Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

ANAF: Ghid fiscal pentru PFA


Impunerea veniturilor din activitati independente este reglementata de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Titlul III - Impozitul pe venit, precum si de Normele metodologice date in aplicarea acestuia, aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


In cazul in care doriti sa aveti o afacere proprie ca persoana fizica autorizata sau ca asociatie familiala, in primul rand trebuie sa obtineti autorizatie de functionare de la Primarie.


Puteti desfasura o activitate ca persoana fizica autorizata sau intr-o asociatie familiala daca sunteti comerciant, meserias (croitor, tamplar, cizmar, zugrav, instalator etc.), taximetrist, transportator de marfuri si persoane.


Cum ma inregistrez la Fisc?


Pentru a va inregistra, trebuie sa veniti la sediul administratiei fiscale in raza careia aveti domiciliul cu urmatoarele documente:


  • Declaratie de inregistrare fiscala (formular 020), document pus la dispozitie de unitatea fiscala, sau care poate fi descarcat aici Formular 020;

    Contabilitatea activitatilor agricole
    Contabilitatea activitatilor agricole

    Vezi detalii

    Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
    Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

    Vezi detalii

    Totul despre decontari
    Totul despre decontari

    Vezi detalii



  • Declaratie de venit estimat (formular 221), document pus la dispozitie de unitatea fiscala, sau care poate fi descarcat aici Formular 221. In aceasta declaratie veti inscrie suma pe care dvs. credeti ca o veti castiga intr-un an; aceasta informatie este necesara intrucat va trebui sa platiti anticipat impozitul. Aceasta declaratie estimativa trebuie depusa in maximum 15 de zile de la inceperea activitatii;

  • Copie dupa autorizatia de functionare obtinuta de la Primarie;

  • Copie dupa buletinul/cartea de identitate (aceasta copie este solicitata pentru a confirma realitatea datelor inscrise la momentul inregistrarii).
Cum se stabileste si cum platesc impozitul?

Administratia fiscala calculeaza, pe baza declaratiei estimative pe care ati depus-o, un impozit anual care trebuie platit trimestrial, in rate egale. Termenul si impozitul de plata va sunt comunicate printr-o decizie (numita “decizie de plati anticipate”) pe care o primiti prin posta la domiciliu.


Pentru a va putea desfasura activitatea in conditii legale, trebuie sa cumparati, de la unitati specializate, urmatoarele documente tipizate: registru de incasari si plati, registru inventar, chitantier, facturi (daca este cazul) si alte documente specifice fiecarui tip de activitate, conform
legii contabilitatii. Daca sunteti taximetrist, asociatie familiala sau cabinet asociat, trebuie sa va procurati casa de marcat fiscala, numai de la unitati atestate.

Trebuie sa stiti ca pentru a vi se calcula impozitul puteti alege intre a tine o contabilitate simpla (denumita “impunere in sistem real”), sau a fi impus pe baza normei de venit, situatie in care nu sunteti obligat sa completati registre. Norma de venit reprezinta o suma fixa, stabilita anual de catre directiile generale ale finantelor publice teritoriale, in functie de specificul activitatii si de zona in care va desfasurati activitatea.


In cazul in care ati optat pentru calcularea impozitului in sistem real, trebuie sa pastrati toate documentele justificative - chitante, facturi, contracte, extrase de cont s.a. – pe o perioada de 10 ani. In cazul in care documentele au fost pierdute sau distruse, acestea trebuie reconstituite. Va puteti schimba optiunea dintr-un sistem in altul numai dupa doi ani de activitate. Cererea de optiune pentru stabilirea venitului net in sistem real se depune pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care au desfasurat activitate si in anul precedent, respectiv in termen de 15 zile de la inceperea activitatii, in cazul contribuabililor care incep activitatea in cursul anului fiscal.


Pentru plata impozitului se utilizeaza
programul special, realizat de Ministerul Economiei si Finantelor, care genereaza foaia de varsamant respectiva. Plata se poate face in bani „gheata” la sediul trezoreriei din sectorul de care apartineti, sau, daca aveti cont in banca, printr-un ordin de plata dat bancii, prin care se transfera suma respectiva in contul trezoreriei. Plata se poate face si prin mandat postal, dar trebuie cunoscute detaliile, care altfel sunt completate de program.

