata. Aporturile in creante sunt liberate, potrivit art. 84.

Art.84 alin 1) din aceeasi lege spune:
1) Asociatul care a depus ca aport una sau mai multe creante nu este liberat cat timp societatea nu a obtinut plata sumei pentru care au fost aduse.
A din Romania (srl) are o datorie la B din Olanda. B cedeaza lui C din Olanda o parte din suma pe care o are de incasat de la A. C este si asociat al lui A . Asociatii decid convertirea acestei creante (a lui C) in parti sociale, majorand astfel capitalul social al lui A.

Avand in vedere cele mentionate mai sus, la art.16 si 84 din Legea 31/1990, si faptul ca aceasta majorare de capital se doreste a fi facuta fara sa presupuna bani platiti de A lui C sau de C lui A, este posibil acest lucru la un SRL? Care ar fi inregistrarile contabile in acest caz?

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii




Raspuns:

Potrivit art. 16 alin. (3) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale republicata cu modificari, pentru societati comerciale cu raspundere limitata (SRL) este interzisa majorarea capitalului social prin aportul unei creante.

Din descrierea intrebarii aceasta sitatie nu este intalnita in cazul societatii dvs. Aceasta inregistreaza o datorie catre furnizorul B din Olanda, furnizorul cesioneaza datoria catre un tert C, insa societatea dvs. tot o datorie inregistreaza, tertul C avand calitate de furnizor.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
capital socialcreante

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Octombrie 2010


Votati articolul "Se poate majora capitalul social prin aport in creante?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Expertiza contabila - proba in instanta si plata

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

La termenul trecut de judecata, judecatorul a cerut unitatii noastre
sa raspunda in scris daca este de acord sau nu cu o Expertiza contabila.
Expertul a depus la Parchet o Expertiza contabila, dar nu a finalizat-o si nu a formulat Concluzii.
De aceea, judecatorul a solicitat un Supliment la Expertiza si Concluziile expertului.
Expertul a raspuns ca din motive tehnice nu poate da curs solicitarii instantei.

Unitatea a trimis instantei raspunsul contabilei:
- la capitolul "Consultanta si expertiza" nu avem prevazute sume in bugetul institutiei pt. anul 2014. Realizarea expertizei se poate asigura prin virarea sumei necesare de la art.10, unde avem economii".
Intrucat in Dosarul instrumentat de Parchet, in urma unei Expertize,
a fost stabilit un prejudiciu preliminar, s-a solicitat in scri instantei"
- sa se tina seama si de Raportul de Expertiza efectuat de catre domnul expert care se afla la dosar, ca urmare a desemnarii acestuia in acest scop de catre Parchetul de pe langa Tribunal.

Insa, judecatorul a considerat ca unitatea noastra nu a fost de acord cu
efectuarea unei Expertize.

De ce?
Este corect si s-a consemnat in Incheierea de sedinta ?
Ce putem face ?
Ce raspuns va trebui sa trimita unitatea instantei
in asa fel ca unitatea sa nu sa fie acuzata ca a fost angajata intr-o plata nelegala
( deoarece nu ar fi bani alocati pt. asa ceva ) si ca sa nu se interpreteze ca refuza Expertiza ?

Raspuns: In acest moment institutia nu are bani pentru "Consultare si Expertize ", dar poate face virarea din...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Octombrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: al*****
Nu stiu ce pregatire are cel care a oferit acest raspuns dar daca raspunsul destul de neclar formulat, sincer! la aceasta intrebare este in sensul interdictiei de majorare a KS al unui SRL cu creante, respondentul este intr-o grava eroare. Ceea ce interzice art. 16 din LSC este aportul in creante la constituirea unui SRL si nu la majorarea KS al acesteia. Pentru lamuriri suplimentare va recomand sa citit art. 210 si 221 din LSC precum si oipiniile reputatului profesor Ion Bacanu in acest sens. De asemenea, un studiu al practicii Registrului Comertului in acest sens este indicat! Ideal ar ca astfel de site-uri cu continut profesional sa raspunda intr-o maniera clara, documentata si stiintifica intrebarilor si nelamuririlor cu care se confrunta comercianti si nu sa raspandeasca informatii "dupa ureche"...
Data adaugarii: 28-Oct-2010
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016