Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

ANAF: Ghid fiscal pentru PFA

Codul fiscalANAFdeclaratii

Impunerea veniturilor din activitati independente este reglementata de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Titlul III - Impozitul pe venit, precum si de Normele metodologice date in aplicarea acestuia, aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


In cazul in care doriti sa aveti o afacere proprie ca persoana fizica autorizata sau ca asociatie familiala, in primul rand trebuie sa obtineti autorizatie de functionare de la Primarie.


Puteti desfasura o activitate ca persoana fizica autorizata sau intr-o asociatie familiala daca sunteti comerciant, meserias (croitor, tamplar, cizmar, zugrav, instalator etc.), taximetrist, transportator de marfuri si persoane.


Cum ma inregistrez la Fisc?


Pentru a va inregistra, trebuie sa veniti la sediul administratiei fiscale in raza careia aveti domiciliul cu urmatoarele documente:


  • Declaratie de inregistrare fiscala (formular 020), document pus la dispozitie de unitatea fiscala, sau care poate fi descarcat aici Formular 020;

    Declaratia 101. Modificari de ultima ora
    Declaratia 101. Modificari de ultima ora

    Vezi detalii

    Ghid practic Excel
    Ghid practic Excel

    Vezi detalii

    Capcanele comertului online
    Capcanele comertului online

    Vezi detalii



  • Declaratie de venit estimat (formular 221), document pus la dispozitie de unitatea fiscala, sau care poate fi descarcat aici Formular 221. In aceasta declaratie veti inscrie suma pe care dvs. credeti ca o veti castiga intr-un an; aceasta informatie este necesara intrucat va trebui sa platiti anticipat impozitul. Aceasta declaratie estimativa trebuie depusa in maximum 15 de zile de la inceperea activitatii;

  • Copie dupa autorizatia de functionare obtinuta de la Primarie;

  • Copie dupa buletinul/cartea de identitate (aceasta copie este solicitata pentru a confirma realitatea datelor inscrise la momentul inregistrarii).
Cum se stabileste si cum platesc impozitul?

Administratia fiscala calculeaza, pe baza declaratiei estimative pe care ati depus-o, un impozit anual care trebuie platit trimestrial, in rate egale. Termenul si impozitul de plata va sunt comunicate printr-o decizie (numita “decizie de plati anticipate”) pe care o primiti prin posta la domiciliu.


Pentru a va putea desfasura activitatea in conditii legale, trebuie sa cumparati, de la unitati specializate, urmatoarele documente tipizate: registru de incasari si plati, registru inventar, chitantier, facturi (daca este cazul) si alte documente specifice fiecarui tip de activitate, conform
legii contabilitatii. Daca sunteti taximetrist, asociatie familiala sau cabinet asociat, trebuie sa va procurati casa de marcat fiscala, numai de la unitati atestate.

Trebuie sa stiti ca pentru a vi se calcula impozitul puteti alege intre a tine o contabilitate simpla (denumita “impunere in sistem real”), sau a fi impus pe baza normei de venit, situatie in care nu sunteti obligat sa completati registre. Norma de venit reprezinta o suma fixa, stabilita anual de catre directiile generale ale finantelor publice teritoriale, in functie de specificul activitatii si de zona in care va desfasurati activitatea.


In cazul in care ati optat pentru calcularea impozitului in sistem real, trebuie sa pastrati toate documentele justificative - chitante, facturi, contracte, extrase de cont s.a. – pe o perioada de 10 ani. In cazul in care documentele au fost pierdute sau distruse, acestea trebuie reconstituite. Va puteti schimba optiunea dintr-un sistem in altul numai dupa doi ani de activitate. Cererea de optiune pentru stabilirea venitului net in sistem real se depune pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care au desfasurat activitate si in anul precedent, respectiv in termen de 15 zile de la inceperea activitatii, in cazul contribuabililor care incep activitatea in cursul anului fiscal.