Cum declar venitul anual?


Pana la data de 15 mai a anului urmator celui in care v-ati desfasurat activitatea va trebui sa depuneti Declaratia speciala privind veniturile realizate in anul..
Formular 200, in care veti completa venitul obtinut intr-o activitate independenta (medici, avocati, notari, comercianti, proiectanti, maseuri s.a.) pe care ati desfasurat-o; pentru fiecare sursa de venit se va completa un cartus din cadrul acestei declaratii speciale (observati ca se repeta grupul de informatii de la 1A-1C pana la 6A-6C).

Dupa prelucrarea acestei declaratii de catre functionarii fiscali, veti primi o decizie prin care veti fi informat daca mai aveti de platit sau daca vi se va restitui o parte din impozitul platit in timpul anului. Aceasta decizie se numeste “decizie de impunere anuala”. Diferentele de impozit trebuie platite in termen de 60 de zile de la data comunicarii acestei decizii.


Sanctiuni


Daca nu veti reusi sa respectati termenele de depunere a declaratiilor de venit, trebuie sa stiti ca prin lege datorati o amenda intre 10 lei si 100 lei; in cazul declaratiei de inregistrare, amenda este de la 1.500 lei la 3.000 lei.


In cazul in care nu veti reusi sa achitati la termenele stabilite prin lege diferentele de impozit, puteti fi sanctionati cu majorari de intarziere de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere.


Sursa: anaf.ro

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Decembrie 2010


Votati articolul "ANAF: Ghid fiscal pentru PFA":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decontare taxa studii pe PFA

Intrebare: Buna ziua,

Doresc sa va intreb daca pot sa decontez taxa de studii, trecand-o pe cheltuieli PFA. Sunt studenta la facultate de stat, platesc taxa, in acelasi timp sunt PFA. Am toate chitantele si facturile de plata taxa luate pe PFA, desi contractul cu facultatea este facut pe numele meu ca persoana fizica. Pot sa decontez in acest ca cheltuielile de taxa?
Am nevoie de un contract intre mine la Persoana fizica si mine ca PFA?

Va multumesc.
Cu stima,

Raspuns: Conform art. 48 alin. 4 din Codul fiscal pentru a fi deductibile cheltuielile aferente veniturilor,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Decembrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: lu*****
Am incercat sa aflu care sunt taxele pentru o pfa, dar n-am reusit. Puteti sa-mi spuneti d-stra, in afara impozitului de 16%, ce trebuie sa mai platesc obligatoriu ca pfa?
Data adaugarii: 12-Apr-2012
Postat de: ju*****
buna ziua , ma tot chinui sa aflu raspunsri la intrebari iar bugetarii ma trimit de la o insitutie la alta. am inregistrat la Recom un Pfa cu cod caen 6209 servicii it. ideea e ca prestez servicii in afara tarii si vreau sa stiu daca pentru asta ma declar platitor de tva sau nu . stiam ca la Societatile comerciale te poti declara platitor de TVA dar doar pt achizitiile intracomunitare nu si pentru servicii prestate....vreau sa stiu daca aceasi lege este aplicabila si la Pfa cu cod caen 6209. multumesc ,
Data adaugarii: 13-Oct-2011
Postat de: an*****
de vreo 2 ani sau si mai mult autorizatiile de functionare pt.PF NU se mai emit de catre primarii !!! Autorizarea se face la Registrul Comertului si apoi se mai da un fel de aut. de fct. orar de fct., altelede la primarie
Data adaugarii: 12-Dec-2010
Postat de: ia*****
Persoanele fizice autorizate, cei cu profesii liberale independende, asociatiile familiale si de proprietari, tin evidenta contabila in partida simpla, si , atentie, in determinarea bazei de impozitare pentru constituirea impozitului pe venit, cheltuielile nedeductibile maresc baza de impozitare. exceptie facand asociatiile de proprietari, unde nu se determina impozit pe venit fiind asociatii nonpatrimoniale, nonprofit. cODUL FIACAL REGLEMENTEAZA ACESTE ASPECTE.
Data adaugarii: 08-Dec-2010
Postat de: user
E nu reusesc sa inteleg de unde ati luat acest Ghid in care sunt scrise o gramada de prosti. Oare toti cei ce obtin venituri din activitati independente "depun la sediul administratiei fiscale in raza careia au domiciliul fiscal Declaratie de inregistrare fiscala formular 020"? Majorarile de intarziere mai sunt ele de 0.1% ? Declaratia 200 se depune in 2011 pana la 15 mai ? Etc..
Data adaugarii: 07-Dec-2010
Postat de: do*****
Stimati Domni, din mai 2008, Primariile nu mai elibereaza nici un fel de Autorizatii.Conform OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre PFA, intreprinderile individuale si familiale, procedura de autorizare si inregistrare se face in intregime la registrul comertului.
Data adaugarii: 07-Dec-2010
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF a lansat declaratia F300, formularul care stie tot despre tranzactiile, veniturile si conturile romanilor

