Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
Centrul de Contabilitate Brasov
Brasov
Centrul de Contabilitate Brasov ofera servicii de ...
Servconsult
Piatra Neamt
Servicii de contabilitate in orașul Piatra Ne...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Cirlan Ruxandra - Expert contabil
Braila
SERVICII PROFESIONALE DE EVIDENTA CONTABILA - In...
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow ANAF si MFP ANAF: Ghid fiscal pentru PFA


ANAF: Ghid fiscal pentru PFA

Cuvinte cheie: Codul fiscal, ANAF, declaratii



Impunerea veniturilor din activitati independente este reglementata de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Titlul III - Impozitul pe venit, precum si de Normele metodologice date in aplicarea acestuia, aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

In cazul in care doriti sa aveti o afacere proprie ca persoana fizica autorizata sau ca asociatie familiala, in primul rand trebuie sa obtineti autorizatie de functionare de la Primarie.

Puteti desfasura o activitate ca persoana fizica autorizata sau intr-o asociatie familiala daca sunteti comerciant, meserias (croitor, tamplar, cizmar, zugrav, instalator etc.), taximetrist, transportator de marfuri si persoane.


Cum ma inregistrez la Fisc?


Pentru a va inregistra, trebuie sa veniti la sediul administratiei fiscale in raza careia aveti domiciliul cu urmatoarele documente:


  • Declaratie de inregistrare fiscala (formular 020), document pus la dispozitie de unitatea fiscala, sau care poate fi descarcat aici  Formular 020;

    PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
    PFA: Taxe, Impozite si Deduceri

    Vezi detalii

    Grile fiscale
    Grile fiscale

    Vezi detalii




  • Declaratie de venit estimat (formular 221), document pus la dispozitie de unitatea fiscala, sau care poate fi descarcat aici Formular 221. In aceasta declaratie veti inscrie suma pe care dvs. credeti ca o veti castiga intr-un an; aceasta informatie este necesara intrucat va trebui sa platiti anticipat impozitul. Aceasta declaratie estimativa trebuie  depusa in maximum 15 de zile de la inceperea activitatii;

  • Copie dupa autorizatia de functionare obtinuta de la Primarie;

  • Copie dupa buletinul/cartea de identitate (aceasta copie este solicitata pentru a confirma realitatea datelor inscrise la momentul inregistrarii).
Cum se stabileste si cum platesc impozitul?

Administratia fiscala calculeaza, pe baza declaratiei estimative pe care ati depus-o, un impozit anual care trebuie platit trimestrial, in rate egale. Termenul si impozitul de plata va sunt comunicate printr-o decizie (numita “decizie de plati anticipate”) pe care o primiti prin posta la domiciliu.


Pentru a va putea desfasura activitatea in conditii legale, trebuie sa cumparati, de la unitati specializate, urmatoarele documente tipizate: registru de incasari si plati, registru inventar, chitantier, facturi (daca este cazul) si alte documente specifice fiecarui tip de activitate, conform
legii contabilitatii. Daca sunteti taximetrist, asociatie familiala sau cabinet asociat, trebuie sa va procurati casa de marcat fiscala, numai de la unitati atestate.

Trebuie sa stiti ca pentru a vi se calcula impozitul puteti alege intre a tine o contabilitate simpla (denumita “impunere in sistem real”), sau a fi impus pe baza normei de venit, situatie in care nu sunteti obligat sa completati registre.  Norma de venit reprezinta o suma fixa, stabilita anual de catre directiile generale ale finantelor publice teritoriale, in functie de specificul activitatii si de zona in care va desfasurati activitatea.


In cazul in care ati optat pentru calcularea impozitului in sistem real, trebuie sa pastrati toate documentele justificative - chitante, facturi, contracte, extrase de cont s.a. – pe o perioada de 10 ani. In cazul in care documentele au fost pierdute sau distruse, acestea trebuie reconstituite. Va puteti schimba optiunea dintr-un sistem in altul numai dupa doi ani de activitate. Cererea de optiune pentru stabilirea venitului net in sistem real se depune pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care au desfasurat activitate si in anul precedent, respectiv in termen de 15 zile de la inceperea activitatii, in cazul contribuabililor care incep activitatea in cursul anului fiscal.


Pentru plata impozitului se utilizeaza
programul special, realizat de Ministerul Economiei si Finantelor, care genereaza foaia de varsamant respectiva. Plata se poate face in bani „gheata” la sediul trezoreriei din sectorul de care apartineti, sau, daca aveti cont in banca, printr-un ordin de plata dat bancii, prin care se transfera suma respectiva in contul trezoreriei. Plata se poate face si prin mandat postal, dar trebuie cunoscute detaliile, care altfel sunt completate de program.

Cum declar venitul anual?


Pana la data de 15 mai a anului urmator celui in care v-ati desfasurat activitatea va trebui sa depuneti Declaratia speciala privind veniturile realizate in anul.. 
Formular 200, in care veti completa venitul obtinut intr-o activitate independenta (medici, avocati, notari, comercianti, proiectanti, maseuri s.a.) pe care ati desfasurat-o; pentru fiecare sursa de venit se va completa un cartus din cadrul acestei declaratii speciale (observati ca se repeta grupul de informatii  de la 1A-1C pana la 6A-6C).

