Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Reevaluare mijloace fixe in cursul anului. Cum procedam?

reevaluaremijloace fixeOMFP 3055/20
Intrebare:

O societate a procedat la reevaluarea mijloacelor fixe la sfarsitul lunii iunie deoarece era necesara constituirea ca garantie catre un tert, reevaluarea fiind o conditie. Cum se va proceda cu inregistrarea acestei reevaluari in contabilitate dat fiind faptul ca potrivit Ordinului 3055/2009 societatile pot proceda la reevaluare numai cu ocazia inchiderii exercitiului financiar?

Nota: La 30.06.2011 a fost inregistrat in contabilitate rezultatul inventarierii (plus) deoarece garantarea la tert necesitata inscrierea in contabilitate a rezultatului. In ceea ce priveste amortizarea, aceasta a fost facuta la valoarea veche, neerevaluata.

Cum se va proceda pentru a avea reevaluarea la 31.12.2011 conform Ordinului 3055/2009? Va fi suficienta o actualizare din partea expertului evaluator la 31.12. 2011 pentru a putea produce efecte si in contabilitate?

Raspuns:

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii




La art. 121 alin. (1) din Reglementarile contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin OMFP 3055/2009, se prevede ca "Entitatile pot proceda la reevaluarea imobilizarilor corporale existente la sfirsitul exercitiului financiar, astfel incit acestea sa fie prezentate in contabilitate la valoarea justa, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluari in situatiile financiare itocmite pentru acel exercitiu."

La art. 122 alin. (1) din aceleasi regelementari se arata ca "Reevaluarea imobilizarilor corporale se face la valoarea justa de la data bilantului. Valoarea justa se determina pe baza unor evaluari efectuate, de regula, de profesionisti calificati in evaluare, membri ai unui organism profesional in domeniu, recunoscut national si international."

Din punct de vedere fiscal, la puncul 71 indice 5 din normele la codul fiscal , de aplicare a art. 24, se mentioneaza " Pentru determinarea valorii fiscale a terenurilor, respectiv a valorii fiscale ramase neamortizate in cazul mijloacelor fixe amortizabile, vor fi luate in calcul si reevaluarile contabile efectuate dupa data de 1 ianuarie 2007 ...".

Drept urmare, in contabilitate se recunoaste reevaluarea facuta la final de an, respectiv la valoarea justa de la data bilantului, efectuata de profesionisti recunoscuti de AVEVAR, iar fiscal, in valoarea fiscala ramasa neamortizata este recunoscuta doar reevaluarea facuta conform reglementarilor contabile.

Evaluarile din timpul anului au doar scopuri manageriale.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Decembrie 2011


Votati articolul "Reevaluare mijloace fixe in cursul anului. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Raspunde contabilul, daca au fost inlocuite paginile unui Contract ?

Intrebare: Va rog sa imi spuneti daca pot fi probleme:

Institutia noastra incheie diferite Contracte civile,
de prestari servicii, de furnizare,....,
cu diverse persoane juridice sau /si fizice.

1. - Contractele trebuie stampilate si semnate
pe fiecare pagina ?
- Aceste conditii asigura valabilitatea si siguranta continutului lor ?
( adica nemoficicarea ulterioara a continutului lor ? )
2. - Cine trebuie sa ceara acest lucru ?
3. - Daca sunt modificate sau inlocuite paginile unui Contract
cum se procedeaza ?
4. - Cine va raspunde ?
( directorul, contabilul care a facut plata si nu a verificat, juristul ? )

Raspuns: Dar daca nu s-a semnat pe fiecare pagina de catre cei care au incheiat Contractul, cum se poate face...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X