email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum inregistram o factura de protocol?

codul fiscaltaxafactura de protocolfactura
Intrebare: Am o factura in valoare de 257 ron inclusiv TVA, care contine bauturi alcoolice in valoare de 81 ron inclusiv TVA si masa servita (protocol) in valoare de 176 ron inclusiv TVA. Va rog sa-mi precizati notele contabile si ce valori trebuie sa ajunga in jurnalul de cumparari si in declaratii, precum si baza legala a acestora.
 
Raspuns:
 
Inregistrarea facturii de protocol se efectueaza astfel:
 
% = 401 257
623 207
4426 50
 
Si acordarea nedeductibilitatii TVA aferent alcool:
 
635 = 4426 15,67 lei
TVA aferenta alcool este nedeductibil conform art 145 alin 5 lit b, care prevede:
„(5) Nu sunt deductibile:
b) taxa datorata sau achitata pentru achizitiile de bauturi alcoolice si produse din tutun, cu exceptia cazurilor in care aceste bunuri sunt destinate revanzarii sau pentru a fi utilizate pentru prestari de servicii.”
 
In jurnalul de cumparari se va evidentia tot TVA (atat cel deductibil cat si nedeductibil), iar la intocmirea decontului de TVA trebuie sa tineti cont de TVA pentru care nu este deductibil.
In Decontul de TVA se declara achizitia efectuata la rd.21, se preia automat la rd. 25, iar la rd 26 se inscrie TVA –ul care se deduce efectiv, respectiv TVA  de la rd 25 din care se scade TVA-ul pentru care nu este drept de deducere, in cazul dVs. TVA aferenta protocol alcool. Considerand ca aveti numai aceasta achizitie, la rd.21 si 25 veti inscrie in coloana TVA suma de 50 lei, iar la rd.26 veti inscrie valoarea 34,33 lei.
 
In Declaratia 394 se inscrie suma totala de 257 lei, si tva-ul aferent de 50 lei.

In jurnalul de cumparari trebuie prezentate valoarea totala a tuturor achzitiilor efectuate, iar in Declaratia 394 trebuie reflectate toate operatiunile efectuate cu persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romnaia.
 
Referitor la jurnalul de cumparari, pct 79 din normele metodologice de aplicare a art 156 din Codul fiscal prevede:
 
„(2) Jurnalele pentru vanzari si pentru cumparari, registrele, evidentele si alte documente similare ale activitatii economice a fiecarei persoane impozabile se vor intocmi astfel incat sa permita stabilirea urmatoarelor elemente:
    
a) valoarea totala, fara taxa, a tuturor livrarilor de bunuri si/sau prestarilor de servicii efectuate de aceasta persoana in fiecare perioada fiscala, evidentiata distinct pentru:
    1. livrarile intracomunitare de bunuri scutite;
    2. livrari/prestari scutite de taxa sau pentru care locul livrarii/prestarii este in afara Romaniei;
    3. livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii taxabile si carora li se aplica cote diferite de taxa;
    4. prestarile de servicii efectuate conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal catre beneficiari persoane impozabile stabilite in Comunitate, denumite prestari de servicii intracomunitare, pentru care locul este in afara Romaniei.
    b) valoarea totala, fara taxa, a tuturor achizitiilor pentru fiecare perioada fiscala, evidentiata distinct pentru:
    1. achizitii intracomunitare de bunuri;
    2. achizitii de bunuri/servicii pentru care persoana impozabila este obligata la plata taxei in conditiile art. 150 alin. (3) - (6) din Codul fiscal ;
    3. achizitii de bunuri, inclusiv provenite din import, si de servicii, taxabile, carora li se aplica cote diferite de taxa;
    4. achizitii de servicii pentru care persoana impozabila este obligata la plata taxei in conditiile art. 150 alin. (2) din Codul fiscal , care sunt prestate de catre persoane impozabile stabilite in Comunitate, denumite achizitii intracomunitare de servicii.
    c) taxa colectata de respectiva persoana pentru fiecare perioada fiscala;
    d) taxa totala deductibila si taxa dedusa pentru fiecare perioada fiscala;
    e) calculul taxei deduse provizoriu pentru fiecare perioada fiscala, al taxei deduse efectiv pentru fiecare an calendaristic si al ajustarilor efectuate, atunci cand dreptul de deducere se exercita pe baza de pro rata, evidentiind distinct:
    1. taxa dedusa conform art. 147 alin. (3) din Codul fiscal ;
    2. taxa nededusa conform art. 147 alin. (4) din Codul fiscal ;
    3. taxa dedusa pe baza de pro rata conform art. 147 alin. (5) din Codul fiscal .
    (3) Documentele prevazute la alin. (2) nu sunt formulare tipizate stabilite de Ministerul Finantelor Publice.

Fiecare persoana impozabila poate sa isi stabileasca modelul documentelor pe baza carora determina taxa colectata si taxa deductibila conform specificului propriu de activitate, dar acestea trebuie sa contina informatiile minimale stabilite la alin. (2) si sa asigure intocmirea decontului de taxa prevazut la art. 1562 din Codul fiscal .”

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul fiscaltaxafactura de protocolfactura


Data aparitiei: 07 Octombrie 2011

Votati articolul "Cum inregistram o factura de protocol?":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X