Pentru plata impozitului se utilizeaza
programul special, realizat de Ministerul Economiei si Finantelor, care genereaza foaia de varsamant respectiva. Plata se poate face in bani „gheata” la sediul trezoreriei din sectorul de care apartineti, sau, daca aveti cont in banca, printr-un ordin de plata dat bancii, prin care se transfera suma respectiva in contul trezoreriei. Plata se poate face si prin mandat postal, dar trebuie cunoscute detaliile, care altfel sunt completate de program.

Cum declar venitul anual?


Pana la data de 15 mai a anului urmator celui in care v-ati desfasurat activitatea va trebui sa depuneti Declaratia speciala privind veniturile realizate in anul..
Formular 200, in care veti completa venitul obtinut intr-o activitate independenta (medici, avocati, notari, comercianti, proiectanti, maseuri s.a.) pe care ati desfasurat-o; pentru fiecare sursa de venit se va completa un cartus din cadrul acestei declaratii speciale (observati ca se repeta grupul de informatii de la 1A-1C pana la 6A-6C).

Dupa prelucrarea acestei declaratii de catre functionarii fiscali, veti primi o decizie prin care veti fi informat daca mai aveti de platit sau daca vi se va restitui o parte din impozitul platit in timpul anului. Aceasta decizie se numeste “decizie de impunere anuala”. Diferentele de impozit trebuie platite in termen de 60 de zile de la data comunicarii acestei decizii.


Sanctiuni


Daca nu veti reusi sa respectati termenele de depunere a declaratiilor de venit, trebuie sa stiti ca prin lege datorati o amenda intre 10 lei si 100 lei; in cazul declaratiei de inregistrare, amenda este de la 1.500 lei la 3.000 lei.


In cazul in care nu veti reusi sa achitati la termenele stabilite prin lege diferentele de impozit, puteti fi sanctionati cu majorari de intarziere de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere.


Sursa: anaf.ro

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Decembrie 2010


Votati articolul "ANAF: Ghid fiscal pentru PFA":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Emitere factura

Intrebare: Buna seara, va rog sa ma ajutati intr-o problema lucrez la un IFN si am facut o decizie pt a duce actele foarte vechi la casat cand ne-am dus la centrul de reciclare pt bani ce urma sa ii incasam noi putem sa dam doar o chitanta si un proces verbal de predare primire, iar cei de la centru vor sa le emitem si o factura dar noi nu lucram cu facturi ca noi doar incasam bani de la persoane fizice. Intrebarea este noi putem sa cumparam un facturier de la librarie si sa il folosim este corect asa ? si cum ne inregistram in contabilitate. Va multumesc anticipat.

Raspuns: Bineinteles ca puteti utiliza facturi, care pot fi tipizate de la librarie sau in format electronic...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Decembrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: lu*****
Am incercat sa aflu care sunt taxele pentru o pfa, dar n-am reusit. Puteti sa-mi spuneti d-stra, in afara impozitului de 16%, ce trebuie sa mai platesc obligatoriu ca pfa?
Data adaugarii: 12-Apr-2012
Postat de: ju*****
buna ziua , ma tot chinui sa aflu raspunsri la intrebari iar bugetarii ma trimit de la o insitutie la alta. am inregistrat la Recom un Pfa cu cod caen 6209 servicii it. ideea e ca prestez servicii in afara tarii si vreau sa stiu daca pentru asta ma declar platitor de tva sau nu . stiam ca la Societatile comerciale te poti declara platitor de TVA dar doar pt achizitiile intracomunitare nu si pentru servicii prestate....vreau sa stiu daca aceasi lege este aplicabila si la Pfa cu cod caen 6209. multumesc ,
Data adaugarii: 13-Oct-2011
Postat de: an*****
de vreo 2 ani sau si mai mult autorizatiile de functionare pt.PF NU se mai emit de catre primarii !!! Autorizarea se face la Registrul Comertului si apoi se mai da un fel de aut. de fct. orar de fct., altelede la primarie
Data adaugarii: 12-Dec-2010
Postat de: ia*****
Persoanele fizice autorizate, cei cu profesii liberale independende, asociatiile familiale si de proprietari, tin evidenta contabila in partida simpla, si , atentie, in determinarea bazei de impozitare pentru constituirea impozitului pe venit, cheltuielile nedeductibile maresc baza de impozitare. exceptie facand asociatiile de proprietari, unde nu se determina impozit pe venit fiind asociatii nonpatrimoniale, nonprofit. cODUL FIACAL REGLEMENTEAZA ACESTE ASPECTE.
Data adaugarii: 08-Dec-2010
Postat de: user
E nu reusesc sa inteleg de unde ati luat acest Ghid in care sunt scrise o gramada de prosti. Oare toti cei ce obtin venituri din activitati independente "depun la sediul administratiei fiscale in raza careia au domiciliul fiscal Declaratie de inregistrare fiscala formular 020"? Majorarile de intarziere mai sunt ele de 0.1% ? Declaratia 200 se depune in 2011 pana la 15 mai ? Etc..
Data adaugarii: 07-Dec-2010
Postat de: do*****
Stimati Domni, din mai 2008, Primariile nu mai elibereaza nici un fel de Autorizatii.Conform OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, intreprinderile individuale si familiale, procedura de autorizare si inregistrare se face in intregime la registrul comertului.
Data adaugarii: 07-Dec-2010
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Fisa de post Contabil. Model 2017

