Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

ANAF: Ghid fiscal pentru PFA


Impunerea veniturilor din activitati independente este reglementata de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Titlul III - Impozitul pe venit, precum si de Normele metodologice date in aplicarea acestuia, aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

In cazul in care doriti sa aveti o afacere proprie ca persoana fizica autorizata sau ca asociatie familiala, in primul rand trebuie sa obtineti autorizatie de functionare de la Primarie.

Puteti desfasura o activitate ca persoana fizica autorizata sau intr-o asociatie familiala daca sunteti comerciant, meserias (croitor, tamplar, cizmar, zugrav, instalator etc.), taximetrist, transportator de marfuri si persoane.

Cum ma inregistrez la Fisc?

Pentru a va inregistra, trebuie sa veniti la sediul administratiei fiscale in raza careia aveti domiciliul cu urmatoarele documente:

  • Declaratie de inregistrare fiscala (formular 020), document pus la dispozitie de unitatea fiscala, sau care poate fi descarcat aiciFormular 020;

  • Declaratie de venit estimat (formular 221), document pus la dispozitie de unitatea fiscala, sau care poate fi descarcat aici Formular 221. In aceasta declaratie veti inscrie suma pe care dvs. credeti ca o veti castiga intr-un an; aceasta informatie este necesara intrucat va trebui sa platiti anticipat impozitul. Aceasta declaratie estimativa trebuiedepusa in maximum 15 de zile de la inceperea activitatii;

  • Copie dupa autorizatia de functionare obtinuta de la Primarie;

  • Copie dupa buletinul/cartea de identitate (aceasta copie este solicitata pentru a confirma realitatea datelor inscrise la momentul inregistrarii).
Cum se stabileste si cum platesc impozitul?

Administratia fiscala calculeaza, pe baza declaratiei estimative pe care ati depus-o, un impozit anual care trebuie platit trimestrial, in rate egale. Termenul si impozitul de plata va sunt comunicate printr-o decizie (numita “decizie de plati anticipate”) pe care o primiti prin posta la domiciliu.

Pentru a va putea desfasura activitatea in conditii legale, trebuie sa cumparati, de la unitati specializate, urmatoarele documente tipizate: registru de incasari si plati, registru inventar, chitantier, facturi (daca este cazul) si alte documente specifice fiecarui tip de activitate, conform legii contabilitatii. Daca sunteti taximetrist, asociatie familiala sau cabinet asociat, trebuie sa va procurati casa de marcat fiscala, numai de la unitati atestate.


OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz

Vezi detalii


Trebuie sa stiti ca pentru a vi se calcula impozitul puteti alege intre a tine o contabilitate simpla (denumita “impunere in sistem real”), sau a fi impus pe baza normei de venit, situatie in care nu sunteti obligat sa completati registre.Norma de venit reprezinta o suma fixa, stabilita anual de catre directiile generale ale finantelor publice teritoriale, in functie de specificul activitatii si de zona in care va desfasurati activitatea.

In cazul in care ati optat pentru calcularea impozitului in sistem real, trebuie sa pastrati toate documentele justificative - chitante, facturi, contracte, extrase de cont s.a. – pe o perioada de 10 ani. In cazul in care documentele au fost pierdute sau distruse, acestea trebuie reconstituite. Va puteti schimba optiunea dintr-un sistem in altul numai dupa doi ani de activitate. Cererea de optiune pentru stabilirea venitului net in sistem real se depune pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care au desfasurat activitate si in anul precedent, respectiv in termen de 15 zile de la inceperea activitatii, in cazul contribuabililor care incep activitatea in cursul anului fiscal.

Pentru plata impozitului se utilizeaza programul special, realizat de Ministerul Economiei si Finantelor, care genereaza foaia de varsamant respectiva. Plata se poate face in bani „gheata” la sediul trezoreriei din sectorul de care apartineti, sau, daca aveti cont in banca, printr-un ordin de plata dat bancii, prin care se transfera suma respectiva in contul trezoreriei. Plata se poate face si prin mandat postal, dar trebuie cunoscute detaliile, care altfel sunt completate de program.