Dupa prelucrarea acestei declaratii de catre functionarii fiscali, veti primi o decizie prin care veti fi informat daca mai aveti de platit sau daca vi se va restitui o parte din impozitul platit in timpul anului. Aceasta decizie se numeste “decizie de impunere anuala”. Diferentele de impozit trebuie platite in termen de 60 de zile de la  data comunicarii acestei decizii.


Sanctiuni


Daca nu veti reusi sa respectati termenele de depunere a declaratiilor de venit, trebuie sa stiti ca prin lege datorati o amenda intre 10 lei si 100 lei; in cazul declaratiei de inregistrare, amenda este de la 1.500 lei la 3.000 lei.


In cazul in care nu veti reusi sa achitati la termenele stabilite prin lege diferentele de impozit, puteti fi sanctionati cu majorari de intarziere de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere.


Sursa: anaf.ro

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 06 Decembrie 2010

Votati articolul "ANAF: Ghid fiscal pentru PFA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Calcul indemnizatie concediu medical

Intrebare: Care este modalitatea de calcul a indemnizatiei de concediu medical si ce contributii se retin din concediu medical?

Raspuns: Buna ziua,<br /> Baza de calcul a indemnizatiei de incapacitate temporara de munca se determi... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la Codul fiscal


» Analiza consultant: Rambursarea soldului sumei negative a taxei pe valoare adaugata

» Vanzare spatiu comercial. Cand e obligat un SRL sa treaca la impozit pe profit?

» Avans achitat si cesiune creanta. Cand e obligatorie ajustarea TVA-ului dedus in anii anteriori?


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Comentarii articol
Postat de: lu*****
  Am incercat sa aflu care sunt taxele pentru o pfa, dar n-am reusit. Puteti sa-mi spuneti d-stra, in afara impozitului de 16%, ce trebuie sa mai platesc obligatoriu ca pfa?
Data adaugarii: 12-Apr-2012

Postat de: ju*****
  buna ziua , ma tot chinui sa aflu raspunsri la intrebari iar bugetarii ma trimit de la o insitutie la alta. am inregistrat la Recom un Pfa cu cod caen 6209 servicii it. ideea e ca prestez servicii in afara tarii si vreau sa stiu daca pentru asta ma declar platitor de tva sau nu . stiam ca la Societatile comerciale te poti declara platitor de TVA dar doar pt achizitiile intracomunitare nu si pentru servicii prestate....vreau sa stiu daca aceasi lege este aplicabila si la Pfa cu cod caen 6209. multumesc ,
Data adaugarii: 13-Oct-2011

Postat de: an*****
  de vreo 2 ani sau si mai mult autorizatiile de functionare pt.PF NU se mai emit de catre primarii !!! Autorizarea se face la Registrul Comertului si apoi se mai da un fel de aut. de fct. orar de fct., altelede la primarie
Data adaugarii: 12-Dec-2010

Postat de: ia*****
  Persoanele fizice autorizate, cei cu profesii liberale independende, asociatiile familiale si de proprietari, tin evidenta contabila in partida simpla, si , atentie, in determinarea bazei de impozitare pentru constituirea impozitului pe venit, cheltuielile nedeductibile maresc baza de impozitare. exceptie facand asociatiile de proprietari, unde nu se determina impozit pe venit fiind asociatii nonpatrimoniale, nonprofit. cODUL FIACAL REGLEMENTEAZA ACESTE ASPECTE.
Data adaugarii: 08-Dec-2010

Postat de: user
  E nu reusesc sa inteleg de unde ati luat acest Ghid in care sunt scrise o gramada de prosti. Oare toti cei ce obtin venituri din activitati independente "depun la sediul administratiei fiscale in raza careia au domiciliul fiscal Declaratie de inregistrare fiscala formular 020"? Majorarile de intarziere mai sunt ele de 0.1% ? Declaratia 200 se depune in 2011 pana la 15 mai ? Etc..
Data adaugarii: 07-Dec-2010

Postat de: do*****
  Stimati Domni, din mai 2008, Primariile nu mai elibereaza nici un fel de Autorizatii.Conform OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, intreprinderile individuale si familiale, procedura de autorizare si inregistrare se face in intregime la registrul comertului.
Data adaugarii: 07-Dec-2010

Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la ANAF, declaratii,


» Deducere cheltuieli: pierderea neta din diferente de curs valutar. Solutia consultantilor

» Totul despre PFA

» Noutati din domeniul fiscal si contabil. O retrospectiva a celor mai importante acte normative

Vezi toate articolele referitoare la ANAF (1572)

» Basescu: Reducerea CAS va duce la exportarea banilor

» Calendar DECLARATII fiscale cu termen la 25 august 2014. Ce formulare se depun?

» Totul despre PFA

Vezi toate articolele referitoare la declaratii (1553)

Alte articole publicate in data de 06 Decembrie 2010






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI