Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

2.6. Cheltuielile deductibile

cheltuieliperisabilitatitichete de masa

Cuvinte cheie:

  • cheltuieli sociale
  • perisabilitati
  • tichete de masa
  • amortizare fiscala .

Ca regula generala, la determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

In aceasta categorie sunt cuprinse si urmatoarele categorii de cheltuieli:

  • cheltuielile cu achizitionarea ambalajelor, pe durata de viata stabilita de firma;
  • cheltuielile efectuate pentru protectia muncii si prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale;
  • cheltuielile reprezentand contributiile pentru asigurarea de accidente de munca si boli profesionale;
  • cheltuielile cu primele de asigurare pentru asigurarea de riscuri profesionale;
  • cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare.
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

In aceasta categorie de cheltuieli sunt incluse costurile de productie sau achizitie a bunurilor acordate fara plata in urmatoarele scopuri:

  • desfasurarea unor campanii publicitare (mostre);
  • incercare si demonstratii la punctele de vanzare;
  • stimularea vanzarilor;
  • cheltuielile de transport si cazare in tara si in strainatate efectuate de catre salariati si administratori, in cazul in care firma realizeaza profit in exercitiul curent si/sau din anii precedenti;
  • contributia la rezerva mutuala de garantare a casei centrale a cooperativelor de credit;
  • taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile obligatorii, reglementate de actele normative in vigoare, precum si contributiile pentru fondul destinat negocierii contractului colectiv de munca;
  • cheltuielile pentru formarea si perfectionarea profesionala a personalului angajat;
  • cheltuielile pentru marketing, studiul pietei, promovarea pe pietele existente sau noi, participarea la targuri si expozitii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii;
  • cheltuielile de cercetare si dezvoltare care nu indeplinesc conditiile de a fi recunoscute ca imobilizari necorporale din punct de vedere contabil;
  • cheltuielile pentru perfectionarea managementului, a sistemelor informatice, introducerea, intretinerea si perfectionarea sistemelor de management al calitatii, obtinerea atestarii conform cu standardele de calitate;
  • cheltuielile pentru protejarea mediului si conservarea resurselor;
  • taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile datorate catre camerele de comert si industrie, organizatiile sindicale si organizatiile patronale;
  • pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate, in urmatoarele situatii:
  • procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;
  • debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;
  • debitorul este dizolvat, in cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat, fara succesor;
  • debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza intreg patrimoniul.

Cheltuieli cu deductibilitate limitata

Prin Codul fiscal s-a introdus notiunea de cheltuieli cu deductibilitate limitata, din care va prezentam cheltuielile semnificative la nivelul unei firme:

  • cheltuielile de protocol in limita unei cote de 2% aplicate asupra diferentei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente veniturilor impozabile, altele decat cheltuielile de protocol si cheltuielile cu impozitul pe profit;
  • suma cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor pentru deplasari in Romania si in strainatate, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice, in cazul in care firma realizeaza profit in exercitiul curent si/sau din anii precedenti.

Daca firma realizeaza pierdere in exercitiul curent si/sau din anii precedenti, cheltuielile de transport, cazare si diurna acordata salariatilor sunt deductibile la determinarea profitului impozabil la nivelul legal stabilit pentru institutiile publice;

  • cheltuielile sociale, in limita unei cote de pana la 2%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului.

Pentru determinarea limitei de deducere in totalul de 2%, trebuie sa acordati prioritate urmatoarelor categorii de cheltuieli:

  • ajutoarele pentru nastere;
  • ajutoarele pentru inmormantare;
  • ajutoarele pentru boli grave sau incurabile;
  • costul protezelor;
  • cheltuielile pentru functionarea unor activitati sau unitati aflate in administrarea firmelor: gradinite, crese, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti, precum si pentru scolile pe care le au sub patronaj.

Daca aceste cheltuieli s-au incadrat in limita de 2%, mai aveti posibilitatea sa includeti si urmatoarele categorii de cheltuieli deductibile reprezentand:

  • cadouri in bani sau in natura oferite copiilor minori ai salariatilor;
  • cadouri in bani sau in natura acordate salariatelor;
  • prestatii pentru tratament si odihna, inclusiv transportul, pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora;
  • ajutoare pentru salariatii care au suferit pierderi in gospodarie;
  • contributii la fondurile de interventie ale asociatiei profesionale a minerilor;
  •  ajutorarea copiilor din scoli si centre de plasament;
  • perisabilitatile, in limitele stabilite prin H.G. nr. 831/2004;
  • tichetele de masa acordate de angajatori conform legii;
  • cheltuielile cu provizioane si rezerve, in limitele reglementate prin Codul fiscal;
  • cheltuielile cu dobanda si diferentele de curs valutar in limitele reglementate prin Codul fiscal;
  • amortizarea fiscala;
  • cheltuielile efectuate in numele unui angajat, la schemele facultative de pensii ocupationale, in limita unei sume reprezentand echivalentul in lei a 200 de euro intr-un an fiscal, pentru fiecare participant;
  • cheltuielile cu primele de asigurare private de sanatate, in limita unei sume reprezentand echivalentul in lei a 200 de euro intr-un an fiscal, pentru fiecare participant;
  • cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea locuintelor de serviciu situate in localitatea unde se afla sediul social sau unde societatea are sedii secundare, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor construite prevazute de legea locuintei, care se majoreaza din punct de vedere fiscal cu 10%.
  • Diferenta nedeductibila trebuie recuperata de la beneficiarii locuintelor de serviciu in calitate de chiriasi/locatari;
  • cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia firmei in baza contractelor incheiate intre parti;
  • cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente autoturismelor folosite de angajatii cu functii de conducere si de administrare ai persoanei juridice, deductibile limitat la cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane fizice cu astfel de atributii.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuieliperisabilitatitichete de masa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Februarie 2006


Votati articolul "2.6. Cheltuielile deductibile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila reevaluare cladiri

Intrebare: Buna ziua
Care sunt inregistrarile contabile in urmatorul caz.
Societatea A platitoare de TVA cumpara o cladire in valoare de 20.000 ron , amortizarea calculata este de 500 ron. La sfarsitul anului are loc prima reevaluare si noua valoare a cladirii este de 28.000 ron.
Societatea B se infiinteaza si societatea A este asociata in societatea B . Societatea A intra in societatea B cu cladirea ca aport de capital. Care sunt inregistrarile contabile ?

La intrebarea de mai sus , am primit raspuns si va multumesc , dar am urmatoarele neclaritati:
- La societatea A cum scot din evidenta cladirea ? care este nota contabila ?
- Transferul cladiri are loc in luna Decembrie in care s-a facut reevaluarea si n-am mai inregistrat amortizare dupa valoarea cladirii reevaluate.
- An inregistrat :
212=401 / 20.000 ron
681=2812 / 500 ron
2812 = 212 / 500 ron
212 = 105 / 8.500 ron
Capitalizarea surplusului de reevaluare este coret inregistrat la scoaterea din evidenta a cladirii:
105 = 1065 / 8.500 ron
Ce se intampla cu soldul contului 106 , cat timp il tin in sold ?

- Nu trebuie sa fac si ajustarea de TVA pentru cladire ?
Va multumesc.

Raspuns: Pentru unele lamuriri pot sa va contactez pe e-mail ? la ce adresa .. Adresa mea este : xxx Va...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016