Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

ANAF: Ghid fiscal pentru PFA

Codul fiscalANAFdeclaratii

Impunerea veniturilor din activitati independente este reglementata de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Titlul III - Impozitul pe venit, precum si de Normele metodologice date in aplicarea acestuia, aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


In cazul in care doriti sa aveti o afacere proprie ca persoana fizica autorizata sau ca asociatie familiala, in primul rand trebuie sa obtineti autorizatie de functionare de la Primarie.


Puteti desfasura o activitate ca persoana fizica autorizata sau intr-o asociatie familiala daca sunteti comerciant, meserias (croitor, tamplar, cizmar, zugrav, instalator etc.), taximetrist, transportator de marfuri si persoane.


Cum ma inregistrez la Fisc?


Pentru a va inregistra, trebuie sa veniti la sediul administratiei fiscale in raza careia aveti domiciliul cu urmatoarele documente:


  • Declaratie de inregistrare fiscala (formular 020), document pus la dispozitie de unitatea fiscala, sau care poate fi descarcat aici Formular 020;

    Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
    Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

    Vezi detalii

    Cartea Rosie a Fiscalitatii
    Cartea Rosie a Fiscalitatii

    Vezi detalii

    Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
    Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

    Vezi detalii



  • Declaratie de venit estimat (formular 221), document pus la dispozitie de unitatea fiscala, sau care poate fi descarcat aici Formular 221. In aceasta declaratie veti inscrie suma pe care dvs. credeti ca o veti castiga intr-un an; aceasta informatie este necesara intrucat va trebui sa platiti anticipat impozitul. Aceasta declaratie estimativa trebuie depusa in maximum 15 de zile de la inceperea activitatii;

  • Copie dupa autorizatia de functionare obtinuta de la Primarie;

  • Copie dupa buletinul/cartea de identitate (aceasta copie este solicitata pentru a confirma realitatea datelor inscrise la momentul inregistrarii).
Cum se stabileste si cum platesc impozitul?

Administratia fiscala calculeaza, pe baza declaratiei estimative pe care ati depus-o, un impozit anual care trebuie platit trimestrial, in rate egale. Termenul si impozitul de plata va sunt comunicate printr-o decizie (numita “decizie de plati anticipate”) pe care o primiti prin posta la domiciliu.


Pentru a va putea desfasura activitatea in conditii legale, trebuie sa cumparati, de la unitati specializate, urmatoarele documente tipizate: registru de incasari si plati, registru inventar, chitantier, facturi (daca este cazul) si alte documente specifice fiecarui tip de activitate, conform
legii contabilitatii. Daca sunteti taximetrist, asociatie familiala sau cabinet asociat, trebuie sa va procurati casa de marcat fiscala, numai de la unitati atestate.

Trebuie sa stiti ca pentru a vi se calcula impozitul puteti alege intre a tine o contabilitate simpla (denumita “impunere in sistem real”), sau a fi impus pe baza normei de venit, situatie in care nu sunteti obligat sa completati registre. Norma de venit reprezinta o suma fixa, stabilita anual de catre directiile generale ale finantelor publice teritoriale, in functie de specificul activitatii si de zona in care va desfasurati activitatea.


In cazul in care ati optat pentru calcularea impozitului in sistem real, trebuie sa pastrati toate documentele justificative - chitante, facturi, contracte, extrase de cont s.a. – pe o perioada de 10 ani. In cazul in care documentele au fost pierdute sau distruse, acestea trebuie reconstituite. Va puteti schimba optiunea dintr-un sistem in altul numai dupa doi ani de activitate. Cererea de optiune pentru stabilirea venitului net in sistem real se depune pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care au desfasurat activitate si in anul precedent, respectiv in termen de 15 zile de la inceperea activitatii, in cazul contribuabililor care incep activitatea in cursul anului fiscal.


Pentru plata impozitului se utilizeaza
programul special, realizat de Ministerul Economiei si Finantelor, care genereaza foaia de varsamant respectiva. Plata se poate face in bani „gheata” la sediul trezoreriei din sectorul de care apartineti, sau, daca aveti cont in banca, printr-un ordin de plata dat bancii, prin care se transfera suma respectiva in contul trezoreriei. Plata se poate face si prin mandat postal, dar trebuie cunoscute detaliile, care altfel sunt completate de program.

Cum declar venitul anual?


Pana la data de 15 mai a anului urmator celui in care v-ati desfasurat activitatea va trebui sa depuneti Declaratia speciala privind veniturile realizate in anul..
Formular 200, in care veti completa venitul obtinut intr-o activitate independenta (medici, avocati, notari, comercianti, proiectanti, maseuri s.a.) pe care ati desfasurat-o; pentru fiecare sursa de venit se va completa un cartus din cadrul acestei declaratii speciale (observati ca se repeta grupul de informatii de la 1A-1C pana la 6A-6C).