    • La finalul lunii august, ANAF a publicat formularul F300 utilizat pentru declararea datelor de identificare a contribuabililor, precum si a tranzactiilor operate de acestia si a veniturilor obtinute. Asadar, F3000 este formularul folosit de ANAF pentru indeplinirea obligatiei de declarare a categoriilor de informatii privind identificarea contribuabililor, precum si a informatiilor de natură financiara referitoare la conturile deschise si/sau inchise de acestia la institutiile ...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale se depun la ANAF in septembrie 2016?

    • Va prezentam mai jos formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna septembrie 2016. De asemenea, va informam si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 30 septembrie 2016. I. Obligatii declarative      15 zile de la data de cand nu mai realizeaza venituri     ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Regimul fiscal al rezervelor la incetarea microintreprinderilor

    • Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015 prevede ca, pentru determinarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor, la baza impozabila se adauga urmatoarele: 1. rezervele, cu exceptia celor reprezentand facilitati fiscale, reduse sau anulate, reprezentand rezerva legala, rezerve din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, care au fost deduse la calculul profitului impozabil si nu au fost impozitate in perioada in care microintreprinderile au fost si...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394 si operatiuni cu taxare inversa. Unde le incadram?

    • In analiza de mai jos, avem o societate platitoare de TVA care a incasat in 2015 un avans de la un alt platitor de TVA pentru care a emis factura de avans in taxare inversa deoarece avansul era pentru bunuri supuse masurilor de simplificare. In iulie 2016 are loc stornarea facturii de avans in acelasi regim de taxare inversa utilizat initial. Valoarea facturii emise se evidentiaza in decontul de TVA cod 300, dar in D394 se cere cod produs pentru fiecare operatiune cu taxare inversa. Vom vedea...» citeste mai departe aici

  • Preluarea in plata a indemnizatiei de incapacitate temporara de munca de catre casele de asigurari sociale de sanatate

    • De regula, plata indemnizatiilor  de incapacitate temporara de munca se face lunar de catre angajator, cel mai tarziu odata cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectiva pe baza certificatului de concediu medical eliberat in conditiile legii. In anumite situatii, insa,  plata indemnizatiei de incapacitate temporara de munca este preluata de catre casele de asigurari de sanatate. Una dintre aceste situatii este aceea in care expira contractul in...» citeste mai departe aici

  • Revine in functie Autoritatea Nationala Vamala

    • Potrivit unui anunt oficial transmis recent de vicepresedintele ANAF, Dorel Fronea, Directia Generala a Vamilor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) se va transforma in perioada urmatoare, pana la finele anului, in Autoritatea Nationala Vamala din Romania. Autoritatea Nationala a Vamilor, desfiintata in 2013, isi va prelua astfel din nou atributiile si functiile. Structura va ramane aceeasi (2.600 de angajati), singura diferenta fiind ca Autoritatea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X