email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Senat: Evaluarea bunurilor se aplica dupa noi reguli. Afla detalii

evaluare bunurievaluatori autorizatiTabloul Uniuniiactive necorporale



La inceputul saptamanii in curs, Senatul a aprobat, printr-un proiect de lege, ordonanta de urgenta care stabileste ca activitatea de evaluare a bunurilor va putea fi desfasurata doar de catre evaluatori autorizati.

Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 24/2011 privind unele masuri in domeniul evaluarii bunurilor a fost adoptat de Senat cu 105 voturi "pentru" si 6 "impotriva".

In Ordonanta de Guvern nr. 24/2011, publicata in Monitorul Oficial in data de 2 septembrie 2011, este reglementata activitatea de evaluare, precum si modalitatea de organizare si functionare a profesiei de evaluator autorizat. Actul normativ defineste calitatea de evaluator autorizat si stabileste statutul, drepturile si obligatiile acestuia. De asemenea, ordonanta prevede infiintarea si stabileste atributiile Uniunii Nationale a Evaluatorilor Autorizati din Romania.

Printre motivele invocate de Ministerul Finantelor cu privire la noua modificare se numara protectia consumatorilor, beneficiarilor serviciilor si a lucratorilor, loialitatea tranzactiilor comerciale si combaterea fraudei.

Evaluarea reprezinta activitatea de estimare a valorii, materializata intr-un inscris, numit raport de evaluare, realizata in conformitate cu standardele specifice acestei activitati si cu deontologia profesionala, de un evaluator autorizat.

Rapoartele de evaluare se elaboreaza la solicitarea oricarei persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat.

Odata cu actul normativ publicat in Monitorul Oficial se va infiinta si Uniunea Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania. Din ea vor face parte evaluatorii autorizati, in conditiile stabilite de Ministerul Finantelor.

Uniunea este autoritatea competenta care organizeaza, coordoneaza si autorizeaza desfasurarea activitatii de evaluator autorizat in Romania.

Evaluatorii autorizati, membri ai Uniunii desfasoara, in principal, urmatoarele activitati:
a) evaluari de bunuri imobile;
b) evaluari de intreprinderi;
c) evaluari de bunuri mobile;
d) evaluari de actiuni si alte instrumente financiare;
e) evaluari de fond de comert si alte active necorporale;
f) verificari de rapoarte de evaluare.

Activitatea de evaluare poate fi desfasurata numai de persoanele care au calitatea de evaluator autorizat, inscrise in Tabloul Uniunii si care dovedesc aceasta cu legitimatia de membru sau autorizatia valabila la data evaluarii. Tabloul Uniunii se publica anual in Monitorul Oficial al Romaniei.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluare bunurievaluatori autorizatiTabloul Uniuniiactive necorporale


Data aparitiei: 22 Noiembrie 2011

Votati articolul "Senat: Evaluarea bunurilor se aplica dupa noi reguli. Afla detalii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X