Dupa prelucrarea acestei declaratii de catre functionarii fiscali, veti primi o decizie prin care veti fi informat daca mai aveti de platit sau daca vi se va restitui o parte din impozitul platit in timpul anului. Aceasta decizie se numeste “decizie de impunere anuala”. Diferentele de impozit trebuie platite in termen de 60 de zile de la data comunicarii acestei decizii.


Sanctiuni


Daca nu veti reusi sa respectati termenele de depunere a declaratiilor de venit, trebuie sa stiti ca prin lege datorati o amenda intre 10 lei si 100 lei; in cazul declaratiei de inregistrare, amenda este de la 1.500 lei la 3.000 lei.


In cazul in care nu veti reusi sa achitati la termenele stabilite prin lege diferentele de impozit, puteti fi sanctionati cu majorari de intarziere de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere.


Sursa: anaf.ro

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Decembrie 2010


Votati articolul "ANAF: Ghid fiscal pentru PFA":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

D392- PFA

Intrebare: Cabinetele de contabilitate - PFA , NU societati, neplatitoare de TVA, depun D392 ?
( cei de la finante nu au stiut ce raspuns sa dea !?!)

Raspuns: Da, declaratia 392b se depune si de asociatiile de proprietari. Declaratia 392B privind livrarile de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Decembrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: lu*****
Am incercat sa aflu care sunt taxele pentru o pfa, dar n-am reusit. Puteti sa-mi spuneti d-stra, in afara impozitului de 16%, ce trebuie sa mai platesc obligatoriu ca pfa?
Data adaugarii: 12-Apr-2012
Postat de: ju*****
buna ziua , ma tot chinui sa aflu raspunsri la intrebari iar bugetarii ma trimit de la o insitutie la alta. am inregistrat la Recom un Pfa cu cod caen 6209 servicii it. ideea e ca prestez servicii in afara tarii si vreau sa stiu daca pentru asta ma declar platitor de tva sau nu . stiam ca la Societatile comerciale te poti declara platitor de TVA dar doar pt achizitiile intracomunitare nu si pentru servicii prestate....vreau sa stiu daca aceasi lege este aplicabila si la Pfa cu cod caen 6209. multumesc ,
Data adaugarii: 13-Oct-2011
Postat de: an*****
de vreo 2 ani sau si mai mult autorizatiile de functionare pt.PF NU se mai emit de catre primarii !!! Autorizarea se face la Registrul Comertului si apoi se mai da un fel de aut. de fct. orar de fct., altelede la primarie
Data adaugarii: 12-Dec-2010
Postat de: ia*****
Persoanele fizice autorizate, cei cu profesii liberale independende, asociatiile familiale si de proprietari, tin evidenta contabila in partida simpla, si , atentie, in determinarea bazei de impozitare pentru constituirea impozitului pe venit, cheltuielile nedeductibile maresc baza de impozitare. exceptie facand asociatiile de proprietari, unde nu se determina impozit pe venit fiind asociatii nonpatrimoniale, nonprofit. cODUL FIACAL REGLEMENTEAZA ACESTE ASPECTE.
Data adaugarii: 08-Dec-2010
Postat de: user
E nu reusesc sa inteleg de unde ati luat acest Ghid in care sunt scrise o gramada de prosti. Oare toti cei ce obtin venituri din activitati independente "depun la sediul administratiei fiscale in raza careia au domiciliul fiscal Declaratie de inregistrare fiscala formular 020"? Majorarile de intarziere mai sunt ele de 0.1% ? Declaratia 200 se depune in 2011 pana la 15 mai ? Etc..
Data adaugarii: 07-Dec-2010
Postat de: do*****
Stimati Domni, din mai 2008, Primariile nu mai elibereaza nici un fel de Autorizatii.Conform OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, intreprinderile individuale si familiale, procedura de autorizare si inregistrare se face in intregime la registrul comertului.
Data adaugarii: 07-Dec-2010
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Contract de comodat. Cum stabilim ce cheltuieli sunt deductibile?

    • In analiza urmatoare, o societate are contract de comodat pentru sediu social incheiat cu o alta societate. Vom stabili in ce masura cheltuielile (utilitatile, amenajarile, reparatii etc.) aferente sediului sunt deductibile. Un prim aspect se refera la faptul ca tranzactia reprezentand utilizarea spatiului in baza contractului de comodat (nerecomandat intre doua societati comerciale) ar putea fi reincadrata de catre organul fiscal in baza art. 11 alin. (1) din Codul Fiscal ; iar ace...» citeste mai departe aici

  • 25 mai 2017 este ultima zi pentru declararea impozitului pe venit!

    • Pana joi, 25 mai 2017, contribabilii trebuie sa depuna la organele fiscale competente, pentru anul 2016, "Declaratia privind veniturile realizate din Romania”, cod 200. Veniturile pentru care se depune Declaratia 200 Declaratia se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, provenind din: - activitati independente; - cedare...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X