    • In speranta ca veti gasi acest model util, va prezentam mai jos Fisa de post Contabil (Model 2017), cu posibilitatea de a descarca fisa de post pentru contabil si in format pdf. I.    Identificarea postului 1.    Numele si prenumele titularului: ............ 2.   Denumirea postului: Contabil ...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Contabilul.ro: Noile afaceri vizate de ANAF, viza CECCAR 2017 si cine nu mai depune D 392

    • In ultima perioada au fost aprobate mai multe modificari in domeniul contabil si fiscal. Amintim dintre aceste noutati faptul ca magazinele online vor fi verificate mai atent de ANAF in perioada urmatoare, anuntul facut de CECCAR in atentia membrilor inactivi, categoriile de contribuabili care nu mai depun D 392A si D 392B, precum si sesiunea online ANAF care a avut ca tema Declaratia 205 si Declaratia 207. Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoar...» citeste mai departe aici

  • Ce fapte sunt considerate evaziune fiscala si cum se pedepsesc?

    • Faptele ce constituie evaziune fiscala sunt prevazute la art. 9 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale ca fiind urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale: ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile; omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate salariatilor. Cum va arata monografia contabila?

    • Prin cele de mai jos, stabilim care este suma maxima care se poate acorda unui angajat sub forma tichetelor cadou intr-un an si pentru ce evenimente se acorda. De asemenea, vom vedea cum intocmim monografia contabila. Legea nr. 193/2006 precizeaza ca tichetele cadou se pot utiliza pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale. H.G. nr. 1317/2006 ...» citeste mai departe aici

  • Ce conditii impun trecerea la plata impozitului pe venit in 2017?

    • In cazul de mai jos, o societate cu activitate exclusiv de agricultura (0111) are o cifra de afaceri de 805.000 lei in decembrie 2016 si are KS de 160.000 lei. Stabilim daca devine platitoare de impozit pe venit de la 01.02.2017. Potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, o microintreprindere este in anul 2017, acea persoana juridica care a indeplinit cumulativ, la 31 decembrie 2016, conditiile prevazute la art. 47.   Incepand cu anul 20...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Declaratiile informative 392 nu se depun in 2017

    • Codul fiscal instituie obligatiile persoanelor impozabile din punct de vedere al TVA de a depune anual declaratii informative privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul precedent, pentru indeplinirea obligatiei Romaniei de a calcula baza TVA pentru resursele proprii ale bugetului Uniunii Europene. Aceste obligatii sunt prevazute la art. 324 alin. (4), (5) si (6) din Codul fiscal. Este vorba de formularele 392A, 392B si 393: Form...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X