Cum declar venitul anual?

Pana la data de 15 mai a anului urmator celui in care v-ati desfasurat activitatea va trebui sa depuneti Declaratia speciala privind veniturile realizate in anul..Formular 200, in care veti completa venitul obtinut intr-o activitate independenta (medici, avocati, notari, comercianti, proiectanti, maseuri s.a.) pe care ati desfasurat-o; pentru fiecare sursa de venit se va completa un cartus din cadrul acestei declaratii speciale (observati ca se repeta grupul de informatiide la 1A-1C pana la 6A-6C).

Dupa prelucrarea acestei declaratii de catre functionarii fiscali, veti primi o decizie prin care veti fi informat daca mai aveti de platit sau daca vi se va restitui o parte din impozitul platit in timpul anului. Aceasta decizie se numeste “decizie de impunere anuala”. Diferentele de impozit trebuie platite in termen de 60 de zile de ladata comunicarii acestei decizii.

Sanctiuni

Daca nu veti reusi sa respectati termenele de depunere a declaratiilor de venit, trebuie sa stiti ca prin lege datorati o amenda intre 10 lei si 100 lei; in cazul declaratiei de inregistrare, amenda este de la 1.500 lei la 3.000 lei.

In cazul in care nu veti reusi sa achitati la termenele stabilite prin lege diferentele de impozit, puteti fi sanctionati cu majorari de intarziere de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere.

Sursa: anaf.ro

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Decembrie 2010


Votati articolul "ANAF: Ghid fiscal pentru PFA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum pot descarca programul pentru bilantul anului 2013

Intrebare: Buna dimineata,
Imi puteti spune si mie, va rog, cum sa descarc raportarile contabile pentru anul 2013 (31.12.2013) impreuna cu anexele pentru societati aflate in lichidare (termen depunere 31.03.2014) ? Am vazut ca a aparut ordinul nr. 79/2014 care reglementeaza intocmirea acestor situatii financiare ...
Va multumesc !

Raspuns: a aparut ordinul, dar inca nu a aparut si programul pentru intocmirea acestuia!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Decembrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: lu*****
Am incercat sa aflu care sunt taxele pentru o pfa, dar n-am reusit. Puteti sa-mi spuneti d-stra, in afara impozitului de 16%, ce trebuie sa mai platesc obligatoriu ca pfa?
Data adaugarii: 12-Apr-2012
Postat de: ju*****
buna ziua , ma tot chinui sa aflu raspunsri la intrebari iar bugetarii ma trimit de la o insitutie la alta. am inregistrat la Recom un Pfa cu cod caen 6209 servicii it. ideea e ca prestez servicii in afara tarii si vreau sa stiu daca pentru asta ma declar platitor de tva sau nu . stiam ca la Societatile comerciale te poti declara platitor de TVA dar doar pt achizitiile intracomunitare nu si pentru servicii prestate....vreau sa stiu daca aceasi lege este aplicabila si la Pfa cu cod caen 6209. multumesc ,
Data adaugarii: 13-Oct-2011
Postat de: an*****
de vreo 2 ani sau si mai mult autorizatiile de functionare pt.PF NU se mai emit de catre primarii !!! Autorizarea se face la Registrul Comertului si apoi se mai da un fel de aut. de fct. orar de fct., altelede la primarie
Data adaugarii: 12-Dec-2010
Postat de: ia*****
Persoanele fizice autorizate, cei cu profesii liberale independende, asociatiile familiale si de proprietari, tin evidenta contabila in partida simpla, si , atentie, in determinarea bazei de impozitare pentru constituirea impozitului pe venit, cheltuielile nedeductibile maresc baza de impozitare. exceptie facand asociatiile de proprietari, unde nu se determina impozit pe venit fiind asociatii nonpatrimoniale, nonprofit. cODUL FIACAL REGLEMENTEAZA ACESTE ASPECTE.
Data adaugarii: 08-Dec-2010
Postat de: user
E nu reusesc sa inteleg de unde ati luat acest Ghid in care sunt scrise o gramada de prosti. Oare toti cei ce obtin venituri din activitati independente "depun la sediul administratiei fiscale in raza careia au domiciliul fiscal Declaratie de inregistrare fiscala formular 020"? Majorarile de intarziere mai sunt ele de 0.1% ? Declaratia 200 se depune in 2011 pana la 15 mai ? Etc..
Data adaugarii: 07-Dec-2010
Postat de: do*****
Stimati Domni, din mai 2008, Primariile nu mai elibereaza nici un fel de Autorizatii.Conform OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, intreprinderile individuale si familiale, procedura de autorizare si inregistrare se face in intregime la registrul comertului.
Data adaugarii: 07-Dec-2010
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Cine depune Declaratia 394 in 2015? Conditii si obligatii

