Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Analiza zilei: Cum tratam din punct de vedere al TVA transportul marfurilor livrate intracomunitar

cheltuieli accesoriilivrari bunurilivrare bunurifurnizoriregim tvatransportul bunurilortransport

Orice cheltuieli accesorii efectuate de persoana care realizeaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii se includ in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, chiar daca fac obiectul unui contract separat. Cheltuielile accesorii beneficiaza de tratamentul fiscal al tranzactiei principale referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile ca si livrarea/prestarea de care sunt legate.

Avand in vedere faptul ca aceste cheltuieli accesorii urmeaza acelasi regim TVA ca si livrarea de baza este foarte important sa le incadram corect. Nu orice costuri efectuate de furnizor si recuperate de la cumparator sunt cheltuieli accesorii livrarii de bunuri.

Cheltuielile cu transportul bunurilor livrate intracomunitar sau alte cheltuieli accesorii, cum sunt cele de asigurare sau de ambalare, se cuprind in baza impozabila a livrarii intracomunitare numai daca, potrivit prevederilor contractuale, acestea cad in sarcina vanzatorului. In acest caz, costurile de transport aferente livrarii de bunuri, solicitate de catre furnizor cumparatorului, reprezinta cheltuieli accesorii livrarii de bunuri si urmeaza tratamentul fiscal al tranzactiei principale referitoare, printre altele, la locul livrarii, cotele de TVA, scutirile, ca si livrarea de care sunt legate. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat si care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii.

Astfel, daca cheltuielile de transport cad in sarcina vanzatorului acestea se includ in baza de impozitare a livrarii intracomunitare efectuate chiar daca sunt facturate separat de catre furnizor. In acest caz, in declaratia recapitulativa – Formular 390 serviciile de transport nu se declara separat, pe cod P – Prestari intracomunitare de servicii, ci se includ in baza de impozitare a livrarii intracomunitare.

In situatia in care, potrivit prevederilor contractuale, cheltuielile de transport sunt in sarcina cumparatorului acestea nu se includ in baza de impozitare a livrarii intracomunitare efectuate. Spre exemplu, o persoana impozabila din Romania A realizeaza o livrare intracomunitara de bunuri catre un beneficiar din Germania - B. Conditia de livrare este ex-works, prin urmare transportul este in sarcina cumparatorului insa partile stabilesc ca societatea A sa angajeze o societatea pentru efectuarea transportului, urmand sa recupereze costul transportului de la cumparator.

Transportatorul factureaza lui A serviciul de transport din Romania in Germania, iar A, aplicand structura de comisionar, va refactura costul exact al serviciul lui B. Din perspectiva stabilirii naturii serviciului prestat, se considera ca A a primit si a prestat el insusi serviciul de transport, dar nu este tratat ca si un cumparator revanzator, ci ca o persoana care refactureaza cheltuieli, deoarece persoana impozabila nu recupereaza o cheltuiala mai mare decat cea efectuata.



Acest serviciu de transport se factureaza de catre transportator catre A cu TVA, locul prestarii fiind in Romania, conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal. A refactureaza transportul catre B fara TVA, serviciul fiind neimpozabil in Romania conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal. Fiind o operatiune distincta de livrarea intracomunitara efectuata, costul transportului nu se include in baza de impozitare a livrarii intracomunitare. A va raporta serviciul de transport catre B in declaratia 390 pe cod – P - Prestari intracomunitare de servicii.

de Irina Dumitrescu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuieli accesoriilivrari bunurilivrare bunurifurnizoriregim tvatransportul bunurilortransport

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 August 2016


Votati articolul "Analiza zilei: Cum tratam din punct de vedere al TVA transportul marfurilor livrate intracomunitar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Alte articole publicate in data de 16 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Propunere pentru reorganizarea Fiscului: se desfiinteaza 2000 de posturi de executie si vor fi infiintate doua directii

    • Reorganizarea ANAF este unul dintre proiectele asupra carora Finantele Publice s-au concentrat intens in ultima perioada. Pe site-ul MFP a fost publicat, in dezbatere publica, un document pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.   Tot in aceasta luna a fost publicata in Monitorul Oficial ...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF: 2 martie este data limita pentru depunerea declaratiei de inactivitate

    • AJFP (Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman) informeaza contribuabilii ca pana la data de 2 martie 2020 trebuie depuse declaratiile de inactivitate pentru anul 2019.   Declaratia de inactivitate S1046 se depune de catre persoanele juridice care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la finalul anului 2019.  In conformitate cu prevederile OMFP nr. 3781/ 23.12.2019, publicat in Monitorul Oficial nr. 5/7.01.2020, ...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni triunghiulare in anul 2020. Modul de inregistrare si declarare

    • Analizam situatia unei societati care  are operatiuni triunghiulare, respectiv: marfa se achizitioneaza din Germania (inregistrata in scopuri de TVA) si este transportata in Ungaria (inregistratata in scopuri de TVA). Germania factureaza catre clientul din Romania (inregistrat in scopuri de TVA) care revinde catre firma din Ungaria. Transportul este comandat si achitat de catre firma din Romania.   Pana la finalul anului 2019, firma din Romania era ...» citeste mai departe aici

  • Ridicarea imediata a popririlor bancare, oprita la sugestia lui Teodorovici

    • Comisia de buget-finante din Senat a eliminat prevederile din OG 5/2020 (ce modifica Codul de Procedura Fiscala) propuse de Guvernul Orban. Mai exact, este vorba despre modificarile privind regimul popririlor si noile termene stabilite pentru restructurarea de catre companiilor a datoriilor la bugetul de stat.   Prevederea prin care ANAF avea obligatia de a ridica imediat, in cel mult o ora, popririle pe conturile bancare ale debitorilor a fost eliminata...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica formularul 120. Ce trebuie sa stie platitorii de accize

    • ANAF a elaborat un proiect de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele. Documentul se afla in dezbatere publica pe site-ul institutiei si propune modificarea formularului 120, aducand noutati pentru platitorii de accize.   Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.114/2018 au fost m...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X