    • In atentia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, redam informatii noi referitoare la formularul 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national". Potrivit prevederilor art. 53 din OG 92/2003 republicata privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii sunt obligati sa furnizeze periodic organelor fiscale informatii referi...» citeste mai departe aici

  • Noi reglementari legale cu privire la tichetele de masa. HG 23/2015

    • La data de 13 februarie 2014 a intrat in vigoare Legea 291/2013 prin care s-a stabilit posibilitatea ca angajatorii sa acorde salariatilor tichete de masa si in format electronic, nu doar pe suport hartie. Normele metodologice insa au fost publicate la aproape un an de la intrarea acesteia in vigoare. Astfel, in  Monitorul Oficial, Partea I nr. 54 din 22/01/2015 a fost publicata HG 23/2015 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii 142/1998 privind aco...» citeste mai departe aici

  • Obligatii referitoare la stabilirea perioadei fiscale in sensul TVA pentru anul 2015

    • A: Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, precum si persoanele nou-infiintate in anul 2014 si inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care in cursul anului 2014 au utilizat ca perioada fiscala "trimestrul calendaristic" si: 1. in luna decembrie 2014 au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania In anul 2015 vor utiliza ca perioada fiscala "luna calendaris...» citeste mai departe aici

  • Prime acordate salariatilor. Ce inregistrari contabile facem?

    •   In ce priveste acordarea premiilor salariatilor cu ocazia sarbatorilor, redam mai jos un exemplu referitor la trecerea acestor sume in statul de plata si la inregistrarile contabile aferente. Pentru cei cu copii, in baza Codului fiscal art. 55 alin. 4 lit .a si a CCM/ regulament intern /acord incheiat cu salariatii, se poate acorda o suma de 150 lei- reprezentand venit neimpozabil atat la calculul impozitului pe venit cat si din punct de vedere al contributi...» citeste mai departe aici

  • Extinderea cotei reduse de TVA la toate serviciile de cazare

    • In Monitorul Oficial nr. 0046 din 20 ianuarie 2015 a fost publicata Hotararea 20 din 14 ianuarie 2015 pentru modificarea alin. (6) al pct. 23 din titlul VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004/     Consultati actul normativ aici!  &n...» citeste mai departe aici

  • Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti. Servicii furnizate pe cale electronica

    • In cazul in care o societate primeste facturi de servicii electronice de la parteneri din UE si non UE, vom stabili daca acest tip de servicii intra sub incidenta impozitului pe venit nerezidenti si daca e necesara solicitarea certificatului de rezidenta fiscala. Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti in conformitate cu Titlul V din Codul fiscal are ca obiect veniturile obtinute din Romania, insa art. 114 din Codul fiscal circumstantiaza necesitatea ca aceste venitur...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X